svigermor har snudd bilstolen!!

paprika

Gift med forumet
Julibarna2014
snudd den fremovervendt! oppdaget det idag..hun har vært bortreist i helgen, så jeg ga beskjed til mannen at han fikk hjelpe henne å snu den til bakovervendt igjen.. den var det tidligere, og sist helg så skrev hun i sms at hun holdt på å snu den, og jeg sa til henne at snuppa skal sitte slik til hun er ihvertfall 3!! helst 4!! "åja! da får jeg snu den igjen" hun. så jeg trodde hun hadde gjort det...men nå oppdaget jeg at hun ikke hadde det likevel..

det er svigermor som passer snuppa hver dag mens jeg er på jobb..så kommer hun og henter snuppa hver morgen, så de kjører jo bil hver dag..jeg er ikke klar for å snu henne nå! mannen lurte på hvorfor hun ikke bare kunne sitte fremovervendt..??!!! så jeg måtte på BV for å finne link til videoer med krasjtester og lignende..litt sjokkert over at han ikke visste grunnen til at barn er anbefalt å sitte bakovervendt til de er 4 år..

hvor gammel er jenta di? helt utrolig respektløst og idiotisk av svigermora di å gå imot dere på den måten!![:@]

ORIGINAL: 3xS

hvor gammel er jenta di? helt utrolig respektløst og idiotisk av svigermora di å gå imot dere på den måten!![:@]

hun er bare 14 mndr...

Tipper hun er ca 1 år og to mndr siden de hører til juli 08, med mindre hun har en eldre unge. [8D]

fader da hadde eg faktisk blitt dritsur på henne... greit om foreldrene selv tar valget, men folk har med å følge foreldrenes bilsikrings-politikk...

Huff, det er ille når svigermor ikke respektere det du sier når det gjelder ditt barn.

Oj, så frekt og respektløst..! [8|] Må vise henne disse krasjtest-videoene, så hun forstår hvorfor, så hun forstår at setet SKAL være bakovervendt.. 

selv har vi jenta forovervendt,
men hadde svigermor gått mot meg på deg måten hadde jeg eksplodert!!

ORIGINAL: Krristy

ORIGINAL: bibbiii

hun er bare 14 mndr...

Herregud, bare så liten og då , Snakk om respektløst[:@]
helt enig-då hadde eg blitt forbanna

ORIGINAL: LilleLalle

Kanskje det hjelper å vise henne de videoene du viste samboeren din ... da glemmer a det nok ikke like fort tenker jeg . 

ja, blir sikkert nødt til det...men jeg håper sambo kan forklare det til henne i morgen, og selv hjelpe henne med å snnu den... han kan vise litt ansvar for dattera si han og..det er tross alt hans mor og han som er hjemme når snuppa blir hentet og levert.....men hvis det ikke funker så blir jeg nødt til å gjøre det selv..og om hun nekter så blir jeg nødt til å nekte henne å hente henne og kjøre bil med snuppa i..

ORIGINAL: Himmelblå

Jaja, no må en ikke bli helt hysterisk her. Er da ikke så mange år siden at bilstolene skulle være bakovervendt.

Kan jo bare være så enkelt at svigermoren ikke helt har fått med seg disse oppdatteringene.
Er bare å fortelle henne det på en saklig og fin måte, samt tilby å vise henne filsnuttene og krasjtester.
Da sjønner hun nok hvorfor at barn skal sitte bakovervendt. [:)]

Husk at det ny skjer utvikling på alt hele tiden, og det kan være vanskelig å følge med på alt. Bestemor vil uansett det beste for barnebarnet!!! Så blir for dumt med lynsjestemning...

joda, helt greit at ting forandrer seg..men jeg sa det til henne da hun sa hun holdt på å snu den..så hun vet det jo..

Da hadde jeg ikke latt svigermor kjøre bil med ungen i lengre! Å gå over hodet på foreldrene på slike ting som sikkerheten til barnet er for meg det største brudd på tillit, og jeg hadde IKKE stolt på personen med mitt barn mer, enkelt og greit!

