Svangerskapskontroll

Kom nettopp fra første svangerskapskontroll. Har fått papirer og bv-boken... Har en lege som virker så utrolig usikker at jeg er fryktelig ukomfortabel hos han :-( Skal bytte i løpet av dagen! Det skumle er bare at man kun kan bytte en gang i året og om han nye er enda verre så er jeg stuck frem til 2016 og da har jo mest sannsynlig ungen kommet...! Skummelt...

Før kunne man bytte to i året?

Jeg har forresten ikke fått noe papirer, bv bok etc denne gangen. Jeg fikk helsekortet selvsagt, men før har jeg fått en stabel med brosjyrer på første kontoll. Alt fra kostholdsråd, ikke røyke eller drikke, ei sånn Orange bok fra helsedirektoratet om svangerskap og amming og hele greia. Rett og slett masse. Fra denne legen, ingenting.

Kom nettopp fra første svangerskapskontroll. Har fått papirer og bv-boken... Har en lege som virker så utrolig usikker at jeg er fryktelig ukomfortabel hos han :-( Skal bytte i løpet av dagen! Det skumle er bare at man kun kan bytte en gang i året og om han nye er enda verre så er jeg stuck frem til 2016 og da har jo mest sannsynlig ungen kommet...! Skummelt...

Man skal ha rett på 2 bytter i året.

Første kontroll I går, og jeg syns legen virka veldig uinteressert. Spurte ingenting om hvordan jeg hadde det, hvordan svangerskapet hadde Vært til nå osv. Gikk kun gjennom rutinespørsmål uten å reagere hvis jeg kom med kommentar, en spøk e.l. føltes ikke ut som en svangerskapskontroll. Syns også at det var rart at jeg hadde gått til privat gyn og blitt gravid på femar. Hun mente jeg hadde forhastet meg, og at jeg sikkert ville blitt gravid naturlig hadde jeg bare Vært mer tolmodig. Nei, håper på bedre kjemi med jordmor.

Første kontroll I går, og jeg syns legen virka veldig uinteressert. Spurte ingenting om hvordan jeg hadde det, hvordan svangerskapet hadde Vært til nå osv. Gikk kun gjennom rutinespørsmål uten å reagere hvis jeg kom med kommentar, en spøk e.l. føltes ikke ut som en svangerskapskontroll. Syns også at det var rart at jeg hadde gått til privat gyn og blitt gravid på femar. Hun mente jeg hadde forhastet meg, og at jeg sikkert ville blitt gravid naturlig hadde jeg bare Vært mer tolmodig. Nei, håper på bedre kjemi med jordmor.
Huff, så kjedelig!! Vurdert å bytte lege...? Håper uansett jm er super! ;-)

Huff, så kjedelig!! Vurdert å bytte lege...? Håper uansett jm er super! ;-)
Vurderer det, men hun her er bare vikar. Min ordentlige lege,som jeg ikke har møtt enda, har mammaperm. Har hørt mye bra om henne, så tror jeg bare skal holde ut :)

Viktig å ha en lege man har kjemi med man ikke sitter med en uggen følelse etterpå...

Heldigvis super fornøyd med legen min. Hun er dessverre vikar for fastlegen som er ute i mammaperm. Så spent på når hun andre kommer tilbake. Tror hun andre er grei men er så lenge siden jeg var hos hun. Og veldig spent på hvordan jm er og hvordan kjemi vi kommer til å ha.

Helga kan ikke få gått fort nok, har time til ul på mandag kl. 9.30! Så spent :D

Back
Topp