Svangerskapskontroll! :D

Firfisle89

Glad i forumet
Var på min første kontroll i dag! :D
Legen ville egentlig ikke høre etter hjertelyden, mente det var for tidlig.
Men jeg nekta å dra før han sjekka, å hjertelyden var det første han fant! *glede* :D
Så nå er alle prøver tatt, å papirer skrevet!

Blir henvisning til OUL automatisk sendt?

Sent from my iPhone using BV Forum

Så herlig!! :-D

OUL blir sendt av legen/jm når di har vært på din første kontroll. Tror det er rutine at d blir gjort :-)

Termin 4.januar ❤

Ok :-D glemte helt å spørre om det! :-) er det normalt at det ikke måler symfysemål første sjekk også? Så lenge siden jeg gjorde dette, at jeg føler meg helt nybegynner :p

Tror det varierer veldig fra plass til plass og fra person som utfører første kontrollen :-) JM her målte men skreiv det ikke ned på papirene men sa alt så fint ut :-)

Termin 4.januar ❤

Ok :-D glemte helt å spørre om det! :-) er det normalt at det ikke måler symfysemål første sjekk også? Så lenge siden jeg gjorde dette, at jeg føler meg helt nybegynner :p

Jeg målte ikke på første kontroll... Hvor langt er du på vei? er jo ikke før rundt uke 12 at livmoren stikker over kanten, så registreringen på helsekortet begynner ikke før det. Tok første mål i uke 13... :)

Ble ikke målt på meg... Heller ikke sjekka hjertelyd. Var hos fastlegen, som også informerte om muligheten for å gå til jm.

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Ble ikke målt på meg... Heller ikke sjekka hjertelyd. Var hos fastlegen, som også informerte om muligheten for å gå til jm.

❤️❤️

Okei, sikkert ikke vanlig i uke 12 da :-/
Skal til jordmor den 15 aug, kan jo hende hun måler da :)

Jeg målte ikke på første kontroll... Hvor langt er du på vei? er jo ikke før rundt uke 12 at livmoren stikker over kanten, så registreringen på helsekortet begynner ikke før det. Tok første mål i uke 13... :)
Jeg er 12+2 i dag :-/ men skal som sagt til jordmor 15 aug, så da gjør kanskje hun det ? :-)

Tenker jm gjør det da :) første kontrollen er det jo for tidlig enda :)

Skal dit selv den 13. Aug. Gleder meg å høre hjertelyden :)

Termin 17. Januar

Jeg er 12+2 i dag :-/ men skal som sagt til jordmor 15 aug, så da gjør kanskje hun det ? :-)

Sikkert fordi du er så tidlig :) vil tippe jm gjør det 15 aug, da er du jo rundt 16 uker... :)

Ser på helsekortet mitt fra sist at det ikke ble målt sf-mål før uke 20. Leverte du urinprøve i dag? Jeg skal ha første kontroll i morgen, men ble så usikker om jeg må ta med urinprøve.

Ser på helsekortet mitt fra sist at det ikke ble målt sf-mål før uke 20. Leverte du urinprøve i dag? Jeg skal ha første kontroll i morgen, men ble så usikker om jeg må ta med urinprøve.
Jeg leverte ikke urinprøve i dag, men skal det når jeg skal til jordmor den 15 :) tømte 9 glass med blod i dag :p

Jeg har fått beskjed om å ha med urinprøve på alle svangerskapskontrollene, også første jeg var på i uke 10 :)

Okei, sikkert ikke vanlig i uke 12 da :-/
Skal til jordmor den 15 aug, kan jo hende hun måler da :)

Jeg var i uke 13 men sikkert tidlig for det :)

❤️❤️

Du tar urinprøve på stedet :) det gjotde jeg ihvertfall.

❤️❤️

Jeg tok ikke med urinprøve i dag, men skulle visst ha gjort det. Måtte klemme ut noen dråper der og da, men det var bare kort tid siden siden jeg tisset. Men jeg må innom med ny prøve i morgen, for prøven var forurenset, delvis pga at jeg nettopp hadde tatt celleprøve, og da begynte det å blø litt.

Var på min første kontroll i dag! :D
Legen ville egentlig ikke høre etter hjertelyden, mente det var for tidlig.
Men jeg nekta å dra før han sjekka, å hjertelyden var det første han fant! *glede* :D
Så nå er alle prøver tatt, å papirer skrevet!

Blir henvisning til OUL automatisk sendt?

Ja det er heilt fantastisk å høyre denne lyden!=) Legen skal sende henvising til UL, eg fekk innkalling allereie etter ei veke, men det var rett før feireavvikling, så du kan rekne med å måtte vente litt meir no.

Back
Topp