Svigerfar:/

tingelingeling

Flørter med forumet
Jeg vet jeg er full av hormoner nå, men jeg er såå sint på min svigerfar.

Jeg og mannen min reiste bort på hotell i helgen for å få litt fri og kose oss. Når vi har kjørt en time allerede ringer han mannen min og skal fortelle om et nytt hus han har funnet på internett som vi heller kan bygge enn det vi har planlagt i et år å bygge.

Jeg blir så sint at han kan være så frekk. Vi har brukt utallige timer på å tegne og finne drømmehuset og vinduene står perfekt til tomtas utsiktspunkter. Og han har satt i en halvtime på internett og funnet et av disse forhandlerhusene og foreslår at vi heller skal bygge dette. Det verste av alt er at husene er like dyre. Mannen min var på besøk der i går etter vi kom hjem og etter en stund tok svigerfaren min det opp igjen med et smil. Mannen min sa at vi ville ikke ha det huset han foreslo fordi det ikke hadde de preferansene vi ønsket. Men han sier alt i en vennlig tone fordi han ikke vil såre sin far. Syns dette er frustrerende. Og dette er noe som har skjedd tidligere med andre ting vi har.

Jeg syns han heller skal vise hvor stolt han er av oss som får til noe slikt alene og heller framstå motiverende istedenfor nedtrykkende. Siden han har en tendens til å legge seg litt vel opp i ting så liker jeg rett og slett ikke min svigerfar. Jeg prøver hver gang men han kommer alltid opp med en av disse nedlatende kommentarene. Jeg tror ikke han mener det for å være ovenpå, men for å fremme seg selv. Jeg har hørt tidligere at han har slitt med selvtillitt i ung alder, men det gjør han tydligvis ikke nå. Eller at han lar alle meningene han ikke sier til andre gå utover oss som han tydeligvis kan si alt han tenker på.

Da vi fortalte for en uke siden at vi var gravid å var det første han sa med et smil "tenkte dere ikke på meg?". Ikke noe gratulerer eller hipp hurra. Jeg tror han ble glad, men at han syns det var skummelt å skulle få stempelet bestefar. Jeg syns rett og slett han er litt selvsentrert.

Jeg føler at han knuser litt av gleden vi har over denne investeringen når han tydeligvis ikke liker det huset vi skal bygge som vi syns er det fineste og beste etter vår mening.

Jeg må bare få ut frustrasjonen, og håper noen har noen gode ord eller kjenner seg igjen i dette.

Huff, så trasig! Jeg er ikke i lignende situasjon som deg, men vil bare si noen ord: fokuser på deg selv, samboeren din og deres ønsker. Fremtiden er i deres hender, og det er ingen andre enn dere som bestemmer hvordan ting skal være. Å ha en bedreviter til svigerfar som skal blande deg borti alt må være utrolig irriterende, men prøv å svelg kamelene og vær fornøyd med alt du har og de valgene du tar. Tenk også gjerne på om det er noen grunn til at han er som han er. Har han opplevd vanskeligheter med hus/økonomi? Kan det være en form for misunnelse? Eller er det bare hans (tåpelige) måte å gi råd på? Ikke alle har like enkelt for å velge de riktige ordnene..

Håper du får et fantastisk svangerskap og at deres nye hus blir akkurat slik dere vil! Det er ditt valg, ditt liv og deres fremtid!

Lykke til i tiden som kommer :-)

slitsomt med sånne folk! :( Håper han ikke klarer å ødelegge all gleden for deg/dere!
Du må i hvertfall ikke LA ham ødelegge. Så på!
Dette klarer dere å reise dere over!

Back
Topp