Svartengel`s sin prøvedagbok

*Svartengel*

Forumet er livet
VIP
Heisann.
Eg er ei dame på 26 år og kjæresten er 32. Vi har lenge snakka om å få et barn eller to:) (Men typen har sagt at han vil ha fire stk) [:-] Jeg tror at han får føde 2 av dei sjølv ja[:D] Jeg sluttet på pillen i 2007 men på grunn av helse, så gjekk det ikke bra.
Så nå skal jeg finne ut av min syklus som har vore noe ustabil siste stunden. Derfor vert da kun skrevet ned slike reknestykker samt litt info om hva jeg finn ut etterhvert. Jeg er usikker på om jeg i det hele har eggløsning men jeg tester ikke og har ikke tenkt å starte med det. Jeg har mer lyst å ha kosen med sex og slikt og ikke stresse med at jeg må teste etter alt mulig.

Januar:

1/01/09: Usikker på syklus dagen her.
2/01/09: Forsatt usikker på syklusdag.
3/01/09: Trodde jeg skulle ha IKM her.
4/01/09: Forsatt ingen tr.
5/01/09: Ingen tr enda.
6/01/09: Ingen tr enda.
7/01/09: Ingen tr enda.
8/01/09: Ingen tr enda.
9/01/09: Ingen tr enda.
10/01/09: Da kom tr. 7 dager over tiden. Er vel i endring då.
11/01/09: Dag 2 av syklusen og har da enda tr.
12/01/09: Dag 3 av syklusen og har enda tr.
13/01/09: Dag 4 og tr sluttet i dag.
14/01/09: Dag 5. Tr skulle vere over men jeg småblødde i dag. Men da ga seg med en gang og omtrent. Det er nå ti dager til eggløsning (kanskje)  men det blir ikke sex denne mnd. Så da vert ingen testing denne mnd.
15/01/09: Dag 6 Fått tatt influensavaksine i dag. Litt småkramper i magen, og det kan vel bety at EL er på vei? Har så utruleg vondt i magen. For første gangen sida jeg var under 18år, må eg ha varmeflaske på magen[:(] Nå var det kommet litt brunt ut og... [:@]
16/01/09: Dag 7 Litt kramper i magen i dag og. Det er kommet mer brunlig utflod i dag, men jeg har lest at det kan skje før EL. Så da rekner jeg med at det er det som skjer.
17/01/09: Dag 8 I dag har eg ikkje noko brun utflod men da stikker litt i puppen min. Forsatt litt kramper i magen men da er ikkje så ille som i forgårs[:D] Men det er ikkje komt noko anna utflod eller noko som kan ligne på El-slim. Får virkeleg håpa at eg har El etter onsdag da[:D] Litt vanskeleg å vite sida eg ikkje tempe eller teste etter El. Og det vil eg heller ikkje gjera, eg vil heller ha kosen og ikkje stresse med det. Med dere veit at det ikkje er lett då.
18/01/09: Dag 9 I dag har eg forsatt litt kramper i magen, men mykje mindre enn dagene før. Da stakk litt i brystene i går, men ikkje noko sålangt i dag. Ikkje noko antydning til elslim enda men satsar på at el er i løpet av uka.
19/01/09: Dag 10 I dag har eg vore på fysio, så nå er eg helt pumpa, men det er godt å få bevegd seg litt og. Forsatt litt kramper i magen men ikkje tegn til noko elslim osv. Men da føles ut som det er noko på veg ja. Nå reiser eg snart heim[:D][:D]
20/09/01: Dag 11 Hadde litt kramper.
21/01/09: Dag 12 Reiser heim til mannen min[:D] [:D] Hadde litt kramper etter sexen. *kryssevirkelegfingreneforatELerpåveg*
22/01/09: Dag 13 I dag var det slim, samt kramper. Spennende å sjå til om me faktisk har klart å laga ei lita spire no
23/01/09: Dag 14
24/01/09: Dag 15. Eggløsning om jeg har 28 dagers syklus men det er jeg litt usikker på.
25/01/09: Dag 16
26/01/09: Dag 17
27/01/09: Dag 18
28/01/09: Dag 19
29/01/09: Dag 20
30/01/09: Dag 21
31/01/09: Dag 22

Februar:

01/02/09: Dag 23
02/02/09: Dag 24
03/02/09: Dag 25
04/02/09: Dag 26
05/02/09: Dag 27
06/02/09: Dag 28 Tr?
07/02/09: Første dag Tr?


