Svangerskapskurs

• Trådstarter Trådstarter Wardruna
  • Opprettet Opprettet
W

Wardruna

Guest
Noen av dere som har erfaring?
Vurderer å melde meg på, men veldig usikker på om det er verdt pengene..
For? Imot?

For? Imot?

Tja. Ikke så veldig mye nytt for meg egentlig. Har lest mye og har mange venner og søsken som har barn så en har fått med seg det meste.

Men det var veldig betryggende og lærerikt for sambo da. Og greit å få en omvisning på de forskjellige fødeavdelingene.

Tja. Ikke så veldig mye nytt for meg egentlig. Har lest mye og har mange venner og søsken som har barn så en har fått med seg det meste.

Men det var veldig betryggende og lærerikt for sambo da. Og greit å få en omvisning på de forskjellige fødeavdelingene.

Jeg er førstegangs, så aner ikke hva jeg går til. Sambo har barn fra før. Men allikevel usikker på om det er nødvendig.. Har jo god dialog med jm, og omvisning får vi jo uansett..

Last edited by a moderator:
Som førstegangs var jeg glad for å ha deltatt på kurs. Det var ikke så mye nytt, men var godt at jordmor informerte og delte om ulike temaer. Syntes hun gav motivasjon til fødsel med tanke på rier, og hvordan jobbe seg gjennom. Det var godt med noen man "kjente" litt som hadde omvisning på føden, jeg følte meg tryggere på å spørre om ulike ting da. :) kommer ikke til å delta på slikt kurs nå, men jeg vil anbefale det til førstegangs, det koster jo ikke så veldig mye.

Som førstegangs var jeg glad for å ha deltatt på kurs. Det var ikke så mye nytt, men var godt at jordmor informerte og delte om ulike temaer. Syntes hun gav motivasjon til fødsel med tanke på rier, og hvordan jobbe seg gjennom. Det var godt med noen man "kjente" litt som hadde omvisning på føden, jeg følte meg tryggere på å spørre om ulike ting da. :) kommer ikke til å delta på slikt kurs nå, men jeg vil anbefale det til førstegangs, det koster jo ikke så veldig mye.

Det er kurs på et sykehus jeg ikke skal føde på, og min jm er ikke tilstede.
800,- er ikke all verden men allikevel en del om jeg kan få den samme informasjonen aleine med jm.. Og omvisningen skal jeg jo ha på et annet sykehus.

Var veldig opptatt av å få det med meg sist, men følte vel egentlig at det ikke var så mye å lære. Greit, med flere andre par der så ble det jo stillt litt spørsmål en gjerne ikke hadde tenkt på, men får mye ut av forumet her også. Var ingen omvisning heller.

Det er kurs på et sykehus jeg ikke skal føde på, og min jm er ikke tilstede.
800,- er ikke all verden men allikevel en del om jeg kan få den samme informasjonen aleine med jm.. Og omvisningen skal jeg jo ha på et annet sykehus.
Da hadde jeg ikke orka tror jeg. Her kosta det 200 kroner for 4 kurskvelder. Jeg var ikke på det da, klarte meg fint uansett :)

Da hadde jeg ikke orka tror jeg. Her kosta det 200 kroner for 4 kurskvelder. Jeg var ikke på det da, klarte meg fint uansett :)

Det heller veldig mot at jeg dropper det altså, men siden jeg ikke veit hverken hva kurset eller fødsel innebærer blei jeg usikker..

For? Imot?
Jeg synes det var veldig fint. Bli litt kjent på sykehuset osv. Men gjør det ikke denne gangen.

Jeg er veldig glad for at vi var på kurs som førstegangs, men det var i hovedsak pga omvisningen.. Så hvis det er på et annet sykehus og dere får det uansett ville jeg ikke giddet det..

Det burde vært gratis! :). Jeg også vurderer å melde meg på noe sånt.. :)

Vi fikk gratis med storebror, men tror ikke jeg ville betalt for det egentlig :)
Omvisning kan man få gratis uansett, og selve fødselen og tanker rundt kan man prate med jm om.. Man kan også få ekstra jm-time for å prate om det - gratis :)

Vi dro sist, da vi ventet første barn. Syns det kostet voldsomt mye, og det var ikke voldsomt mye ny informasjon, men jeg angret ikke. Da fikk manne litt informasjon også, som han kanskje ellers ikke ville fått :)

Er også førstegangs men tror ikke jeg gidder å dra på det. Føler jeg får svar på det jeg lurer på av legen og familie medlemmer som har flere barn:)

Snakket med samboer om dette, men han er ikke interessert i sånn kurs i allefall.. Kjenner selv også at jeg tror samtaler med jordmor får være nok :-)

Venter nr to, så ikke aktuelt. Var ikke aktuelt m nr en heller... Tenker d er nok m jordmor-timer og besøk på sykehus.:)

Nei, det har jeg ikke behov for. Syns jeg er på noe svangerskapsrelatert hele tiden uansett :p

Jeg var ikke på kurs, men man får såpass mye info før fødsel uansett at jeg ikke følte jeg trengte det! Var hos jordmor som hadde en veldig illustrativ gjennomgang av en fødsel :p pluss at man får invitasjon til en samtale om fødsel på sykehuset 8 (?) uker før termin! Iallfall på sykehuset jeg sogner til.

Vi skal :)

Back
Topp