Svangerskapskontroll betaling

MariMamma

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2019
Var på legekontoret i går og tok blodprøver (etter henvisning fra jordmor)
I dag dumpet d ned faktura for dette i min inbox 170,-
Jeg var av den forståelse at dette var gratis...? Tar jeg feil?
 
Jeg har fått høre jeg ikke må betale noe når det gjelder svangerskapskontroller.
Ikke betalt noe til nå for blodprøver osv.
 
Var på legekontoret i går og tok blodprøver (etter henvisning fra jordmor)
I dag dumpet d ned faktura for dette i min inbox 170,-
Jeg var av den forståelse at dette var gratis...? Tar jeg feil?
Dette skjedde meg og etter første kontroll, var legen som hadde glemt å huke av noe, så bare å gi beskjed så sletter de den :)
 
Dette skjedde meg og etter første kontroll, var legen som hadde glemt å huke av noe, så bare å gi beskjed så sletter de den :)
Da jeg har ett forferdelig legekontor som ikke går å komme gjennom på telefonen har jeg sendt e-post til kommuneoverlegen og avsluttet med at «saken nå er ute av min verden og regner med hun ordner opp»
Det var ikke jordmor som hadde glemt å huke av på noe, hun som tok blodprøvene kommenterte at der sto at jeg er gravid.
 
Da jeg har ett forferdelig legekontor som ikke går å komme gjennom på telefonen har jeg sendt e-post til kommuneoverlegen og avsluttet med at «saken nå er ute av min verden og regner med hun ordner opp»
Det var ikke jordmor som hadde glemt å huke av på noe, hun som tok blodprøvene kommenterte at der sto at jeg er gravid.
Kan ha glemt å huke av for ikke betaling uansett, hos meg satt jeg på svangerskapskontroll hos legen, men hun glemte det likevel på betaling :) og forstår det når det gjelder håpløse legekontor, telefontidene er jo to minutter i uka, samt alltid en gretten dame når man først kommer gjennom! Jeg bare utsatte å betale den og tok det opp med legen på neste besøk, så ordnet hun det :)
 
Høres ut som det har skjedd en feil ja. Jeg har i alle fall ikke betalt noe til nå.
 
Var på legekontoret i går og tok blodprøver (etter henvisning fra jordmor)
I dag dumpet d ned faktura for dette i min inbox 170,-
Jeg var av den forståelse at dette var gratis...? Tar jeg feil?

Hva gjorde du på kontrollen, noe annet enn bare standard blodprøver? Det hender man må betale for "utstyr" selv om man er gravid :)
 
I teorien skal alt være gratis av sv.skaps kontroller. Men huske sist gang at jeg betalte for glukosebelastningstesten hvertfall. Noe med at d var avtale hos helsesekretærene og ikke legen. Ikke sikkert jeg burde betalt da, når jeg tenker over d, jeg spurte om d var feil og de sa nei, så maste ikke noe mer på d....
 
I teorien skal alt være gratis av sv.skaps kontroller. Men huske sist gang at jeg betalte for glukosebelastningstesten hvertfall. Noe med at d var avtale hos helsesekretærene og ikke legen. Ikke sikkert jeg burde betalt da, når jeg tenker over d, jeg spurte om d var feil og de sa nei, så maste ikke noe mer på d....

Glukosetesten betaler man utstyrsandel på :)
 
Bare vanlig blodprøve

Da har de nok glemt å registrere deg som gravid før du gikk. Like greit å bare si det hver gang du er hos lege. Jeg pleier å spørre "skal jeg betale noe i dag?" før jeg går ut av kontoret :p så veit både legen og jeg helt sikkert. For noen ganger skal man betale bittelitt selv om man er gravid.
 
Jeg var på legevakten på lørdag og måtte sy fem sting, måtte betale 500 kr :wacky:Lille blonde meg trodde alt gjaldt når man er gravid ;)
 
Jeg måtte betale for første gangen hos legen. Dvs for selve graviditetstesten.
 
Back
Topp