Men da skulle du jo hatt svangerskapspenger.Jeg ble omplassert, så ingen svangerskapspenger her. Ble for tungt arbeid for meg da, så vært sm i stedet for.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men da skulle du jo hatt svangerskapspenger.Jeg ble omplassert, så ingen svangerskapspenger her. Ble for tungt arbeid for meg da, så vært sm i stedet for.
Nei. Var ingen fare for fosteret i den jobben. Det var rygg, bekken, dårlig søvn, kvalme og kynnere som er bakgrunn for sykemeldingen min. Altså "sykdom" hos mor, ikke at jobben i seg selv utgjør en risiko for fosteret. Selv om jeg vet mange får svangerskapspenger for de grunnene også.Men da skulle du jo hatt svangerskapspenger.
Akkurat dette snakket legen min om og. At det er altfor mange som får svangerskapspenger som egentlig ikke skulle hatt det. Ofte fordi de kan "lure" det inn under psykososiale forhold...Nei. Var ingen fare for fosteret i den jobben. Det var rygg, bekken, dårlig søvn, kvalme og kynnere som er bakgrunn for sykemeldingen min. Altså "sykdom" hos mor, ikke at jobben i seg selv utgjør en risiko for fosteret. Selv om jeg vet mange får svangerskapspenger for de grunnene også.
Nei. Var ingen fare for fosteret i den jobben. Det var rygg, bekken, dårlig søvn, kvalme og kynnere som er bakgrunn for sykemeldingen min. Altså "sykdom" hos mor, ikke at jobben i seg selv utgjør en risiko for fosteret. Selv om jeg vet mange får svangerskapspenger for de grunnene også.
Jordmora mi hadde ordna det.Akkurat dette snakket legen min om og. At det er altfor mange som får svangerskapspenger som egentlig ikke skulle hatt det. Ofte fordi de kan "lure" det inn under psykososiale forhold...
Er nok mange jordmødre som ordner det ja, har sett mange merkelige grunner til svangerskapspengerJordmora mi hadde ordna det.Vil jo helst ikke bruke opp sykemeldingen om man ikke må. Er vel sikkert ikke så mange som bruker lang sykemelding etter fødsel sånn at det blir en utgift for samfunnet, mer enn sykepenger altså.
Jordmora mi hadde ordna det.Vil jo helst ikke bruke opp sykemeldingen om man ikke må. Er vel sikkert ikke så mange som bruker lang sykemelding etter fødsel sånn at det blir en utgift for samfunnet, mer enn sykepenger altså.
Jeg selv er i stand til å jobbe men risiko for bebisene pga tunge stell og løft på jobben. Samt stressHar du gått på svangerskapspenger? Og hva var grunnen for at du fikk det?
Jeg selv er i stand til å jobbe men risiko for bebisene pga tunge stell og løft på jobben. Samt stress
Ja jeg er i en "annen kategori" pga tvillinger.Hva jobber du med?
Her sier de at tunge løft ikke er farlig, og jeg hadde ikke fått svangerskapspenger kun basert på det.
Vet det står i veiledningen for hvem som kan få, så lurer egentlig litt på hva som blir sett på som tungt.
Men om du er gravid med tvillinger, så er det vel også en større risiko o seg selv.
Ja jeg er i en "annen kategori" pga tvillinger.
Men alle på jobben min får noe sv.penger og jobber ikke 100%
Det er mye stell i senga og andre aktiviteter. Hun andre på jobben min får 80% sv.penger og fått streng beskjed av sjefen at hun ikke får lov til å ta noen stell alene. Stor forskjell på sjefene, jobben taper ingen ting på det. De får jo refusjon fra NAV.
Men alle jordmødrene jg har snakka med sier at man kan løfte litt og trene litt osv men hvis du kjenner at du får vondt så skal du ikke gjøre det.
Tunge løft sier de man skal unngå pga fare for nedpress i livmoren og det kan føre til at livmorhalsen kan bli kortere som igjen gir fare for altfor tidlig fødsel
Legen min mente også at jeg skulle jobbe og være "normal" men jordmor, overlegen og sjefen min sa NEI NEI NEI! Legen din er mann og han vet ikke noe om oss damer. HeheOk. Blir vel en helt annen type løft osv og enn meg da, men jeg stusset allikevel litt på at legen min mente det ikke var noe som helst fare ved å løfte blytunge møbler store deler av dagen.
Får uansett 100% svangerskapspenger pga løsemidler da, så trenger jo ikke tenke på det.
Legen min mente også at jeg skulle jobbe og være "normal" men jordmor, overlegen og sjefen min sa NEI NEI NEI! Legen din er mann og han vet ikke noe om oss damer. Hehe
Jordmora mi hadde ordna det.Vil jo helst ikke bruke opp sykemeldingen om man ikke må. Er vel sikkert ikke så mange som bruker lang sykemelding etter fødsel sånn at det blir en utgift for samfunnet, mer enn sykepenger altså.
Er nok mange jordmødre som ordner det ja, har sett mange merkelige grunner til svangerskapspengersatser på at jeg ikke trenger noe sykemelding etter fødsel, i alle fall ikke månedsvis.
Jeg jobber i NAV, så må si jeg er overrasket over misbruken. Bare tull at gravide går på svangerskapspenger når de egentlig skal ha sykepenger. Må si jeg er rystetMen det er egentlig ikke innafor, og om NAV finner ut av det så kan de nok trekke og vil jeg tro![]()
Har lest om folk her inne som har fått svangerskapspenger fordi de har brukt opp retten til sykepenger. Sier jo sitt.Jeg jobber i NAV, så må si jeg er overrasket over misbruken. Bare tull at gravide går på svangerskapspenger når de egentlig skal ha sykepenger. Må si jeg er rystet![]()
Jeg jobber i NAV, så må si jeg er overrasket over misbruken. Bare tull at gravide går på svangerskapspenger når de egentlig skal ha sykepenger. Må si jeg er rystet![]()
Nå er jeg ferdig med graviditeter, så nå bryr jeg meg ikke.Har lest om folk her inne som har fått svangerskapspenger fordi de har brukt opp retten til sykepenger. Sier jo sitt.