Så må dere gjerne skrive ting til meg, er da noe jeg må vite, tenke på? Tips og råd?
 
Jeg lurer på en ting. Det er ganske teit men here goes. Om man får TR, så har man hatt eggløsning sant? Jeg har spurt fleire som også har fått barn, men dei klarte ikkje svara på det og jeg lurer så fælt no. [8|]
 
Jeg må bare kommentere en ting, og det er at det ikke er sikkert at du har eggløsning på den dagen du har skrevet - det er forskjellig fra dame til dame, og den 14 dager før mens i en 28-dagers syklus er bare omtrentlig og gjennomsnittlig... jeg har tre dager tidligere, og om jeg hadde stolt på kalkulatorer så hadde jeg ikke hatt Johanna nå. Så om du er usikker på syklusen din kan du i alle fall ikke vite når du har eggløsning. Derfor anbefaler jeg å se/kjenne etter tegn til eggløsning for å få litt kontroll
 
Og jeg tror ikke man må ha hatt eggløsning for å få mensen, men kroppen kan ha prøvd å ha eggløsning og mensen kommer for å rense ut det egget den tror er i livmoren... om jeg ikke misforstår helt. Har i alle fall hørt om mange her inne som har hatt mensen som normalt, men som finner ut at de faktisk ikke har eggløsning
 
Jeg glemte å si lykke til med prøvingen!
 
Ja jeg vet det ikke er 100% sikkert at jeg har El da. Men jeg håper jo at jeg skal klare å finne ut av det. Men jeg skreiv nå opp den datoen. Og jeg har rota bort tempraturmåleren min, men jeg tenker at jeg ikke skal stresse men ha sex med typen og ta resten som det kjem. Slik som vi gjorde i jula. Men jeg setter pris på at du gir meg tips om det. Jeg skal kjenne etter tegn på eggløsning ja. Jeg har litt småkramper i magen no, hatt det i 2 dager. Så da får jeg vente og sjå om det kjem noko slim osv.


Og takk for at du ønsker meg lykke til. 
 
Tusen takk for at du ønsker meg velkommen her inne. Det er koselig.
Jeg håper også at det blir eit kort opphold men jeg skal nok overleve om det tekk litt lang tid.
Ja jeg har lest litt i deres dagbøker, før jeg laget min egen. Dere virker veldig koselige.

Stor klem tilbake.
 

Helt ny her selv jeg:)
Ville bare si at det lenemor snakket om ang EL er riktig. Hvis syklusen din er ustabil, så er det ikke lett å vite når man har EL.EL skal normalt komme midt i syklusen din, så som lenemor sa, så burde du prøve å kjenne etter smerter rundt denne tiden.. Er jo også noen som ikke får smerter også da.. En test er jo ikke dumt å ta i såfall... Gynekologen kan jo også sjekke om man i det hele tatt har egg da.. Kroppen vil normalt ha en syklus uansett.. (men jeg kjenner ei som aldri fikk eller har fått mensen i hele sitt liv faktisk, men hun klarte å få en velskapt sønn:)!!)
Ønsker deg lykke til hvertfall:)
 
Nei den er ikke så ustabil da. Denne gang var den ei uke for sein. Det har vore mye verre enn det, når jeg forsatt var syk. Så det betyr vel at det nærme seg litt mer normalt. Og jeg har el. Fordi jeg har hatt el slim flere ganger.
Men skjer det ikke noko dette året, skal jeg snakke med legen. Jeg er enda nødt å ta det litt rolig. Ryggen min vil ikke takle eit svangerskap nå, men vi prøver pga det kan tid å bli gravid.
Du må ha lykke til og velkommen hit:) Jeg skal lese din dagbok no. Kjekt at det er flere som er ganske ferske i dette. Kan jeg spørre om du har venniner som er gravid? :) Og hun vennina di var jammen heldig men hvordan er det mulig å bli gravid uten mensen?
 
