Svangerskapskontroll

Mammalaila

Glad i forumet
Når bestiller dere time til svangerskapskontroll? Jeg ble plutselig veldig usikker :wideyed: Med første fant jeg ut av graviditeten i uke 9, og med andre i uke 11. Så er første gang jeg vet det fra begynnelsen av :wacky: Så ble brått usikker på når det er vanlig. Jeg er 5+0 i morgen.
 
Når bestiller dere time til svangerskapskontroll? Jeg ble plutselig veldig usikker :wideyed: Med første fant jeg ut av graviditeten i uke 9, og med andre i uke 11. Så er første gang jeg vet det fra begynnelsen av :wacky: Så ble brått usikker på når det er vanlig. Jeg er 5+0 i morgen.
Sniker! Jeg hadde første i uke 11/12. har ikke sett noe poeng å ta det før :happy:
 
Jeg er 4+2 og har time mandag :wacky:

Er førstegangsgravid så jeg er mildt sagt på ballen hehe!
Hehe, tidlig på da! Tror ikke legene tar første kontroll så tidlig altså, men at man kan snakke litt om levevaner osv. gjør dere nok :happy:
 
Anbefalingen er uke 6-12. Ikke så mye man gjør så tidlig utover å prate, men det kan være veldig fint det også :) Blodprøver tas helst så nærme uke 12 som mulig, men jeg tok i uke 8 sist og det var null stress. Denne gangen har jeg time hos jordmor i uke 7 :love7

Forresten, noen som vet om jordmor henviser til TUL, eller om fastlegen må gjøre det?
 
Jeg har vært hos legen pga stoffskifteoppfølging i graviditeten, og har fått time hos jordmor i uke 7-8.
 
Blir ikke før i uke 12, har da time hos lege og har også bestilt UL privat utenom :happy:
Har hatt UL rundt samme tid når jeg var gravid sist også, så koselig å få se da og kanskje få vite hvem som skjuler seg i magen :love7
 
Back
Topp