Svigermonster!?

M

Moderator Linda

Guest
Mange kvinner har et anstrengt forhold til sin svigermor, spesielt etter at de får barn.
Hvordan er ditt forhold til din svigermor? Blander hun seg mye inn i hvordan du oppdrar ditt barn?
 
Min svigermor er helt topp! Mine besteforeldre derimot har en del meninger som ikke er helt etter dagens anbefalinger ;)
 
Har ingen svigermor da hun døde i 2002. Svigerfar derimot er ikke helt med på alt som skjer. Kunne bl.a ikke forstå hva vi skulle med babysete da det var jo bare å legge mini i bagdelen til vognen og feste den i baksetet når vi skulle ut å kjøre for det gjorde de da gubben var liten. At det er litt andre tanker rundt sikkerhet idag har han ikke fått med seg.
 
Har ingen svigermor da hun døde i 2002. Svigerfar derimot er ikke helt med på alt som skjer. Kunne bl.a ikke forstå hva vi skulle med babysete da det var jo bare å legge mini i bagdelen til vognen og feste den i baksetet når vi skulle ut å kjøre for det gjorde de da gubben var liten. At det er litt andre tanker rundt sikkerhet idag har han ikke fått med seg.
Haha,høres ut som noe min svigerfar også kunne kommet med:-D
 
Svigermor er super! Hun kan gjøre ting som irriterer meg, men sier jeg fra så hører hun etter :) Da er det jo egentlig veldig greit - det er bare at jeg synes det er vanskelig å si fra noen ganger :-D Vil liksom ikke være hun sure som mener alt svigers gjør er feil.
 
Min mor er MYE værre enn svigermor. Hun kuttet kontakten fordi jeg fortalte min bror at hun snakker dritt om hans kjæreste. Men både mor og svigermor er litt ustabile...
 
Min svigermor er helt super! Hjelper til med alt mulig og er kjempegenerøs. Jeg føler meg veldig heldig:)
 
Jeg har ei alle tiders svigermor, heldigvis :) generelt en fantastisk familie rundt meg!
 
Koffor e da sånn egentlig?! At forholdet me svigermor ofta e litt anstrengt?!..

Her e da ei kjempe farmor,so e kjempegla i mini. Ho hjelpe te og e egentli berre grei. Men eg klare kje heilt å sleppa da at da e nåke so lugge litt.. Trur da henge igjen itte at ho tok vogno frå meg første trilletur me dei (vår andre).. Ho har og ein tendens te å setta seg mellom meg og mini når me e samla.. Nettså "no e da hennas tur å ha ho",og eg får berre sjå på.. o_O
 
Jeg føler meg veldig heldig med svigermor. Hun kom til oss og hjalp til like etter fødsel (bor langt unna), og var her en uke. Baker sunne knekkebrød og hva enn vi måtte ønske, ser mine behov og underholder både 3åring og lillegutt. Hun er her så ofte hun kan og jeg stoler fullt og helt på henne, og ser at barna er trygg med henne. Som guttemamma så håper jeg at jeg får et slikt forhold til framtidige svigerdøtre!
 
Kan vel bli litt anstrengt mellom svigermor og svigerdøtre på grunn av ulike familiekulturar og -tradisjonar. Men nokre er heldige å finne "perfect match". :)
Her er svigermor kjempegrei, men ho ser nok ting på ein annan måte enn meg. Og på enkelte område er ho nok litt utdatert. Det er ikkje alt ho har fått med seg av nye råd og retningslinjer. Det er vel vanleg. Sist blei eg litt sur for at ho ikkje berre kunne høyre på det eg meinte var rett, så eg måtte finne argument og bevis på internett for at det er sa var rett. Av og til får eg slike "instinkt". Klarar ikkje forklare kvifor, men berre veit at det er riktig eller feil. Det er som oftest basert på noko eg har sett eller lest tidlegare, men som eg ikkje kan hugse at/kor eg har lest.
 
Svigermor har en litt streng og bestemt fremtreden som noen gang kan sette meg litt ut..her om dagen var hun på besøk å så begynte litja å bli trøtt å da begynner hun alltid å sutre å smågråte litt før hun sovner, da snur svigermor seg til henne å sier med streng stemme: Nå må du ti stille! Mulig jeg er hårsår, men ble ganske så satt ut..
Så føles ikke helt bra ut for meg at hun skal passe henne, virker som hun ikke er så tålmodig..
 
Svigermor har en litt streng og bestemt fremtreden som noen gang kan sette meg litt ut..her om dagen var hun på besøk å så begynte litja å bli trøtt å da begynner hun alltid å sutre å smågråte litt før hun sovner, da snur svigermor seg til henne å sier med streng stemme: Nå må du ti stille! Mulig jeg er hårsår, men ble ganske så satt ut..
Så føles ikke helt bra ut for meg at hun skal passe henne, virker som hun ikke er så tålmodig..

Hva??? Sa hun det til en baby som gråt??
Det er det verste jeg har hørt. Hva feiler hun???
Jeg ville aldri latt et sånt menneske passe min baby.
 
Svigermor har en litt streng og bestemt fremtreden som noen gang kan sette meg litt ut..her om dagen var hun på besøk å så begynte litja å bli trøtt å da begynner hun alltid å sutre å smågråte litt før hun sovner, da snur svigermor seg til henne å sier med streng stemme: Nå må du ti stille! Mulig jeg er hårsår, men ble ganske så satt ut..
Så føles ikke helt bra ut for meg at hun skal passe henne, virker som hun ikke er så tålmodig..

Og hårsår er du ihvertfall ikke! Jeg ble så satt ut av dette at jeg måtte lese det for mannen min. Han ble også helt himmelfallen. "Ikke hårsår!" Sa han bare. Herremin for en ting å gjøre!
 
Back
Topp