Å så vondt jeg har magen.. Skikkeleg kramper... Kan da vere at jeg har fått urinveiinfeksjon igjen? [:'(] Da må jeg vel til legen mandag, om da ikke gir seg. Jeg er lei hele urinveiinfeksjonene. Har vel hatt 3-4 stk sida i sommer... 
 
Er da vanleg at eggløsning gjer så vondt?? Og at man kan blø nokon dråper?? [:'(] 
 
Heisann

Eg er kjempegodt humør, har fått tak i billetter til ein konsert eg og mannen min skal på[:D] Eg har bestemt meg får å reisa heim til han på onsdag og eg har kanskje eggløsning på lørdag. Eg har smerter i magen i dag og men ikkje noko brun utflod då:) Og så håpa eg at eg ikkje kan drikke til konserten. Eg vil så gjerne ha ei spire, som alle andre her inne[:)]

Korleis har du det?

Ha ei flott helg og kosa deg mykje[:)]
Forresten: Korleis får man sladrevenner? :)
 
ORIGINAL: sikon

ORIGINAL: Svartengel

Heisann

Eg er kjempegodt humør, har fått tak i billetter til ein konsert eg og mannen min skal på[:D] Eg har bestemt meg får å reisa heim til han på onsdag og eg har kanskje eggløsning på lørdag. Eg har smerter i magen i dag og men ikkje noko brun utflod då:) Og så håpa eg at eg ikkje kan drikke til konserten. Eg vil så gjerne ha ei spire, som alle andre her inne[:)]

Korleis har du det?

Ha ei flott helg og kosa deg mykje[:)]
Forresten: Korleis får man sladrevenner? :)


Så herlig da !
Bor dere fra hverandre ? Ettersom du skal reise til han på onsdag ?
Får håpe en liten spire klamrer seg fast etterhvert da ! [:)]

Jeg har det bare bra, litt lettere irritert over at jeg ikke finner bilnøkkelen når jeg var på tur til å kjøre til trening !! Var så motivert og alt ! Hehe, men den dukker vel opp!

Sladrevenner får man vet at det er noen personer man snakker mye med, både på forumet og privat. For eksempel snakke jeg og *gullkorn* hver dag på msn og over sms. Mammamilla har jeg nettop fått masse kontakt med, og er jeg for eksempel på legebesøk, tester positivt og ikke har muligheten til å opplyse på BV, så gjør de det for meg ! [:)]

Planer i helga da?


Ja eg bur vekke for å studere. Men så vart eg sjuk i ryggen igjen og måtte søke permisjon. Skal trene meg opp igjen, men eg har fri frå onsdag likevel:)
Men eg skal flytte tilbake til han i sommer, om eg kjem inn på skulen i Bergen. Ja er ikkje det typisk, at bilnøkler osv forsvinne då[8D]
Kor lenge har du prøvd forresten?

Ein sladrevenn kan endre ting på din babyverden?

Eg skal sjå tv og laga nachos. Blir vel sittende her inne og lese i dagbøkene til dem som er gravide, etter lang prøving. Da føla eg at da fins håp. 

Kva med deg?
 

Okey ! Blir koselig å flytte tilbake da ! [:)]

Vi har prøvd siden november 08 ! Så ikke så lenge ennå, er i 3 PP. Håper det skjer noe snart !

Nei, ikke endre noe, men kan sladre på FS ved å lage en tråd om at nå har man fått en melding som sier sånn å sånn.. For eksempel hvis jeg blir gravid, men kan ikke skrive det i en tråd på FS selv, så sender jeg en melding til *gullkorn* og hun lager en trår og sier at hun har fått en melding og jeg er gravid.

Koselig det !
Idag får jeg besøk av ei vennine, skal bare kose oss med ost & kjeks og snakke masse! [:)] Sambo er på nordsjøen nå så !


Ja det blir kjempekos og han gleda seg og. Eg har budd aleine i eit år no, for første gang i livet mitt[:D]
Men etter sjukdommen, er eg bare på veg inn i 2pp. Eg var ferdig med mensen 14januar, og da går eg inn 2pp sant?

