Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har fått time til svangerskapskontroll 12.mars og vil da være 9+0.
Dere som allerede har vært på svangerskapskontroll.. hva skjer på en svangerskapskontroll? Tar de ultralyd da?
Har fått time til svangerskapskontroll 12.mars og vil da være 9+0.
Dere som allerede har vært på svangerskapskontroll.. hva skjer på en svangerskapskontroll? Tar de ultralyd da?
Med nr 1 tok de blodprøvene da jeg var rundt uke 6.Men de tar vel ikke blodprøver før uke 12 egentlig ?
Men de tar vel ikke blodprøver før uke 12 egentlig ?
Sniker.
Det stemmer, det er nye retningslinjer nå.
Vil det si at når jeg skal på kontroll 11+4 så kommer de ikke til å ta prøver av meg...?
Det kommer an på hvor ”strikt” legen er. Noen gjør det før, noen gjør det fordi det nærmer seg mens hos mange vil man nøtten komme tilbake for blodprøvene. Jeg ville ringt og spurt hva som er praksis dit du skal, så slipper du å gå to ganger![]()
Jeg har svangerskapskontroll på fredag denne uken, skal sa ta full blodprøve. Jeg er kun 5+3 på fredag.
Hvorfor skal de vente til uke 12?
Jeg må følges opp jevnlig(hver 2 uke sa han når jeg var inne forrige uke) pga medisiner. Så her starter jo alt tidlig. Men ble nysgjerrig på hvorfor man skal vente til uke 12 nå. Må googleJeg vet ikke hvorfor men det er nå sånn det er. Derfor er det ingen grunn til å ha svangerskapskontroll før uke 12 med mindre man trenger ekstra oppfølging, sykmelding e.l![]()