Svigermor mener at baby 6 mnd er for trygg sosialt

Det er det rareste jeg har hørt. Hvorfor i allverden skal du gjøre ditt barn utrygt med vilje? Forstår ikke tankegangen hennes.

Jeg tror ærlig og oppriktig at de aller fleste foreldre vet hva som er riktig for sitt eget barn. Og bare det at du spør og lurer og ønsker å gjøre det beste for ditt barn, viser at du er en god mor. Så stol på deg selv, og prøv å la negative kommentarer flyte like raskt ut som de kommer inn.
 
Tror det må vær et gammeldags fenomen som ikke har rot i dagens samfunn:hilarious:

Jeg tenker at du skal drite i hva hun sier, du kjenner barnet ditt best og vet best tenker jeg da:)
 
Er ikke dette bare flott? Tenk så greit mht barnehagestart, barnepass, lek med andre, sosiale settinger.. Ville bare vært stolt og nyte det :)
 
Dette er merkelig sagt av svigermor, men folk sier så mye rart. Ikke alt man trenger å ta så nøye. Folk har alltid en mening om hvordan du "egentlig" burde være eller burde gjøre. Ja, det er slitsomt, men dette skjer hele tiden og med så mange at det er umulig å endre på. Har til og med fått råd fra en taxisjåfør en gang om viktige livsavgjørelser. Som om det er en person jeg burde lytte til...

Er hun pedagog eller lege? Ekspert på området? Nei? Da er det bare å la "rådet" gå inn det ene øret og ut det andre.
 
Jeg ser på det som positivt å ikke være redd andre.
Jenta vår var ikke redd andre, skulle opp og bli holdt av fremede (jeg har latt hu få lov også). Tenkte dette var supert i forhold til barnehagestart. Men det var da hu ble redd fremede. De to første dagene brydde hu seg ikke, men resten av den uka og uka etter var ett rent marerit. Men nå er hu like glad i fremede som hu var [emoji28]
tenk så deilig det er i forhold til andre barn og voksne dere møter og evt skal omgås med, slipper en unge som bare kryper opp i fang pga usikkerhet [emoji1]
 
Back
Topp