Happiness36
Forumet er livet
Himmelbarn
♡Junigull 2016♡
Marshmallows2021
Maisløyfene 2024
Junispirene24❤️
Jeg var personlig assistent hos bruker som røyka inne (2005). Var uaktuelt for meg å gå der, så jeg gikk ikke tilbake mens jeg venta på svar. Fikk innvilga.Hvordan fungerer det når man søker om svangerskapspenger? Jeg ser behandlingstiden hos NAV er på 4 uker. Går man hjemme /jobber redusert mens søknaden er til behandling? Hva om NAV faktisk avslår søknaden? Får man det da dekket som sykepenger i stedet eller blir det tapt inntekt? Hmmm, nå fikk jeg mange spørsmål i hodet.
Man skal ha krav på Svangerskapspenger fra den dagen man avbryter arbeidet. LUB skriver i deres veileder:
Lege eller jordmor må alltid gjøre en medisinsk vurdering av risikoen for at fosteret kan bli skadet hvis du fortsetter å jobbe. Det er viktig at det er hensynet til fosteret som kommer foran når det gjelder svangerskapspenger. Dersom mor er syk, så er sykepenger riktig stønadsordning.
Viktig at lege/jordmor gjør sin del med en god begrunnelse og arbeidsgiver avslår mulighet for tilrettelegging, så går det nok gjennom.