Svangerskapskontroll

Zxcv

Flørter med forumet
Junibarna 2015
Hei,

jeg er i 4-4(termin helt i slutten av juni). Det er første gang jeg er gravid og er veldig usikker på prosessen videre. Jeg ringe fastlegen min og hun ville ha meg inn på første svangerskapskontroll 22. desember, altså helt i slutten av uke 12. Er dette vanlig? Jeg synes det var veldig sent. Ser flere av dere har vært på tidlig UL allerede, men når er dere på første svangerskapskontroll?

Formen min er tipp-topp, kjenner foreløpig bare svake antydninger til menssmerter. Har tydeligvis også hoppet tilbake til tenårene, med tanke på hvor mange kviser jeg har fått i ansiktet:P

Er det noen grunn til å stresse med at det er så lenge til første legetime? Eller skal jeg ta det helt med ro?

Helt vanlig her og. Skal i uke 12.
Regner med at det er fordi etter uke 12 er de fleste trygge :)

Helt normalt. Uke 12 her også. Jeg skal ha en tidlig ultralyd før dette, men det er jo noe jeg gjør privat og betaler for :)

Så bra, tenkte det var greit å spørre før jeg ble bekymret:) Takk for svar!

Det er vanlig med første kontroll i uke 10-12, så helt normalt. ( men helt enig i at det føles lenge å vente! Selv for meg som venter nummer tre!) de som er på tidlig ultralyd bestiller og betaler dette privat, om det ikke er tidligere komplikasjoner/flere aborter som gjør at de får ekstra oppfølging fra sykehuset.

Det er helt vanlig at første kontroll er i uke 12.. :)
Grunnen til at noen har tidlig UL er spesiell oppfølging.
Bakgrunn med SA/MA, assistert befrukting, andre komplikasjoner i tidligere svangerskap (slik som meg)

Jeg har tidlig UL neste uke, pga XU i februar (svangerskap utenfor livmor)

Når tar dere tidlig UL? Hva er "vanlig"? Uke 8, eller 10-11?

Jeg skal på tidlig UL bare fordi jeg mistet datteren min rett etter fødsel så det blir mer tett oppfølging! Men jeg hadde første sv.timen min i uke 12 første gangen :)

Regner med at min første legetime blir ca i uke 12. Har derfor ikke kontaktet lege enda... Men siden jeg har hatt et svangerskap fra før som gikk helt fint så blir det vel ikke UL før noen uker etter første svangerskapskontroll... Såååå lenge til! :p

Jeg skal på tidlig UL bare fordi jeg mistet datteren min rett etter fødsel så det blir mer tett oppfølging! Men jeg hadde første sv.timen min i uke 12 første gangen :)
Så trist :(
Godt med ekstra oppfølging nå da

Det er vanlig med første kontroll i uke 10-12, så helt normalt. ( men helt enig i at det føles lenge å vente! Selv for meg som venter nummer tre!) de som er på tidlig ultralyd bestiller og betaler dette privat, om det ikke er tidligere komplikasjoner/flere aborter som gjør at de får ekstra oppfølging fra sykehuset.

Jeg og samboeren lurer på noe her... :) Hva gjør legen egentlig i svangerskapskontroll uke 12? Får vi UL, eller høre hjertelyd? Sist gang mistet jeg i uke 10, så rakk ikke kontroll uke 12...

Takk :) vi kunne tenkt oss UL før uke 18, merker vi... Såå horribelt lenge til...

Back
Topp