Svangerskapskontroller

FrøkenUr

Blir kjent med forumet
Hei! Ble plutselig veldig usikker her..var hos lege i uke 12, blodprøver og papirarbeid..skal på UL i mars (er da i uke 18) Skal jeg på noe kontroll i mellomtiden? Blir jeg i så tilfelle innkalt, eller kontakter jeg lege/jordmor selv? Noen som vet?

Nei det er ikke vanlig med noe kontroll i mellom der :) første jordmor kontroll bruker å være i uke 22-24.

Tror du må ta kontakt med jordmor selv forresten. Det må vi iallefall her

Jordmor må man kontakte selv. Jeg var hos lege i uke 13 og skal til jordmor i uke 15, det er det som er normalt her i området i hvertfall, bor på romerike :)

Jeg var på første kontroll hos lege uke 10+3, fikk time til jordmor i uke 15 også oul uke 19 ca ;)

Jeg har fått time til jordmor når jeg er 15 uker :)

Det er forskjellig fra sted til sted. Du får ringe og høre. :)

Jeg ringte jordmor og forventet egentlig time rundt uke 22-24, men fikk plutselig time nå i februar når jeg er ca 16 uker:)

Var hos både lege og jordmor i uke 11, og skal en tur til jordmor igjen i neste uke :happy: Hun sa jeg gjerne måtte ordne meg en time noen uker før OUL om jeg synes det ble lenge å vente til uke 24 :p

*poff* Sletter meg fra forumlivet :)

Last edited by a moderator:
var på første kontroll hos lege uke 9+, skal til jordmor uke 14. må ordne jordmortime selv.

Her var jeg til legen i uke 12, og skal til legen igjen i uke 15. Samme uka så skal jeg på sånn svangerskapskurs (noe jordmor ordner for førstegangsgravide), og da skal jeg sette opp time til jordmor. Oul er i mellom uke 18-22 her :-)

Her var jeg til legen i uke 12, og skal til legen igjen i uke 15. Samme uka så skal jeg på sånn svangerskapskurs (noe jordmor ordner for førstegangsgravide), og da skal jeg sette opp time til jordmor. Oul er i mellom uke 18-22 her :-)
Bor du tilfeldigvis i Trondheim? :) tenkte mest på nicket ditt (kattem) å at du skulle på svangerskapskurs for førstegangsgravide! Skal på det jeg å! :)

Bor du tilfeldigvis i Trondheim? :) tenkte mest på nicket ditt (kattem) å at du skulle på svangerskapskurs for førstegangsgravide! Skal på det jeg å! :)

Bor faktisk i Trondheim ja :-) når og evt hvor skal du på det kurset da? :-) vært gøy om vi skal på samme! :-) er utrolig gla for at jeg takket ja. Får man møtt litt flere i samme situasjon som en selv.

Bor faktisk i Trondheim ja :-) når og evt hvor skal du på det kurset da? :-) vært gøy om vi skal på samme! :-) er utrolig gla for at jeg takket ja. Får man møtt litt flere i samme situasjon som en selv.
Så gøy! Skal på saupstad helsestasjon den 24/2! :) enn du? Er spent på vi lærer på kurset!

Så gøy! Skal på saupstad helsestasjon den 24/2! :) enn du? Er spent på vi lærer på kurset!

Hehe, så gøy! Da skal vi på samme :-)
Er spent jeg også. Hun jeg pratet med i telefonen sa at det var blant annet om kosthold, og levekår som er anbefalt for gravide. Også tror jeg hun nevnte noe om info om papirer til NAV elrns :-) jeg var på jobb når jeg snakket med henne så fikk ikke med meg alt :-p

Back
Topp