Svangerskapskontroll

En tråd i 'April 2022' startet av Mammalaila, 6 Aug 2021.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Mammalaila Flørter med forumet

Når bestiller dere time til svangerskapskontroll? Jeg ble plutselig veldig usikker :wideyed: Med første fant jeg ut av graviditeten i uke 9, og med andre i uke 11. Så er første gang jeg vet det fra begynnelsen av :wacky: Så ble brått usikker på når det er vanlig. Jeg er 5+0 i morgen.

2. Prøver♥️ Glad i forumet Augustbarna 2021

Sniker! Jeg hadde første i uke 11/12. har ikke sett noe poeng å ta det før :happy:

3. Sol med liten spire Andre møte med forumet

Jeg er 4+2 og har time mandag :wacky:

Er førstegangsgravid så jeg er mildt sagt på ballen hehe!

4. Prøver♥️ Glad i forumet Augustbarna 2021

Hehe, tidlig på da! Tror ikke legene tar første kontroll så tidlig altså, men at man kan snakke litt om levevaner osv. gjør dere nok :happy:

5. hoppestokken Forumet er livet Sensommerbarna 2019 Påskeliljene 2022 ❤️

Anbefalingen er uke 6-12. Ikke så mye man gjør så tidlig utover å prate, men det kan være veldig fint det også :) Blodprøver tas helst så nærme uke 12 som mulig, men jeg tok i uke 8 sist og det var null stress. Denne gangen har jeg time hos jordmor i uke 7 :love7

Forresten, noen som vet om jordmor henviser til TUL, eller om fastlegen må gjøre det?

6. Tralala1988 Forelsket i forumet Novemberlykke 2018 Påskeliljene 2022 ❤️

Jeg har vært hos legen pga stoffskifteoppfølging i graviditeten, og har fått time hos jordmor i uke 7-8.

7. Mkh Blir kjent med forumet

Blir ikke før i uke 12, har da time hos lege og har også bestilt UL privat utenom :happy:
    Har hatt UL rundt samme tid når jeg var gravid sist også, så koselig å få se da og kanskje få vite hvem som skjuler seg i magen :love7

Del denne siden