Samboer har et anstrengt forhold til sine foreldre, og dermed har jeg også det. De prøver å manipulere og kontrollere der de kan gjøre det. De kan finne på å si stygge ting som at samboer ikke bryr seg om sønnen sin, fremfor sønnen slik at han hører det. Lærer han stygge ord og sanger som absolutt ikke er passende for en 7-8 år gammel gutt, og når vi sier det ikke er greit så sier de at vi ikke har omsorg for gutten, at det bare er de som bryr seg om han(slik at barnet hører det). De sender meg også meldinger hvis de har kranglet med samboer, og forteller meg hvor fæl han er og at jeg må fortelle han hvor fæl han er ellers så kommer det til å gå utover meg, som om han liksom kommer til å mishandle meg på noen måte fordi de krangler med han. Har prøvd å si at jeg ikke ønsker at de skal sende meg slike meldinger, fordi det for det første bare er tøys, og for det andre fordi jeg kommer til å støtte uansett, så fremst at det ikke er han som er urimelig. Men de skjønner ikke det, de fortsette bare.
Nå når vi skulle fortelle de at vi venter tvillinger, sendte samboer en sms hvor han sa at vi måtte prate med dem. Da fikk han bare til svar at han er deprimert og spilleavhengig, og at de ikke ønsket å snakke med oss før han kunne innrømme det. I tillegg måtte han be om unnskyldning fordi moren hadde klikket på han ved sist anledning vi møtte dem... Så som dere kanskje forstår så har ikke vi noe særlig godt forhold til dem, nei...