Svangerskapsplager

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Vel jeg er kvalm, oppblåst, treg i magen, sulten, har fett hår, mange kviser, tørre hender,er trøtt og sliten, får ofte høy puls og hjertebank og sliter med skvulpende magesyre som gjør at jeg stapper i meg polarbrød, tørre rundstykker og knekkebrød :) er om i puppene også :) kroppen baker tydeligvis en meget fin baby til oss :) fantastisk hvor mange plager man vender seg til på toppen av krevende jobb, skole og "fritid"! :) heia oss!

Kvalm, trøtt trøtt trøtt trøtt. Oppblåst, vondt i hode. Og de siste par dagene de veldig vonde stikkingene i livmora. (Står jo i kne stående når det gjør vondest)

Godt å høre at du er frisk nå;)
Men du, muskelkramper om natta er visst veldig vanlig når gravid. Fikk det hver gang selv, men det betyr at det er mangel på magnesium i kroppen og det kan du lett bli kvitt ved å spise frukt og grønnsaker som inneholder det. Selv spiste jeg masse spinat og det hjalp!
Jepp, du har nok rett! Hadde det sist også, men fikk det mye senere i svangerskapet. Den gangen gikk jeg på magnesium tabletter (pga prolaps i ryggen). Har stabilisert seg senere, og er nå nesten ett år siden jeg sluttet å ta de. Får prøve å spise mer magnesiumrike frukt og grønnsaker, og hvis det ikke hjelper - begynne å ta tabletter igjen. Mulig ryggen trenger det etterhvert uansett da - nå som lasten foran blir større. :p

Akkurat nå er det konstant forkjølelse og vond rygg!

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt ventes i april/mai - 15

Konstant sulten eller kvalm, TRØTT, vondt i hode (men det er ikke så uvanlig ellers heller, lider av kronisk stiv nakke)

Kvalm, trøtt, vondt i hodet og rett og slett en følelse av utmattelse!! Kviser... :-( Ser ut som ei pubertetsbombe på haka!! Jobben er hard fysisk og på sjøen, så i tillegg til at jeg er kvalm fra før topper sjøsyke det hele!

Sånne ligament smerter, det stikker og drar seg i magen.. Spesielt hvis jeg reiser meg fort opp.. Er bare ni uker på vei.. Andre som opplever det??

skallebank, trøtt, kvalme (spesielt i helgene av en eller annen grunn..), bekkenet har begynt å krangle igjen, null sexlyst, svimmelhet, lett halsbrann..

men, akkurat nå så kjenner jeg at jeg DRITER i alt av plager :D jeg ruger og produserer et nytt menneske, og da overlever jeg helt klart de plagene akkurat dette medfører :D
Det er i tillegg snart helg, og jeg har store planer om å bare kooose meg hele helga med guttene mine :D

Svært trøtt, noe kvalme innimellom, men på bedringens vei, oppblåst, nedsatt matlyst, ømme bryster, et blodtrykk som er litt ute å surrer så derfor svimmel, blodårene er også begynt å bli mer synlige, ingen sexlyst, ligamentsmerter og sikkert et par til som jeg ikke kommer på i forbifarten.

Ny plage dukka opp i går, svimmelhet! Deilig!

Føler blæra er på størrelse med ei lita nøtt!! Må på do hele tiden :-P

Nå for tiden sliter jeg kun med at jeg er veldig trøtt og lite energi.
Ellers er de andre blitt borte.

er heldig med lite plager.men urinblære på str med en nøtt er kjent her.oppe flere ganger på natta.kvalmen er lite tilstede nå men mindre matlyst.og kveldstrøtt

Kvalmen er blitt bedre etter ca 11+3, og energinivået er mye bedre!
Nå er jeg 12 uker og fortsatt forstoppet og generelt ganske lat ;)

Back
Topp