Svangerskapskontroll

Jeg har snakket med legen i dag og jeg skal få tidlig ul i ca uke 9. Så venter spent på timekortet i posten så jeg vet dato:)

Hvor langt var du på vei da? Første gang du er gravid? :)
Kanskje va litt feil å skr kontroll, legetime er meir riktig :p Då er eg 4+1 ( tidlig i svangerskapet :p ) Eg har ein gutt fra før på 6 ( nettopp blitt 6 :) ) og har ein skatt i himmelen som vi mista i uke 19+3 :(. Både glede meg og grua meg!

Skal først til sykepleier som jobber for fastlegen 02.juni(er 9+1 da), hun skulle ta blodprøver og vi skulle fylle ut skjemaer og ordne med ultralyd:) Så jeg på tidlig ultralyd 09.juni. Så skal jeg til fastlegen min og første ordentlige kontroll 26.juni og er da 12+4 ;)

Første kntr er 18.06 , og er da 12+1 (om hodet regner rett i kveld:wacky:).

Last edited:
Da har jeg bestilt time til første kontroll som skal være fredag 29. mai. Da er jeg 6+2 eller 5+4 avhengig om man hun tar hensyn til at jeg har 33 dagers syklus eller ikke. Siden jeg er over 38 og ønsker å forhøre meg angående tilbudet om forsterdiagnostikk, så må jeg nok ha første kontrollen såpass tidlig.

Fått 9.6. Da er jeg 8 uker + :-) kanskje litt tidlig men skal være borte store deler av sommeren og er litt sent å ha første i uke 15...

Vi flytter ikke til Norge før midten av juni, stresser ikke med kontroll. Tenker å bestille så jeg får time rundt uke 12. Jeg er mest spent på om det er 1 eller 2. Min mor er tvilling, barnets far er tvilling. Slapp unna med bare 1 forrige gang, med min flaks blir det 2 nå :smiley-angelic006

Legen min hadde fullt opp den neste tiden, så fikk time hos jordmor 2.juni. Vil da være 6+1. Tidlig ul hos privat gyn 11.juni. Er da 7+3 uker:)

Last edited:
1.kontroll 4.6 hos lege for blodprøver da er jeg 6+5.

1.kontroll hos jordmor er 23.6 og da er jeg 9+3 :)

Back
Topp