Svar på celleprøve

Mamma1992

Betatt av forumet
Ikke helt relevant spørsmål kanskje, men jeg lurer på hvor lang tid det tok for deg å få svar på celleprøve? :)

Tok celleprøve for 1 måned siden igår altså . Men legekontoret har fortsatt ikke fått svar, og synes det er rart. Vanligvis har jeg fått svar etter ca. 3 uker. Ble konisert januar 2019, og prøven januar 2020 var det heldigvis ingen celleforandringer på, men hadde positiv på HPV virus. Så måtte ta ny igjen nå etter ett halvt år.
Det er vel ikke automatisk sånn at om det tar lengre tid så er det større sjanse for at det er celleforandringer eller HPV virus?
 
Nei. Tror det tar lengre tid på grunn av ferieavvikling, samt at det antagelig er endringer i hvem som gjør hva for tiden grunnet korona.
 
Nei. Tror det tar lengre tid på grunn av ferieavvikling, samt at det antagelig er endringer i hvem som gjør hva for tiden grunnet korona.
Ja, det kan jo hende det er en så enkel forklaring! Livredd for at det er celleforandringer igjen, så er litt på tuppa :facepalm:
 
Ja, det kan jo hende det er en så enkel forklaring! Livredd for at det er celleforandringer igjen, så er litt på tuppa :facepalm:
Forstår at du lett bekymrer deg. Jeg opplevde det samme i 2018, og sjekket postkassen daglig. Men jeg tror det er riktig som det står over her, at dette er grunnet ferieavvikling.
Jeg krysser fingrene for at svaret kommer snart, og at det ikke er tegn til nye celleforandringer :Heartred
 
Forstår at du lett bekymrer deg. Jeg opplevde det samme i 2018, og sjekket postkassen daglig. Men jeg tror det er riktig som det står over her, at dette er grunnet ferieavvikling.
Jeg krysser fingrene for at svaret kommer snart, og at det ikke er tegn til nye celleforandringer :Heartred
Jeg håper det! Har en skikkelig dårlig dag idag, og da blir katastrofetenkingen min hundre ganger verre... Tusen takk :Heartred Er forberedt på positiv HPV prøve, men har ikke bekymret meg for det i hverdagen når jeg har fått beskjed om det tidligere heldigvis. Må bare få svar, så kan jeg roe meg ned
 
Jeg fikk nettopp svar etter 12 uker! Men jeg fikk også beskjed når den ble tatt at det var sykt lang ventetid på svar pga korona og ferie. Alt var helt fint her selvom det tok lang tid ❤️
 
Jeg tok celleprøve for 6 uker siden og fikk svar etter et par uker bare. Måtte inn til kolposkopi pga mistanke. Tenker at det heller er et godt tegn at det tar lang tid!
 
Jeg tok i Trondheim før ferie og corona, og da tok det 6 uker før jeg fikk svar.
 
Kan ta 3 veker eller 3 mnd. Har opplevd begge deler, uten at det hadde noko med resultatet å gjere. Kjem an på arbeidsmengde, ferieavvikling, osv.
 
har aldri fått svar på prøvene.. her får vi vist bare svar hvis det er avvik på prøven :)
 
Back
Topp