Svangerskapspenger

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Har du gått på svangerskapspenger? Og hva var grunnen for at du fikk det?

Jeg driver å søker om det nå. Lege og jordmor fraråda meg nattearbeid og vakter som overstiger normal arbeidstid , og de vaktene utgjør for mange timer til at de kan tilrettelegge for meg. Så jeg søker graderte svangerskapspenger pga det.

Ja, fikk det etter en stund i halv sykemelding. Store endringer på jobb som ble stressende for meg, samt masse kynnere var grunnen. :)

Nattarbeid, lange helgevakter og noen lange vakter i ukedagene. I tillegg til at det er en jobb med litt risiko. Jeg har 45 minutters kjøring til jobb så det spilte også inn.

Ja, fikk det etter en stund i halv sykemelding. Store endringer på jobb som ble stressende for meg, samt masse kynnere var grunnen. :)

Roet kynnerne seg etter du sluttet? :)

Nattarbeid, lange helgevakter og noen lange vakter i ukedagene. I tillegg til at det er en jobb med litt risiko. Jeg har 45 minutters kjøring til jobb så det spilte også inn.

Av nysgjerrighet, hvordan er kjøring til/fra jobb av betydning for dette? Kjøring er vel ikke akkurat til skade for fosteret i magen

Av nysgjerrighet, hvordan er kjøring til/fra jobb av betydning for dette? Kjøring er vel ikke akkurat til skade for fosteret i magen
Hihi, nei det har veldig liten betydning faktisk :D Jeg mente i forhold til de allerede lange vaktene :D Nattevakt og helgevakt på 10 timer og så kjøring i tillegg på 80 minutter. Blir liksom en ekstra lang vakt.

Hihi, nei det har veldig liten betydning faktisk :D Jeg mente i forhold til de allerede lange vaktene :D Nattevakt og helgevakt på 10 timer og så kjøring i tillegg på 80 minutter. Blir liksom en ekstra lang vakt.

Ah, sånn sett ja.
10-timers vakter ja. Det er en del

Har søkt om 50 % svangerskapspenger nå pga arbeid med store dyr, tunge løft ++. Får tilrettelagte arbeidsoppgaver på de resterende 50 prosentene.

Jeg ble omplassert, så ingen svangerskapspenger her. Ble for tungt arbeid for meg da, så vært sm i stedet for.

Jeg får svangerskapspenger for daglig bruk av løsemidler, og får ikke lov av legen å sette foten innafor:p

Får du tilrettelagt arbeid ? :)
Jeg hadde et vikariat som har gått ut mens jeg har gått sykmeldt pga bekkenløsning :( blir nok ikke noe jobbing på meg før etter permisjon for min del. Sykmeldt og ubrukelig per dags dato.

Jeg hadde ikke fått tilrettelegging der jeg jobbet, men svangerskapspenger.. Praktiseres vel litt ulikt fra fengsel til fengsel. Er vel ikke helt "innenfor" med tilrettelagt i feks sentralen om det skulle oppstå feks kriseberedskap.
Har du fått innvilget svangerskapspenger? :)

Jeg hadde et vikariat som har gått ut mens jeg har gått sykmeldt pga bekkenløsning :( blir nok ikke noe jobbing på meg før etter permisjon for min del. Sykmeldt og ubrukelig per dags dato.

Jeg hadde ikke fått tilrettelegging der jeg jobbet, men svangerskapspenger.. Praktiseres vel litt ulikt fra fengsel til fengsel. Er vel ikke helt "innenfor" med tilrettelagt i feks sentralen om det skulle oppstå feks kriseberedskap.
Har du fått innvilget svangerskapspenger? :)

Stor forskjell på hvordan de praktiserer, ja. Har vært mye krøll rundt hvordan dette fungerer så jeg har en søknad inne nå som jeg venter på svar på :)
Kan jeg spørre hvor du jobber, eller er det hemmelig?:)

Jeg fikk forrige svangerskap. Ble sykemeldt allerede i uke 10 pga bekkenløsning, og for ikke å bruke opp sykepenger gikk jeg over på svangerskapspenger

Jeg! Pga kronisk sykdom. Jeg er bløder og frisør.

Back
Topp