Svangerskapskontroll

Elledille

Ønsker nr. 3
Dere som har begynt med, eller fått time til svangerskapskontroll, drar dere til legen eller helsestasjonen (jordmor).
Hvis dere bruker jordmor, ringte dere selv HS og ba om kontroll?

Sent from my iPhone using BV Forum

Dere som har begynt med, eller fått time til svangerskapskontroll, drar dere til legen eller helsestasjonen (jordmor).
Hvis dere bruker jordmor, ringte dere selv HS og ba om kontroll?

Jeg skal til JM igjennom hele svangerskapet. jeg ringte henne, siden nr hennes sto på kommunen sin hjemmeside. Vet ikke hvordan det praktiseres andre plasser.

Jeg har "bare" to barn fra før, så det er ikke så greit å huske/lære hvordan det fungerer :p
Jeg var hos legen i dag og tok blodprøve for å måle jernlageret, leverte urinprøve også, men han fylte ikke ut svangerskapspapirenen...
Jeg får ringe ringe helsestasjonen her og be om å få 1. kontroll der :)

Ringer hs og sier du er gravid og ønsker kontroller hos jm :)

Her tar jeg kontroller hos legen, men lurer på om jeg skal ta hos jm denne gangen også. Men da blir det annen hver gang lege jm :) første time hos lege om 1mnd og jm blir vel ikke før etter OUL siden jeg er flergangsfødende

❤️Termin 17.januar ❤️

Jeg skal ha min første svangerskapskontroll hos legen. Her jeg bor samarbeider lege/jordmor så er litt her å litt der. Men jeg skal høre med jordmor om jeg bare kan gå til hun,for hun tar seg bedre tid til å snakke å høre på hva jeg har å si å sånn. Legen har jo bare 10 minutter å avse,så får ikke sagt så mye på den tiden :-)

Jeg har også foretrukket JM, og kun gått til legen ved behov og når JM har hatt ferie :) Legen min er helt ok, men ingen ekspert på gravide :)

Jeg skal gå til lege, har tenkt litt på jordmor, men legen min har selv 3 barn og er veldig flink med svangerskap.
Var der i uke 6 å snakket litt, og skal tilbake rundt uke 12 for å fylle ut papirer, ta blodprøver osv osv.. Spennende!

Da har jeg fått time 17.juni :) er 8+4 da. Uke 12 er midt i ferien vår, så da hadde jeg en god grunn til å få kontroll litt før :D

Da har jeg fått time 17.juni :) er 8+4 da. Uke 12 er midt i ferien vår, så da hadde jeg en god grunn til å få kontroll litt før :D

Jeg å skal 17.juni :) den uken går hun uti ferie så da ble det litt tidligere på meg også :D er 9+5 da.

Back
Topp