svangerskapskvalme

ooy! så bra de ikje kom ut ! e vel ikkje enkelt å stå å undervise nor en sånn kvalme kommer ! ?
Uff nei det var meget ubehagelig. Vil helst ikke fortelle noen om graviditeten enda, så kvalmen kan holde seg langt unna skoletiden! Kjente jeg mista tråden på hva jeg sa, men gjorde så godt jeg kunne å komme meg videre og få ut oppgavene så tror ikke elevene merket det store. Krysser fingrene for at kvalmebølgene holder seg unna :)

Er gravid 8+3. Første barn på meg:) har slitt med kvalme hele tiden, først kun på morningen men denne uken har det tatt helt av. Går med brekninger fra morgen til 16-17 på dagen. Har i tillegg begynt å svimle mye og kaldsvette. Alle blodprøver er fine, så skal det virkelig være så ille? Har ingen venniner som har hatt særlig kvalme så føler meg nesten dum som er så dårlig:( gikk fra 25% til 100% sykemeldt idag:(

Huff ! Prøve å få I deg mykje drikke evt saft og kjeks.
Du e absolutt Ikkje dom nor du e syk ! :) du kan ikkje noe for at du er dårlig. Prøve å kjøpe sånne sea band du også :) har faktisk hjelpt meg i dag :) har klart å gått på tur med hunden I dag :) lenge siden sist !!

Huff ! Prøve å få I deg mykje drikke evt saft og kjeks.
Du e absolutt Ikkje dom nor du e syk ! :) du kan ikkje noe for at du er dårlig. Prøve å kjøpe sånne sea band du også :) har faktisk hjelpt meg i dag :) har klart å gått på tur med hunden I dag :) lenge siden sist !!
Det rare er jo at jeg får i meg mat.. Men må ofte streve for å holde den der. Er et ork altså. Håper virkelig det gir seg hvor får man kjøpt seaband?? Legen nevnte "sånn du kjøper på danskebåten" bare

Uff, nå klager jeg igjen. Jeg er fortsatt superkvalm med flere oppkast per dag og kvalmen gir seg ikke, så er det fra morgen til kvelden. Tablettene hjelper ikke, frisk frukt eller grønnsaker hjelper ikke, noe salt hjelper ikke. Vet ikke, hva jeg skal gjøre. Håper bare det blir bedre snart. :(

Huff ! har du snakket med legen ? må vere noe som kan hjelpe deg gjennom skolen ! Godt å ha ein god kjæreste som en har god støtte i <3

Ringte legen men fikk ikke time før jeg er i uke 12. De er så fullbooket. Men dro til legevakten og fikk afipran. Veldig godt med støtte i disse ukene.

Huff, føler virkelig med deg! Jeg var så fortvilet at jeg sa jeg angret da jeg skulle ha min første.. Det ble heldigvis bedre etterhvert! Etter en stund kjenner man spark og bevegelser og kvalmen avtar forhåpentligvis! Hør med legen din om du kan prøve kvalmestillende medisiner som Afipran eller postafen! Det funker ikke alltid for kvalmen, men tar gjerne vekk brekninger :) eller bør du prøve å alltid ha med deg noe kjeks, druer, nøtter, pastiller osv slike at du alltid har noe på lur når st blir krise :)

Både mamma og mine søstre var kvalme fram til uke 11-12, så håper jeg er lik de, så kvalmen snart slipper. Jeg fikk afipran av legevaktslegen men har ikke turt å ta flere enn 4 tabletter. Sykepleieren på legevakten sa at hun aldri hadde turt å ta kvalmestillende under svangerskapet og da ble jeg superstressa! Veldig unødvendig sagt da jeg allerede hadde vært hos legen og fått resepten. Er avhengig av pastiller og spiser en del av det. Har heldigvis en snill veileder som tar hensyn til at jeg er kvalm.

Både mamma og mine søstre var kvalme fram til uke 11-12, så håper jeg er lik de, så kvalmen snart slipper. Jeg fikk afipran av legevaktslegen men har ikke turt å ta flere enn 4 tabletter. Sykepleieren på legevakten sa at hun aldri hadde turt å ta kvalmestillende under svangerskapet og da ble jeg superstressa! Veldig unødvendig sagt da jeg allerede hadde vært hos legen og fått resepten. Er avhengig av pastiller og spiser en del av det. Har heldigvis en snill veileder som tar hensyn til at jeg er kvalm.
Sykepleierne på legevakten vet ikke alltid va dem snakker om. Fikk beskjed fra jordmor å aldri ringe dit om det ikke var krise å kunne vente til legetime:) legen og jordmor vet best! Håper det gir seg:)

Afipran hjelper ingen verdens ting for meg :( huff.. hva vi må igjennom .. Håper virkelig det gir seg, med nr 2 var jeg kvalm frem til 7 mnd...

Kan ikkje stresse. Alt må gjøres i slowmotion. Og med masse pauser. De enkleste ting tar evigheter. Mye kviling. Og mat inni mellom alle tinga. Kan ikkje ta av meg seabandsa . Må såve med de på natta til og med. Men har klart og ungå oppkast til nå. Men kjenner det er ganske nerme ofte. Håper det går over etter uke 12 :)

Hva er det med seaband som stopper kvalme? Hvordan fungerer det? Vurderer et innkjøp, kvalm og uggen hele dagen. Har spydd opp frokosten to ganger nå.

Back
Topp