Svangerskapspenger og studier?

Livlig :-)

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Lurer på om det er mulig å studere samtidig som man får svangerskapspenger? Ser for meg at det blir en lang høst, så må ha noe å gjøre...

Er ikke det bare til å Google ?

Sent from my iPad using BV Forum

Det kan du, og du kan få studielånet "gratis" i et år hvis du har studert året som har vært:) jeg hadde det sist permisjon og det var veldig greit

Sent from my iPhone using BV Forum

Du har ikke lov å starte på nytt studie dersom du er sykemeldt hvertfall..

Det kan du, og du kan få studielånet "gratis" i et år hvis du har studert året som har vært:) jeg hadde det sist permisjon og det var veldig greit

Forklar dette nærmere...? Jeg skal ta opp noen fag i høst og vår men til neste år begynner jeg på nytt studie om jeg kommer inn.

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Ville ringt nav å spurt jeg, det får du korrekt svar :)

Men hvis du får foreldrepenger mens du er i permisjon så får du ikke "gratis" lån i tillegg. Jeg skjønte på Lånekassen at man kunne velge å få penger fra Lånekassen (alt som stipend/fødselsstipend) eller ha vanlig foreldre penger fra NAV....

Jeg er ganske sikker på at foreldrepengene fra Lånekassen er på str. med lånet man får til vanlig, kanskje noe mindre:) jeg fikk ivertfall veldig godt betalt i sist permisjon;)

Men hvis du får foreldrepenger mens du er i permisjon så får du ikke "gratis" lån i tillegg. Jeg skjønte på Lånekassen at man kunne velge å få penger fra Lånekassen (alt som stipend/fødselsstipend) eller ha vanlig foreldre penger fra NAV....

Jeg fikk da både foreldrepenger fra NAV og omgjort lån til stipend når jeg var i permisjon.. Men jeg fikk ikke foreldrepenger (NAV) når jeg studerte i permisjonen (tok en eksamen). På Lånekassens sider står der jo at de ikke blander seg inn med NAV..

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

Back
Topp