Svangerskapsplager

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Hvilke svangerskapsplager har du akkurat nå?
Her er tråden hvor det er lov å syte og klage :)

Forstoppelse, og ikke minst: trøtthet..... Sover 2-3 timer ekstra midt på dagen!

Vet ikke hvor jeg skal starte! Kvalme, noe oppkast, konstant trøtt, sliten og tett i nesa :p Er 9+3 så har nedtelling til 12 uker, og håper det er borte til da. Det har vart noen uker nå, energien kommer liksom ikke tilbake. Men prøver å holde motet oppe, og for hver dag som går så er man jo nærmere målet! ;)

Kvalme og oppkast her og. Og er bare 8+5 :-( Merker at det er vanskelig å kose seg med tanken på graviditeten når man er så dårlig. Håper det snur snart.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har nesten ingen plager. Kan være litt kvalm innimellom, og så sover jeg noe ekstra, men det er heldigvis alt. :-)

KVALME....intens kvalme med oppkast. gått ned 6 kg. Blir dårlig omtrent uansett hva jeg spiser. Urolig slitsomt!!
Trøtthet hele døgnet utenom natten for da våkner jeg og bare ligger fantaserer om alt jeg har lyst på å spise.
Sinnsyke hodesmerter. Har aldri hatt særlig smerter i hodet. Ikke engang de to andre graviditetene. Men denne gangen er det anerledes.
Forbanna kvisegalskap. Aldri hatt kviser. Nå er de over hele ansiktet. Fikk på hakA med Nr 2. Men dette er jo helt sinnsykt!

Hypermesis(ekstrem svangerskapskvalme), så er ut å inn på sykehus. Hadde dette hele første svangerskap også. Og dette igjen gjør at man blir utrolig sliten og trøtt. Og vondt i hode og kroppen siden den ikke får mat tærer den på fett og muskelmasse.

kvalm (uten oppkast)
trett
uren hud
forferdelig oppblåst og sliter med luft i magen
stikkende og ømme pupper
øm og stiv i korsryggen
antydning til kramper i leggene hele tida - særlig om natta...

Men har akkurat blitt kvitt mykoplasma lungebetennelse - så egentlig vil jeg hverken klage eller syte! For nå er jeg bare gravid og ikke syk lenger, og er glad for betryggende symptomer. :)

I skrivende stund, ingen! På de to andre har det vært alt ifra kvalme til trøtt og halsbrann! Er ikke kjesken engang :-p

Kvalm, kvalm og kvalm. Kaster ikke opp, men brekker meg i hytt og pine, verdens minst sexy lyd? Også er jeg så trøtt, i dag har jeg sovi 3 timer midt på dagen.. :p 12+2 nå, hører noen si det blir bedre i uke 14, så krysser fingrene for det!

Trøtt, svett, oppblåst og treig i magen, og ulvehunger!

Trøtt og sliten hele døgnet , er så lei av og aldrig være opplagt!

Trøtt trøtt og atter trøtt!! 13 uket i morgen

Akkurat nå er jeg så kvalm at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg:( ikke ork til noe som helst! Er sånn hverdag. Kvalme og oppkast! 11 uker i morgen!

Last edited:
Kvalm, kvalm og kvalm. Kaster ikke opp, men brekker meg i hytt og pine, verdens minst sexy lyd? Også er jeg så trøtt, i dag har jeg sovi 3 timer midt på dagen.. :p 12+2 nå, hører noen si det blir bedre i uke 14, så krysser fingrene for det!
Hihi veeet! Opplever den lyden opptil flere ganger om dagen :eek:

kvalm (uten oppkast)
trett
uren hud
forferdelig oppblåst og sliter med luft i magen
stikkende og ømme pupper
øm og stiv i korsryggen
antydning til kramper i leggene hele tida - særlig om natta...

Men har akkurat blitt kvitt mykoplasma lungebetennelse - så egentlig vil jeg hverken klage eller syte! For nå er jeg bare gravid og ikke syk lenger, og er glad for betryggende symptomer. :)
Godt å høre at du er frisk nå;)
Men du, muskelkramper om natta er visst veldig vanlig når gravid. Fikk det hver gang selv, men det betyr at det er mangel på magnesium i kroppen og det kan du lett bli kvitt ved å spise frukt og grønnsaker som inneholder det. Selv spiste jeg masse spinat og det hjalp!

Hypermesis(ekstrem svangerskapskvalme), så er ut å inn på sykehus. Hadde dette hele første svangerskap også. Og dette igjen gjør at man blir utrolig sliten og trøtt. Og vondt i hode og kroppen siden den ikke får mat tærer den på fett og muskelmasse.
Åh det må være så slitsomt! Stakkars deg.. Men blir det noe bedre etterhvety eller varer det hele 9 mnd?

Back
Topp