Eg sluttet på pillen i 2007 men eg vart sjuk i ryggen rett etter det, og da har eg brukt mykje voltaren (og den kan hemme graviditet har eg høyrt), samt ein god smertestillende da. Me skulle egentleg prøve frå 2008 men da gjer me forsåvidt og[:D]

Eg går rundt i lykkerus no, men det er gjerne vanleg?

Eg trur virkeleg EL nærme seg, da stikker i puppen min[:'(]


Vennine mine her inne er reist vekk for helga dem. Kjekt å få besøk då  Ost og kjeks er kjempegodt[:D]
 
Det er ikke når man er ferdig med mensen man går inn i ny PP. Første dagen i mensen, er første dagen i den nye PP'n ! [:)] PP'en slutter dagen før man får mensen igjen.

Prøvingen er som en lykkerus for meg også ! [;)] Håper bare det ikke drøyer så lenge før en positiv test er der !

Kan nok være EL det ja ! ;)


Så når eg har prøvd frå desember 08, er eg i 1pp no? Sida eg fekk mensen 10januar. Dette var litt forvirrende ja. [&:]

Ja det er herleg og gå rundt med eit kjempesmil, men det er jammen lett å bli litt deppa også[&o]

Men er det vanleg å merke EL ei uke før? Kan det bety at eg har El tidligere?
Eg veit eit par ting om sjølve gravidbiten, men ikkje så mykje prøving. For eg finner lite info om det. Syns eg sjølv då. Og eg veit at det er lurt å ligge i ro i 20/30 minutter etter sex men dei gangene eg har gjort det, har eg fått urinveisinfeksjon med ein gang nesten[:(]
 
Da er du vel i 2 PP nå, ettersom du fikk mensen 10. januar ? Om du regner tiden fra mensen i desember til mensen i januar som en PP. Ja det er litt forvirrende, brukte litt tid på å finne ut av det jeg også !

1 syklus (PP) varer fra første dag i siste mens til dagen før man får mensen igjen ! Eggløsingen kommer som regel 14 dager før mensen skal komme.

Huff, det var ikke bra ! [:-] UVI er ikke noe godt !

Sjekk siden her ; Her står det mye nyttig  ;
http://www.pernille.info/syklus.htm



Ja eg er nok i 2pp[:D] Da som er dumt er at eg egentleg skulle hatt mensen 3januar, men ei uke over tida er ikkje gale, etter kva eg har skjønt på andre her inne. Og kroppen min har vore gjennom mykje, blant anna tre operasjoner sida februar 08. Så eg bør vel ikkje klage nei[;)]
Nei uvi er ikkje mykje godt. Eg har vel hatt 2-3 stk i 08 og eg kjente dem ikkje ein gang, før eg omtrent besvimte av smerter på ein fotballkamp[8|]  Så eg er får bare gå på do kjapt etter sex, enn om det ikkje er så lurt da heller. Men eg vil ikkje ha meir uvi no.  Eg skal lese litt på linken du ga meg no. Tusen takk
 
Da er du det ! [;)]
Nei det er ikke sikkert kroppen din er helt stabil etter alt du har vært igjennom !

Ser du har endret første innlegget ditt, ser ut som du har fått dagene riktig nå, med tanke på at 1 dag av mensen er 1 dag i PP [:)]

Ha en fin kveld da ! [:)] Prates siden  !


Eg endra ikkje på dagene, eg bare skriver litt kvar dag. Om det var datoene du meinte no?

Ha ein fin kveld du og. Me snakkes
 
ORIGINAL: sikon

Jeg er ikke sikker på hva jeg mente ;p Hehe! Samma det !

xoxo



Nei eg anar ikkje. Eg prøver å telle og finne ut av syklus min, uten temping eller andre finurlege ting[:D] Gjer du noko for å ha kontroll eller?
 
Jeg bruker EL-tester rundt EL for å se når jeg har det.
Kjøpte på billige-tester.no


Eg har handla graviditetstester der[:)] Men hittil har det vore bortkasta. Men dem er eit par mnd gamle, har ikkje hatt bruk for dem[:o]
 
Back
Topp