Svangerskapskontroll

Bare to små dager igjen til første kontrollen, har aldri ventet så lenge før :p

Ultralyd igjen på tirsdag, er da 9+1. Spent på om alt er bra med begge to inni der!:rolleyes: Klarer liksom ikke la være å bekymre meg litt.. så fint vi har fått mulighet til en tidlig ul til (pga tvillinger) Skal også til legen etterhvert i uke 12 for vanlig kontroll der..

4 dager igjen til den viktigste ultralyden jeg noen gang har tatt! Er da 11+2 og jordmor skal se om organene ser bra ut og at alt ser greit ut :)
Syns jordmoren min er veldig snill som rådet meg til å komme da istedenfor uke 10 for at hun kunne se mye mer da :)

To dager til første legetime. Gru-gleder meg. Har ikke vært på ul eller hørt hjerteslag. Er så spent på om hun finner det til tirsdag. Er 10+2 da

Første legetime på tirsdag. Er da 9+2. Var på tidlig ul og fikk høre hjerteslag når jeg var 7+1 :-)

Var hos jordmor i dag og fikk helsekortet:) Skal på ul igjen på onsdag, gleder oss til å se gullet igjen♡

Har fått time hos jordmor 14.juli, er da 12uker på vei. Hun skal da lytte etter hjerte :) Gleder meg. Etter d er det litt mere virkelig, håper man klarer å holde det hemmelig til da :)

Jeg lurer på en ting. Skal det tas blodprøver ved første kontroll?
Hvis du har første kontroll uke 10-13 skal t tas blodprøver ja. Noen tar de hvis kontrollen er tidligere også men etter de nye retningslinjene skal blodtyping tas i uke 12-13 egentlig.

Var hos gynekologen 16. juni for innvendig ultralyd pga tre tidligere SA etter hverandre. Da fikk jeg se en liten "klump" med et dunkende hjerte:Heartpink Fantastisk følelse, jeg var såååå nervøs for at hun ikke skulle finne et lite bankende hjerte.:love2

Jeg har fått time hos legen 30/7 og 16/9. Hun vil ha meg inn litt hyppig for å ha kontroll på et høyt blodtrykk. Skal bestille meg en jordmortime også innimellom der :)

Legitime i går med prøver, men ingen lytting etter hjertelyden. Skal inn og høre på den den 13.07. Og så er neste time til jordmor den 15.09. Med UL et sted i mellom ;)

Har neste time til jordmor 28.7 og ho har henvist til tidlig ul så håper jeg får det nå snart :)

Syns at timen for første svangerskapskontroll hos legen min var så utrolig lenge til! Nå er det rett rundt hjørnet :) ikke på mandag, men neste mandag :)
Akkurat dagen jeg entrer andre trimester! :D

Når dere har vært hos legen/jordmor og ble sendt henvisning til oul, hvor lang tid tok det før dere fikk svar med dato i posten? :)

Back
Topp