Svimmel, flere?

firetretoen

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Septemberlykke 2015
Jeg føler meg så utrolig svimmel og lurer på om dette er normalt tidlig i svangerskapet?

Last edited:
Jeg sliter med det samme, og gjorde det også forrige svangerskap. Legen sa det var blodtrykksfall. Sist gang besvimte jeg og slo bakhodet og blæcka skikkelig ut. Lite koselig:( ser ut til at det blir likedan denne gangen. Svimler om jeg reiser meg for fort, bøyer meg osv. Håper bare jeg slipper å besvime og slå meg så fælt. Ble jo livredd for at jeg skadet babyen, var 5 mnd på vei da.

Det var eit av mine fyrste svangerskapstegn, slik var det sist og. Merkar at eg er meir svimmel på dei kvalmaste dagane, ikkje svimmel i det heile tatt når eg ikkje er kvalm. Har heller ikkje lav blodprosent eller noko slikt.

Jeg og har vært det siden uke 5. Veldig slitsom, var det ikke sist. Blir mer svimmel når jeg blir sliten. Tenkte å få sjekke blodprosenten min til uka, men tror egentlig ikke at det er det....

Sniker litt fra Juli her ;)
Er vel ikke uvanlig med blodtrykksfall som nevnt over her.
Har vært mye svimmel selv, og har blodtrykksmåler hjemme. Før graviditeten (i oktober) lå det på 125/80, og nå ligger det på 90/60, så det har droppet ganske bra og kan være årsak til svimmelhet. Fikk beskjed av jordmor at det var helt vanlig at blodtrykket kan synke under graviditet.
Husk å drikke mye vann :)

Svimmel her og, da jeg leverte gutten i barnehagen i dag svartna det helt for meg, men klarte å hente meg inn heldigvis:)

Back
Topp