Svigerfars respons....

Vi har ikke fortalt det til noen enda, men er veldig spent på reaksjonene til de rundt oss! Svigermor har jo sagt en stund "Må ikke vente for lenge nå da, jeg venter...", pappa veit jeg kommer til å bli krakilsk mens resten er jeg usikker på. Mamma og bestemor blir nok i hundre de også, bare de får fordøyd det litt. Svigerfar bor på andre siden av jorda, så der forventer jeg ikke stort egentlig. Han er ikke den som er så flink til å stille opp..
Mitt første barn, så er jo veldig spesielt, ihvertfall for meg ;)

Ettersom jeg fortalte sjefen og ei til på jobben om graviditeten i dag (med noget laber respons, fant jeg ut at vi kunne fortelle det til svigermor og svigerfar også (de har hver sine partnere).. Svigermor ble glad, med hjerter og tårer og full pakke..
Mens svigerfar..... Eneste svaret som kom var "så hyggelig"..... For et entusiastisk svar! :p

Flere som har fått sånne rare responser? :p

Ja! Mor sa ikke gratulerer engang. Bare -jaja, familien blir større.

Ja! Mor sa ikke gratulerer engang. Bare -jaja, familien blir større.
Så.... Hyggelig..? :p

Problemet er at svigerfar ofte har vært veldig entusiastisk, og alt rundt storebror er med stor entusiasme.. Så både jeg og mannen ble satt skikkelig ut av reaksjonen hans på det, vanligvis ville han vist så mye mer glede.. Derav skuffelsen..

Så.... Hyggelig..? :p

Problemet er at svigerfar ofte har vært veldig entusiastisk, og alt rundt storebror er med stor entusiasme.. Så både jeg og mannen ble satt skikkelig ut av reaksjonen hans på det, vanligvis ville han vist så mye mer glede.. Derav skuffelsen..
Var det skriftlig? Eller ansikt til ansikt?

Skriftlig..
Han pleier generelt sett aldri å svare på den måten, uansett hva vi forteller han liksom..
Ah, okei. Tenkte å påpeke at den eldre garde ofte formulerer seg litt livløst skriftlig. Men om det ikke er det normalen for han, så blir det jo noe annet.

Her er det svigers som er mest begeistra og synes det er like koselig hver gang, men nå har jo de 12 barn selv da :p Så de må jo regne med at det kommer en haug med barnebarn ;) Men mamma sin reaksjon var bare "Å herregud!...Jaja, dere skal få nok å gjøre...." Men når hun fikk summa seg litt syns ho det var koselig :) Men gruer meg til å si det til fosterfaren min, og tanta mi, for de er sånne som jeg ikke aner hvordan reagerer, det kan være både positivt og negativt :/

Ah, okei. Tenkte å påpeke at den eldre garde ofte formulerer seg litt livløst skriftlig. Men om det ikke er det normalen for han, så blir det jo noe annet.
Ikke sant.. :p ja, noen av den eldre garde formulerer seg jo sånn, men han pleier jo å være overbegeistra for alt som skjer om storebror.. Ikke har han ringt eller sagt noe mer heller, kun "så hyggelig"...

Regner med svigermonster blir like sur som sist... Og svigerfar entusiastisk. Mamma griner nok og mamma blir stolt. Og søstrene mine må finne ut hvem som vant eventuelle veddemål ;) søstra til mannen kunne nok ikke brydd seg mindre og broren begynner vel sporenstreks å planlegge sin nr.2 ;) Lei meg for at mormor ikke får oppleve denne :( Men har en følelse at hun har en finger med i spillet da jeg sverger på at jeg hørte henne le da jeg testet positivt. 2 dager etter bursdagen min
Ble svigermoren din virkelig sur? Eller tuller du bare?

Ble svigermoren din virkelig sur? Eller tuller du bare?
Nope. Hun ble skikkelig forbannet. Mest fordi vi ventet jente da lillesøsteren til mannen hadde ønsket seg jente men fikk gutt. Og da var det utrolig slemt av oss. Vi burde vist at det ble "vondt" for henne. Og var nå timingen riktig?? Jeg hadde jo nettopp fått ny jobb og mannen hadde slitt litt med ryggen. At vi var gift, hadde stabil økonomi og virkelig ønsket dette var ikke så viktig tydeligvis.

Nope. Hun ble skikkelig forbannet. Mest fordi vi ventet jente da lillesøsteren til mannen hadde ønsket seg jente men fikk gutt. Og da var det utrolig slemt av oss. Vi burde vist at det ble "vondt" for henne. Og var nå timingen riktig?? Jeg hadde jo nettopp fått ny jobb og mannen hadde slitt litt med ryggen. At vi var gift, hadde stabil økonomi og virkelig ønsket dette var ikke så viktig tydeligvis.
Mongodame! Og utakknemlig svigerinne!

Svigers virket på ingen måte påvirket over nyheten, nå var jeg ikke der når samboer fortalte dem det men de var ganske kjølige når jeg traff dem. Men sånn er de, kjølige altså.. Selvsagt ikke noe gøy når man tenker over hvor i himmelen de er over at samboers bror og kjæreste i det hele tatt bare planlegger å bli gravide. De har vel prøvd å bli gravide i over 1 år nå, og svigermor har vært fra seg av glede fra første sekund. Hun sporte selvsagt sin andre svigerdatter om hun kan få være så snill og dele gleden av å være med på fødselen.....de er ikke gravide en gang, som sagt! Ved vårs sønn fødsel hadde hun ikke tid til å besøke han på sykehuset i løpet av vårt en måneds lange opphold på nyfødtintensiv med sykt, prematur barn. Merkelige greier..

OMG... *sjokka* at det er mulig å være så snever og frekk....

Svigers virket på ingen måte påvirket over nyheten, nå var jeg ikke der når samboer fortalte dem det men de var ganske kjølige når jeg traff dem. Men sånn er de, kjølige altså.. Selvsagt ikke noe gøy når man tenker over hvor i himmelen de er over at samboers bror og kjæreste i det hele tatt bare planlegger å bli gravide. De har vel prøvd å bli gravide i over 1 år nå, og svigermor har vært fra seg av glede fra første sekund. Hun sporte selvsagt sin andre svigerdatter om hun kan få være så snill og dele gleden av å være med på fødselen.....de er ikke gravide en gang, som sagt! Ved vårs sønn fødsel hadde hun ikke tid til å besøke han på sykehuset i løpet av vårt en måneds lange opphold på nyfødtintensiv med sykt, prematur barn. Merkelige greier..
Makan til frekke svigerforeldre det er her i verden... Kjenne eg blir provosert og såra på dine vegne. :(

Makan til frekke svigerforeldre det er her i verden... Kjenne eg blir provosert og såra på dine vegne. :(
Jeg bryr meg fint lite, synes det et fryktelig synd for sønnen min på 3 år som har to besteforeldre som ikke har hatt noe interesse av å ha noe relasjon til han (heldigvis er min familie fantastiske). Men mest av alt er det vel samboeren min det er synd på. Er jo ingen tvil om at hans foreldre favoriserer ene sønnen VELDIG åpenbart over den andre. :grumpy:

Back
Topp