Svangerskapskontroll, "del 1"

Lykke_lille93

Gift med forumet
Himmelbarn
♡Julekulene 2021♡
✨️Julestjernene2023✨️
Novemberlykke2024❤️
Da jeg var hos legen sist uke fikk jeg beskjed om at jeg kunne ta kontakt med jordmor allerede i uke 8 for første svamgerskapskontroll (men må til lege i uke 12 for blodprøver osv). Så jeg ringte helsestasjonen og fikk der beskjed om at jeg kunne ta denne så snart som mulig. Så jeg har første kontroll i morgen, er da 7+2 :D

Flere som har fått samme beskjed eller gjør det samme? :)

Da jeg var hos legen sist uke fikk jeg beskjed om at jeg kunne ta kontakt med jordmor allerede i uke 8 for første svamgerskapskontroll (men må til lege i uke 12 for blodprøver osv). Så jeg ringte helsestasjonen og fikk der beskjed om at jeg kunne ta denne så snart som mulig. Så jeg har første kontroll i morgen, er da 7+2 :D

Flere som har fått samme beskjed eller gjør det samme? :)
Jeg fikk beskjed om å dra til legen først, så skal dit neste uke når jeg er 9+2. Jordmor sa jeg kunne komme dit ca i uke 13-14.

Jeg har ordnet jordmortime i uke 14. Erfaringen min fra sist var at det tok tid å komme til hos jordmor. Derfor var jeg tidlig ute denne gangen. Ble overrasket over at jeg skulle inn så tidlig. Jeg har ikke ordnet legetime enda. Tenkte å se om jeg får i neste uke

Var til legen først nå denne uka og jordmortime i uke 16, så henvist til ultralyd som sikkert blir uke 18.
Fikk timekort for helsekontroller, legen sa jeg kunne velge om jeg ville ta hos jordmor eller lege. Flere valgte å ta annenhver gang.
Men legekontoret er rett ved jobb og jordmor i kommunen jeg bor i.
Litt usikker på om jeg skal velge St Olavs eller Levanger sykehus nå og.. Så får se..

Jeg var allerede hos jordmor uke 5+3! Litt tilfeldig, egentlig. Ringte jordmor i kommunen fordi jeg nettopp hadde blitt skikkelig skremt av en hund, så skremt at jeg fikk kramper i magen. Da ringte jeg jordmor dagen etterpå for å høre om dette kunne forårsake SA. Så fikk jeg en god prat med henne på TLF og spikret time hos henne. Lege ville helst ikke hatt meg inn før i uke 12, men da er vi på ferie. Fikk derfor time når jeg er 9+1

Sist var det litt krøll med helse stasjonen men mener de ikke tok imot på mange uker enda pga stor pågang

Her tror jeg første jordmortime er i ca uke 16. Jeg hadde ikke tenkt å si noe på jobb før etter ferien, altså i uke 13, og det betyr at jeg ikke får bestilt time hos jordmor før heller, hehe, siden jeg jobber på helsestasjonen :P Da må jeg i tilfelle innom her i ferien og snakke med kontordama da og be henne ikke si no. Tenker jeg drøyer til etter ferien ;)

Skal på første svangerskapskontroll den dagen jeg er 11 uker pga legen skal på ferie når jeg er i uke 12, og når han er tilbake er jeg på ferie;p skal innom legekontoret og ta blodprøve i uke 12

Jeg skal mest sans tilbake til legen neste uke... (Må levere ny urinprøve uansett pga UVI) men skal ikke inn før i uke 13-14 for blodprøver... (Legen tar ferie fra neste uke og kommer ikke tilbake før 15. August... Så skal inn 17 august for blodprøver...

Her får man ikke jm før uke 24 med mindre det er noe spesielt. Men liker ikke jm her, så jeg går bare til lege. Har allerede vært på to tul, så venter med lege til uke 9 (komplikasjoner inn i bildet så skal ha nøye oppfølging)

Hvorfor kan man ikke ta blodprøver før i uke 12? Jeg skal jo til legen i uke 9, og de nevnte ingenting om at det var for tidlig.

Sist var det litt krøll med helse stasjonen men mener de ikke tok imot på mange uker enda pga stor pågang

Når på året var dette?
Hun sa at pga ferietid så ville de ikke ta meg inn nå, men jeg har jo vært til legen så det var null problem. Fikk time til neste helsekontroll.

Men den jordmora du er til under graviditeten. Kommer hun til å være der under fødsel eller er det egne på sykehuset?

Hvorfor kan man ikke ta blodprøver før i uke 12? Jeg skal jo til legen i uke 9, og de nevnte ingenting om at det var for tidlig.

Jeg fikk beskjed om blodprøver mellom uke 8-12 :) De på legekontoret her ville ikke ha meg inn før uke 12, så da ble det sånn her :) Mulig det finnes et mer utfyllende og korrekt svar, men det var dette jeg visste, hehe :)

Når på året var dette?
Hun sa at pga ferietid så ville de ikke ta meg inn nå, men jeg har jo vært til legen så det var null problem. Fikk time til neste helsekontroll.

Men den jordmora du er til under graviditeten. Kommer hun til å være der under fødsel eller er det egne på sykehuset?
Det er egne på sykehuset. Hvis du vil han noen du kjenner under fødsel må du bestille doula :-)

Back
Topp