Svangerskapspenger?

Teit :p
Men kanskje mye å gjøre. Jeg bor i Nordland. Her er det akkurat nå veldig veldig lite permitteringer f.eks (ingen nedstengning) og det er ikke så mye gravide og fødende heller .. så.. selv om saksbehandlingstiden på svangerskapspenger her er 'opp til 4 uker', tok det altså under 2 :)

Ja, det kan jo være. Jeg bor på Østlandet så de har kanskje hatt litt å drive med her :p Jeg hadde lest om så mange som hadde fått innvilget fort (maks 2 uker), så ble litt overrasket når det tok 4 uker her :p
 
Ja, det kan jo være. Jeg bor på Østlandet så de har kanskje hatt litt å drive med her :p Jeg hadde lest om så mange som hadde fått innvilget fort (maks 2 uker), så ble litt overrasket når det tok 4 uker her :p

Går nok på kapasitet og. :p
Veldig greit å ha det i orden, ja..!
 
Fikk innvilget 50% svangerskapspenger i starten av mai, og har nå søkt 80% svangerskapspenger pga ugunstig arbeidsstillinger, tunge løft, stress og uten mulighet for å ta pauser, gå på do osv! Arbeidsgiver kunne tilrettelegge 20% (to halve dager i uken) Til administrativt arbeid. Første søknaden ble innvilget etter 3 uker! Håper virkelig de innvilger denne raskere og uten problemer! Hørte fra jordmor at de sjeldent går i mot lege/jordmords beslutning om fare for baby, men at de kan være vanskelige hvis de mener at arbeidsgiver burde kunne tilrettelegge bedre!
Kjedelig hvis man ikke jobber, for så å få avslag. Da mister man jo den inntekten.. Men for min del er det viktigste helsa og å gjøre det beste for babyen! Så da er det bare å krysse fingrene for at NAV er greie og innvilger søknaden raskt!
 
Da har arbeidsgiver satt seg på bakbeina og mener det ikke er grunnlag for å søke om svangerskapspenger pga at de har tilrettelagt :( Så da får jeg satse på at jeg klarer å jobbe fullt til permisjon (siden jeg har brukt opp sykepenge rettigheten)
 
Da har arbeidsgiver satt seg på bakbeina og mener det ikke er grunnlag for å søke om svangerskapspenger pga at de har tilrettelagt :( Så da får jeg satse på at jeg klarer å jobbe fullt til permisjon (siden jeg har brukt opp sykepenge rettigheten)

Kan ikke få nytt skjema som beskriver hvilken tilrettelegging som må til for at du skal kunne være på jobb? Som.. hyppigere pauser, lavere aktivitet, etc. For hvis ikke de kan tilrettelegge som beskrevet, så kan de jo ikke krysse for det..
 
Kan ikke få nytt skjema som beskriver hvilken tilrettelegging som må til for at du skal kunne være på jobb? Som.. hyppigere pauser, lavere aktivitet, etc. For hvis ikke de kan tilrettelegge som beskrevet, så kan de jo ikke krysse for det..
Jo, jeg kan jo prøve! Sjefen mente dog at det ble brukt veldig sjeldent på sykehuset der jeg jobber, kun i stillinger som er veldig fysisk krevende osv, så fikk inntrykk av at det var helt håpløst. Vil virkelig ikke søke om AAP, så nå skal jeg jobbe 100% fra og med i morgen og til perm :/
 
Jo, jeg kan jo prøve! Sjefen mente dog at det ble brukt veldig sjeldent på sykehuset der jeg jobber, kun i stillinger som er veldig fysisk krevende osv, så fikk inntrykk av at det var helt håpløst. Vil virkelig ikke søke om AAP, så nå skal jeg jobbe 100% fra og med i morgen og til perm :/

Jo.. men det er jordmor eller lege som skal finne ut hvilken tilrettelegging du trenger.. og hvis ikke sykehuset kan ordne det, så må de få deg over på svangerskapspenger. Sjefen din kan ikke bestemme hva som er krevende for deg, og hvordan det påvirker barnet ditt..


Prøv uansett å prate med jordmor eller lege. Kanskje få en løsning som funker. Litt dumt å, i verste fall, ende med prematur fødsel eller stresset baby pga de ikke orker signere på at de ikke kan tilrettelegge mer...
 
Jo.. men det er jordmor eller lege som skal finne ut hvilken tilrettelegging du trenger.. og hvis ikke sykehuset kan ordne det, så må de få deg over på svangerskapspenger. Sjefen din kan ikke bestemme hva som er krevende for deg, og hvordan det påvirker barnet ditt.. Ja, det kan du si! Nå jobber jeg fullt, og det fungerer dårlig. Mye stress på jobb og lite muligheter for hvile, så blir i enda dårligere form - idag har jeg vært sengeliggende etter jobb (kvalme og symfyseløsning). Ikke ideell tid for å presse seg på jobb


Prøv uansett å prate med jordmor eller lege. Kanskje få en løsning som funker. Litt dumt å, i verste fall, ende med prematur fødsel eller stresset baby pga de ikke orker signere på at de ikke kan tilrettelegge mer...
 

Da burde du jo fått tilrettelagt sånn at du kanskje har 50% jobb/sv.penger...
Mye stress og påkjenninger på kroppen er ikke bra.. ville virkelig spurt jordmor om å fylle ut et nytt tilretteleggingsskjema, og nevne "HYPPIGE pauser, unngå stressende situasjoner" eller andre aktuelle ting. Vi skrev det på min (legen skrev), og i jobben min så er ikke det aktuelt. Så da ble det heller 100% svangerskapspenger..
 
Back
Topp