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Najila

Da hadde jeg ikke latt svigermor kjøre bil med ungen i lengre! Å gå over hodet på foreldrene på slike ting som sikkerheten til barnet er for meg det største brudd på tillit, og jeg hadde IKKE stolt på personen med mitt barn mer, enkelt og greit!

Ja hun kan bare slutte i jobben sin,så kan de sulte i hjel i stedet for. I stedet for å ta det opp med henne på en rolig måte,som hun nå har gjort. Herregud altså. Er ikke alt som lar seg gjøre. Av og til må man gjøre ting man ikke liker for å overleve.

nå sa jeg vel ingen sted i mitt innlegg at jeg syns hun skal gjøre det, jeg sier bare hva JEG hadde gjort!
jeeeeez![8|][8|]

Ja hun kan bare slutte i jobben sin,så kan de sulte i hjel i stedet for. I stedet for å ta det opp med henne på en rolig måte,som hun nå har gjort. Herregud altså. Er ikke alt som lar seg gjøre. Av og til må man gjøre ting man ikke liker for å overleve.

hehe, hun er grei altså er ikke det.. men fikk bare intrykket av at hun skulle snu den tilbake igjen.. men er sikkert svigerfar som har en finger memd i spillet og.. for tror ikke hun har gjort det alene, hun er litt usikker på slike ting.. da hun kjøpte stolen fikk hun mannen i butikken til å montere det for henne.. så det er sikkert svigerfar som har hjulpet henne, men ikke hjulpet med å snu det tilbake igjen.. han har sikkert overbevist henne om at snuppa sitter helt fint slik..god plass til beina og lignende..hadde ikke forundret meg...for det var slike tanker sambo hadde ihvertfall..han sa vi burde snu bilstolen i bilen vår, fordi hun begynte å bli så lang i beina [8|] men heller beina enn nakken sa jeg da..

så de skal ikke la bestemora passa ungen pga av feiltakelse? det går da for søren meg ann åvære litt voksen og ta ting opp på ein saklig måte.. ungen SKAL sitte bakovervendt...trenger jo ikke ta heilt av!

Synes du skal være forbanna takknemlig for at hun gidder og vil stille opp. Nå får hun jo hjelp til å snu det. Hun har helt sikkert ikke gjort det for å plage deg. Det går da an og spørre hvorfor hun gjorde det...

ja for all del, hun er super som gjør såpass.. men var litt overraskende at hun ikke hadde snudd den tilbake etter jeg sa til henne at snuppa bør sitte bakovervendt til hun er ihvertfall 3, helst 4 år..da sa hun at hun skulle snu den tilbake igjen..men det var ikke gjort.. jeg har heller aldri krevd at hun skal hente og bringe.. det er det hun selv og sambo som har blitt enige om.. siden jeg reiser hjemmefra 2 timer før sambo og kommer hjem en time etter han..

ORIGINAL: Xena87

så de skal ikke la bestemora passa ungen pga av feiltakelse? det går da for søren meg ann åvære litt voksen og ta ting opp på ein saklig måte.. ungen SKAL sitte bakovervendt...trenger jo ikke ta heilt av!

I vår familie har vi det sånn at besteforeldrene får beskjed om hvorfor ting er som de er, og hvis de da hadde gått over hodet på meg, og da spesielt i saker som angår mitt barns sikkerhet, så hadde ikke jeg stolt på dem igjen, så enkelt er det! Jeg sa ingen ting om HI's valg eller situasjon, jeg sa bare min mening ut i fra hvis det hadde skjedd i mitt liv. Og hva jeg velger å gjøre er da for søren meg mitt problem, og ikke ditt?

ORIGINAL: Xena87

kommer aldri til å hindre dem i å passe snuppa,de er så flinke med henne, men om de skulle blitt kranglete (noe som svigerfar gjerne kan bli) så får vi jo bare levere og hente henne selv. ble bare sjokkert.

Back
Topp