svigermor

turboquattro

Forelsket i forumet
hadde en stor krangel med svigermor. ho har kommet med frekke og stygge kommentarer i mange år. jeg har bitt tennene sammen og prøvde å oversett det. har et barn som er under utredning for barneautisme (har ADHD).

så i dag presterte ho å si om mitt barn at ho lekte bare for å få oppmerksomhet for det var nok ingenting som feilte ho. så jeg måtte bare få ho til å gjøre ting selv for ho var nok bare lat. så jeg kom til å slite med ho der. ikke første gangen ho har sagt noe sånt eller verre. har hørt igjen mye rundt på bygda å. så i dag så eksploderte jeg og ba ho reise dit sola aldri skinner. jeg kan ta imot mye men når det gjelder mine barn så tar jeg ikke imot.

om resten av familien prater ho dritt om. er ho hos den ene så prater ho dritt om de andre og omvendt. noe dem ikke vet. så dem tok selvsagt svigermor sitt parti. kunne ikke ha brydd meg mindre om det. hele huset hennes er som et stort museum så når vi er der så må barna sitte helt i ro og minste må sitte på fanget. barn vil ikke sitte i ro lenge av gangen. men gud forby om dem skulle finne på å røre noe. ikke kan noe settes vekk eller. og da har jeg så umulige barn som ikke kan sitte i ro og tvinne tommeltotter mens vi er der. hver bursdag så har ho reist bort for så å gi dem pakke 14 etter bursdagen og da noe dritt ifra europris som enten ryker tvert eller som er for lite enda ho vet str. mens ute blant andre så leker ho den kjempe bestemor.

hadde dere orka å ta imot alt ho serverer av stygge eller frekke ting?

jeg vil ikke ha et menneske med sånne holdninger sammen med mine barn. jeg ønsker kun at mine barn skal respekterer akkurat som dem er.
får vel hele familien hans på nakken nå vil jeg tro om hvor slem osv jeg er. så nå er det nok kjempe synd på ho som har en så fæl svigerdatter. får vel høre det igjen på bygda. men denne gangen så skal ho få furte så lenge ho vil for meg for jeg kommer ikke til å reise dit for å beklage noenting. fjerner innlegget etterpå.

du gjorde rett i mine øyne! Hun hørtes forferdelig ut slik jeg forstår det og at det du skriver stemmer...
Man beskytter barna sine med nebb og klør!
Hva sier gubben? Hvordan reagerte hun?

Hadde ikke tolerert det. Barna MÅ vel ikke på besøk til museumet?:p Bra du reagerer, hvem bryr seg hva resten sier.

Hva sier mannen din? Det er jo hans mor... Finner han seg i at hans barn blir omtalt på den måten?

(Altså,jeg valgte å kutte ut min far av livet mitt i noen år, pappa likte ikke min mann og la ikke fingrene i mellom om det.. Det gadd jeg ikke finne meg i, enkelt og greit. Tok noen år, og nå omgås vi relativt normalt. (Vi ser ham ikke mer enn en gang eller to i året.) Han liker vel fortsatt ikke gubben, men har vel forstått at han er kommet for å bli.. Siden vi har holdt sammen i 23 år snart :-) )

Jeg hadde reagert på samme måte, er grenser for hva man skal finne seg i!

Her var svigerfar på akkurat samme måte.. Endte med at sambo ba han bli bestefar eller la være.. Nå har han ikke sett barnebarnet sitt på over ett halvt år fordi han og hans ting er viktigere.. Da får de bare ha det så godt tenker jeg da.. Er synd for barna at det er sånn da :/

Min mor var slik, nå har hverken jeg eller ungene snakket med henne på snart 4 år og vi har det topp! Hvorfor skal man finne seg i hva som helst bare fordi det er såkalt familie?

Hva sier mannen din? Det er jo hans mor... Finner han seg i at hans barn blir omtalt på den måten?

(Altså,jeg valgte å kutte ut min far av livet mitt i noen år, pappa likte ikke min mann og la ikke fingrene i mellom om det.. Det gadd jeg ikke finne meg i, enkelt og greit. Tok noen år, og nå omgås vi relativt normalt. (Vi ser ham ikke mer enn en gang eller to i året.) Han liker vel fortsatt ikke gubben, men har vel forstått at han er kommet for å bli.. Siden vi har holdt sammen i 23 år snart :) )

ho har som regel alltid sagt sånne ting når han ikke er i nærheten så han har som regel trodd på ho. så vi har hatt mange diskusjoner om ho. så er bare småting han har hørt.

