Heisann, når har dere første svangerskapskontroll? Jeg har min i uke 7, er kanskje litt redd for at det er litt tidlig? :O
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei fikk ingen spørsmål om hvor langt jeg er på vei nei Ja, går vel fint vil jeg tro, fastlegen hadde ganske tett timeplan ettersom jeg forstod, så kan vel være litt derfor også.På helsenorge.no står det at første kontroll er mellom uke 6-12. Her i kommunen vil de ha inn gravide mellom uke 8 og 10. Jeg har fått når jeg er omtrent 9+2 Fikk du spørsmål om hvor langt du er på vei da du bestilte timen, slik at de vet at du kun er i uke 7? Det har vel egentlig ikke noe å si, tror jeg. Det er stort sett en samtale om levevaner, samt sjekking av urin, vekt, høyde og blodtrykk/-prosent.
Er forvirret selv... Skal man bestille time hos fastlege og hos jordmor? Hva vil en lege gjøre vs jordmor?
Jeg har booket en tidlig UL i uke 8. Privat da min faste gynekolog har ferie langt ut i august.
Du kan velge selv hvem du vil gå til. Jeg velger jordmor, det gjorde jeg sist og, for jeg føler de har mer svar enn en lege som bare kan litt om alt. Min lege kunne ikke svare meg på det jeg lurte på og begynte å Google. Da var valget enkeltEr forvirret selv... Skal man bestille time hos fastlege og hos jordmor? Hva vil en lege gjøre vs jordmor?
Jeg har booket en tidlig UL i uke 8. Privat da min faste gynekolog har ferie langt ut i august.
Jeg fikk beskjed om å få en time hos fastlegen først.Er forvirret selv... Skal man bestille time hos fastlege og hos jordmor? Hva vil en lege gjøre vs jordmor?
Jeg snakka med vikarlegen da jeg ringte angående noen medisiner, og hun sa at jeg kunne sette opp en time til fastlege når hun kommer tilbake fra ferie, og da er jeg ca. 7+2. Så har bestilt timen, og grugleder meg til det. Hun sa at dette var nytt siden sist jeg var gravid (en evighet siden), for da ville de ikke ha oss inn før etter uke 12. Nå er det mellom 6-12Når tok dere kontakt? Er 4+4 i dag. Er det sånn at jeg allerede nå bør ringe? Eller kan jeg godt vente litt??? Husker ikke hvordan jeg gjorde det sist. Var så mange ganger hos legen pga blødninger
Heisann, når har dere første svangerskapskontroll? Jeg har min i uke 7, er kanskje litt redd for at det er litt tidlig? :O