Svangerskapskontroll - betale

har vært på svangerskapskontroll i uke 6+11 betalte ingenting. betalte heller ikke for tidlig ultralyd i uke 8. Men fikk regning i posten før disse kontrollene,da hadde jeg vært på tlf direkte med legen for å spør noen spr så ikke hadde med svangerskap å gjøre. Stod konsultasjon med lege på fakturaen. Så de tar tydeligvis betalt for tlf.samtaler.

Legen informerte meg om at man ikke betaler for noen kontroller i svangerskapet, jeg betalte ikke for blodprøvene heller.

Aldri betalt noe jeg heller, men må jo selfølgelig betale 200 kroner om jeg ønsker ultralydbildene med meg fra ordinær ultralyd :)

Sniker litt her ;) Jeg har aldri betalt når jeg har vært på svangerskapskontroll, værken det siste eller første.
Legen min sa at man ikke skal betale, men er usikker på om hvert lege kontor kan bestemme eller ikke.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har aldri betalt noe for svangerskapskontroll. Fikk ikke tatt blodprøver hos legen (hadde time for sent på dagen i forhold til laben) så fikk rekvisisjon med meg og tok blodprøvene på jobb (jobber på sykehus), det var også gratis.

Jeg var der og tidlig i svangerskapet pga UVI og ettersom jeg er gravid slapp jeg å betale (var i uke 5 eller no), spurte tom i skranken.
Har heller aldri opplevd å betale for bilder på OUL (untatt i går da, men det var privat UL så det kosta 1300 kr hos Ultralydklinikken).

jeg betalte når jeg var på 1. kontroll, men tenkte at det var fordi jeg ikke var hos fastlege. :)

man skal slippe og betale i graviditeten, dette er fordi folketrygden dekker all legebesøk hos kommunale leger under svangerskap og alt som er svangerskapsrelatert :) men ul bildene og privat må man betale :)

jeg har aldri betalt ei krone for helsehjelp i svangerskapene mine hittil, verken for førstekonsultasjon, blodprøver, eller ul-bilder..

Jeg mener å huske at jeg betalte litt for å få bilder fra den ordinære ultralyden sist, ellers har jeg aldri betalt for noe som helst mens jeg har vært gravid.

Betalte ingenting forrige svangerskap, og ingenting på den første kontrollen den gangen her. Må betale 50 kr for bilder fra ultralyd, men kun det.

Har nettopp fått en regning i posten på kr. 228,- Trodde svangerskapskontroller var gratis jeg.. Kan være for blodprøvemateriell? Måtte dere betale for det?

Var jo i luken etterpå å bestilte jordmortime. Hvorfor sa de ikke jeg måtte betale da? :/ 45kr er jo fakturagebyr..

Hvordan gikk det? Fikk du snakket med legen? Måtte du betale? Slike ting skal være gratis sundet svangerskapskontroller. Jeg har ikke betalt noe for svangerskapskontroll, blodprøver og UL. Alt som er svangerskapsrelatert.

Hvordan gikk det? Fikk du snakket med legen? Måtte du betale? Slike ting skal være gratis sundet svangerskapskontroller. Jeg har ikke betalt noe for svangerskapskontroll, blodprøver og UL. Alt som er svangerskapsrelatert.

Fikk ikke tak i de på telefon hele dagen, men tar den med imorgen når jeg skal på kontroll, så skal oppdatere imorgen ;)

Fikk ikke tak i de på telefon hele dagen, men tar den med imorgen når jeg skal på kontroll, så skal oppdatere imorgen ;)
Supert! :) Det er jo veldig dumt å måtte betale når kan egentlig ikke skal det.

Back
Topp