du gjorde rett i mine øyne! Hun hørtes forferdelig ut slik jeg forstår det og at det du skriver stemmer...
Man beskytter barna sine med nebb og klør!
Hva sier gubben? Hvordan reagerte hun?

ja det stemmer alt sammen dessverre. ho har nok sin egen versjon som alltid for i hennes øyne er ho perfekt og uten feil. ikke første gangen jeg har sagt ifra til ho om det ho har sagt. da har ho furta en god stund før ho har vært ydmyk en liten stund fram til ho har fortsatt i akkurat samme spor som før.

han har hørt minimalt da ho har sagt det meste når han ikke har vært i nærheten.

ja det stemmer alt sammen dessverre. ho har nok sin egen versjon som alltid for i hennes øyne er ho perfekt og uten feil. ikke første gangen jeg har sagt ifra til ho om det ho har sagt. da har ho furta en god stund før ho har vært ydmyk en liten stund fram til ho har fortsatt i akkurat samme spor som før.

han har hørt minimalt da ho har sagt det meste når han ikke har vært i nærheten.
Ta fram mobilen og sett på lydopptaker ved ein eventuell neste gang. Så seier du hæ? Kan du gjenta det? Leste ei mld. Så får du med absolutt alt ho seier

Ta fram mobilen og sett på lydopptaker ved ein eventuell neste gang. Så seier du hæ? Kan du gjenta det? Leste ei mld. Så får du med absolutt alt ho seier
haha:-) utspekulert;)

Genialt:p;):D

Hadde nok helt sikkert gjort det samme som deg....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jeg forstår deg veldig godt .
For har selv adhd barn. Jeg har en slm er til utredning for aspergers. Han har noe der, men mest sannsynlig kommer vi nok ikke ut med en diagnose.
Og de er aktive, de gjør mye rart og uforståelig.

Nå vet svært få i min familie om diagnosen og min mor mener barn skal oppføre seg sånn og sånn. Hun er ikke åpen for noe som helst (hun vet ikke om adhd diagnosen).
Jeg unngår heller å omgås henne. Veldig lett når hun bor langt unna.

Jeg samler ikke på "dritt", forstå meg rett.

Jeg forstår deg veldig godt .
For har selv adhd barn. Jeg har en slm er til utredning for aspergers. Han har noe der, men mest sannsynlig kommer vi nok ikke ut med en diagnose.
Og de er aktive, de gjør mye rart og uforståelig.

Nå vet svært få i min familie om diagnosen og min mor mener barn skal oppføre seg sånn og sånn. Hun er ikke åpen for noe som helst (hun vet ikke om adhd diagnosen).
Jeg unngår heller å omgås henne. Veldig lett når hun bor langt unna.

Jeg samler ikke på "dritt", forstå meg rett.

er flere av barna her som skal utredes for aspergers/ADHD. hadde ho enda respektert mine barn som dem er så hadde jeg brydd meg mindre om hva ho mener om meg. men ho vil ikke skjønne. min datter misforstår ofte da ho ikke får med seg alt vi sier. ho har dårlig hukommelse så ho husker ikke alt som skjer i hverdagen. for en stund siden så låne hun jakken til søstera si (min eldste datter). vi hadde da vært på besøk og skulle hjem. jeg ba henne da om å gå og ta på seg jakken mens jeg hadde på lillebror ytterklær. ho gikk da og fant jakken og begynte å ha den på. da kom svigermor og begynte å kjefte på min datter fordi ho tok jakken til sin søster. ho rev den nærmest av min datter. sa som sant var at ho lånte jakken og at jeg ikke fant meg i sånt. min datter skjønte selvfølgelig ingenting.

ho kan sitte å kverulere med et barn på 7 år om hvorfor ho ikke klarer sånn og sånn. og at ho er bare lat. så fort min datter gjør en feil så blåser ho det opp så mye at jeg blir helt satt ut. kjenner at min grense er nådd. enten får ho oppføre seg og akseptere mine barn som dem er eller så får ho holde seg unna.

jeg tenker at man kan tolerere mye fra svigermor kun for å holde fred, men når det går på bekostning av barna... DA fortjener hu å bli tatt. hadde gjort det samme! fytti. høres ut som en ufattelig slitsom dame

Huff, det hørtes ille ut:mad::(:(

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

Fy hun høres ikke helt god ut. Aldri skal man snakke eller oppføre seg slik ovenfor barn. Høres ut som hun er i fornektelse for at hennes barnebarn har en diagnose. Kanskje hun ikke takler å ha barnebarn med spesielle behov?

Sendt fra min Samsung

Back
Topp