Svar på foreldrepenger

Har gått ut i permisjon og ikke fått svar enda. Kjenner jeg er litt stressa over det, er så typisk om noe skulle tulle seg tul nå :dead:

Har gått ut i permisjon og ikke fått svar enda. Kjenner jeg er litt stressa over det, er så typisk om noe skulle tulle seg tul nå :dead:
Oi [emoji17] skjønner jeg godt. Har vært ferie så sikkert mye derfor også. Men de ekke akkurat kjappe på nav fra før av!
Kjenner jeg blir mer stressa selv jeg nå. Kan ikke gå uten kr når jeg går ut i permisjon.

Oi [emoji17] skjønner jeg godt. Har vært ferie så sikkert mye derfor også. Men de ekke akkurat kjappe på nav fra før av!
Kjenner jeg blir mer stressa selv jeg nå. Kan ikke gå uten kr når jeg går ut i permisjon.

Jeg søkte så fort jeg hadde alle papirer jeg trengte. Men da det er 12 uker behandlingstid i mitt fylke så er ikke behandlingstiden over før 8.sept. Termin er 6. Får håpe den blir klar litt før.
Det jeg er redd for er at jeg får beskjed om at noe mangler og at det blir 12 nye uker med venting :confused: Jeg fikk beskjed om at de trengte lønnsslipper grunnet variabel inntekt, men sto ikke hvor mange. Det sto "lønnsslipper for siste rotasjon" men hva er det? Jeg jobber jo de samme timene i en 100% stilling hver mnd med det samme utbetalt!
Får krysse fingrene for at alt er i orden!
Det er jo ikke akkurat lett å få prate med et menneske der som kan svare på om det jeg har sendt er OK :hungover:

Jeg søkte så fort jeg hadde alle papirer jeg trengte. Men da det er 12 uker behandlingstid i mitt fylke så er ikke behandlingstiden over før 8.sept. Termin er 6. Får håpe den blir klar litt før.
Det jeg er redd for er at jeg får beskjed om at noe mangler og at det blir 12 nye uker med venting :confused: Jeg fikk beskjed om at de trengte lønnsslipper grunnet variabel inntekt, men sto ikke hvor mange. Det sto "lønnsslipper for siste rotasjon" men hva er det? Jeg jobber jo de samme timene i en 100% stilling hver mnd med det samme utbetalt!
Får krysse fingrene for at alt er i orden!
Det er jo ikke akkurat lett å få prate med et menneske der som kan svare på om det jeg har sendt er OK :hungover:
Hmm. Jeg forstod det slik at de regner ut utifra de siste 10 mnd.. Så jeg sendte med lønnsslipper for de siste 10 mnd. Bare for p være sikker. Nei veit... må jo gå ann å få svar på om man iallfall har sendt inn det som trengs. Er jo helt krise hvis det blir 12 nye uker behandling [emoji37]

Jeg starter permisjon på mandag, og har heller ikke hørt noe. Bare for å gjøre økonomien mest mulig uforutsigbar var det gjort en kjempefeil i skatteoppgjøret mitt, så jeg venter på svar derfra også. :rolleyes: Gøy med saksbehandling...

Starter permisjon på mandag og fikk vedtaket i natt. Søkte for 7 uker siden. 12 ukers behandlingstid i min kommune. Man starter permisjon som planlagt, og så kommer det etterhvert - var beskjeden fra NAV når eg sjekket opp for 1 uke siden :)

Så lenge man får betalt fra arbeidsgiver og ikke direkte fra nav så kommer pengene selv om søknaden ikke er ferdigbehandlet, arbeidsgiver får etterbetalt fra nav

Jeg sendte inn søknaden 8.juni og fikk svar 10.august, gikk ut i permisjon 16.august.
Behandlingstiden her er vanligvis 12 uker, men fikk svar akkurat etter 9 uker.
De regnet ut de 6 beste lønningene fra de 10 siste månedene:happy:

Har ikke fått svar, og bryr meg heller ikke da arbeidsgiver betaler ut lønn som normalt[emoji38][emoji1303]

Fikk svar den 14. Aug. Permisjon starta den 15.[emoji28] så det gikk akkurat. Men hadde fått betalt av arbeidsgiver uansett :-)

Nå er i hvert fall papirmølla i gang, så får vi hvordan det ender:P Sist søkte jeg tre uker før termin og pengene var på konto dagen etter fødsel. Tross 12 ukers behandlingstid. Tviler på jeg er like heldig denne gangen, men det er uansett ingen krise.

Men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så forskjell? Det eneste som manglet på min søknad var inntektsopplysning, det sendte arbeidsgiver inn 5 dager etter meg.

Det ble vel kanskje sendt manuelt? Per post?

Når alt er i en elektronisk søknad skroller de ned of check check check og godkjenner med en gang.

Der det mangler informasjon så mã de legge søknaden til side og vente på vedlegget

Sendte selv inn alt unntatt skjemaet med inntektsopplysninger elektronisk, noe arbeidsgiver sendte elektronisk noen dager etterpå. Når eg ringte NAV for å høre hvor de var i prosessen 6 uker etterpå, så kunne de fortelle meg at det var 12 ukers behandlingstid i min kommune og at jeg skulle ikke se bort i fra at det tok akkurat så lang tid :P Så av og til mistenker eg at de bruker retten sin for det den er verdt ;) Nå tok det bare 7 uker da - så rakk å få den behandlet før eg føder :)

Det ble vel kanskje sendt manuelt? Per post?

Når alt er i en elektronisk søknad skroller de ned of check check check og godkjenner med en gang.

Der det mangler informasjon så mã de legge søknaden til side og vente på vedlegget
Tror ikke den sendes pr post nei. Mannen er arbeidsgiver (ikke for meg altså), og der sender de elektronisk. Skulle tenkt på dette før så hadde jeg samlet det inn selv jeg også:p

Back
Topp