Svangerskapskløe?

En tråd i 'Oktober 2019' startet av 87camilla, 21 Sep 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Chilimor Flørter med forumet

Ja, det kan ha sine fordeler.. nei, men føler meg godt ivaretatt, så regner med det går bra. Du kan jo prøve å ringe på fastlegen hvis kontoret enda er åpent? Min fastlege skulle også gi meg beskjed om prøvesvar, men har ikke hørt noe, så vil tro han har glemt å sjekke for prøvene mine var jo ganske avvikende..

2. 87camilla Betatt av forumet Oktoberlykke 2019

Jeg tok disse prøvene på sykehuset og fødselslegen som skulle ringe meg i dag. Så vurderer å ringe føden og høre om de har prøvesvarene.

3. 87camilla Betatt av forumet Oktoberlykke 2019

Ringte føden og prøvesvarene hadde ikke kommet enda så da er det bare å vente til i morgen.

4. Chilimor Flørter med forumet

Bra du ringte dem :) rart at svarene ikke var kommet, men da var det i allefall en forklaring på hvorfor legen ikke hadde ringt. Krysser fingrene du får gode nyheter i morgen

• Hjertelig Hjertelig x 1
  5. 87camilla Betatt av forumet Oktoberlykke 2019

Jeg hadde lett forhøyet ALP på 133. Venter fortsatt på gallesyrer. Hva var din ALP på?

6. BRGN27 Flørter med forumet

Da blir det en tur til føden i morgen for å ta gallesyre test, blodprøver og ultralyd. Hadde forhøyet leververdier. Så spent på veien videre, og om vi får hilst på mini før han egentlig hadde tenkt seg ut.

7. 87camilla Betatt av forumet Oktoberlykke 2019

Hva var leververdiene på? Godt du blir fulgt opp og håpe alt er bra i morgen.

8. BRGN27 Flørter med forumet

Jeg fikk ikke helt med meg verdiene, ble litt satt ut at jeg må inn til kontroll på føden. Så vet mer i morgen.

9. Chilimor Flørter med forumet

Jeg hadde ALP på 173. Men viktig å merke seg at ALP kan forhøyes også bare fordi man er gravid uten at det er noe galt, normalområdet på vår lab er 35-105. Var de andre leverprøvene dine fine? Rart at det tok så lang tid med gallesyrene... jeg skal på ny kontroll i morgen og da skal jeg ta gallesyrer fastende mellom kl 8-9 og kl 13:50 når jeg har time vil prøven være besvart.

10. Chilimor Flørter med forumet

Lykke til! :love2

11. 87camilla Betatt av forumet Oktoberlykke 2019

Okay, kjekt å vite.
    De ringte fra sykehuset i går akk når jeg var i dusjen så hørte den ikke. Er så typisk når jeg har våket over den i 2 dager. Håpe dem ringer tilbake i dag.

12. Chilimor Flørter med forumet

Sykt irriterende. Det burde vært et system som gjorde at du kunne ringe tilbake uten at man kom til sentralbordet!

13. 87camilla Betatt av forumet Oktoberlykke 2019

Min gallesyrer prøver var fine så da blir det ikke noe igangsetting. Bare å ruge videre.
    Hvordan var prøvene dine?

14. Chilimor Flørter med forumet

Så bra gallesyrene var fine. Hvordan er det med kløen da?

De har konkludert med sannsynlig ICP og startet behandling med ursofalk, polaramin og vitamin K. Blir sannsynlig satt i gang etter uke 38, litt avhengig av hvordan jeg responderer (eller ikke) på medisin og modenhet av livmorhals. Ny kontroll om en uke.

15. 87camilla Betatt av forumet Oktoberlykke 2019

Kløen er litt av og på, men går bedre.
    Håpe du respondere bra på det da.

16. Chilimor Flørter med forumet

Viste seg at det var ICP og gallesyrene steg etterhvert, kløen ble også helt ulidelig. Pga både høye leververdier, gallesyrer og kløe ble fødselen satt igang i uke 36+6 og 37+0 fikk vi hilse på vår lille skatt som var sprek og fin!!

• Hjertelig Hjertelig x 6
  17. MaiMamma2015 Forumet er livet Tilgangsansvarlig ♡ Maibarna ♡ VIP Oktoberlykke 2019

Gratulerer så masse ❤️

18. 87camilla Betatt av forumet Oktoberlykke 2019

Gratulerer så mye.

Jeg er på sykehuset igjen i dag. Klødd ekstremt mye i går kveld og i natt igjen. Nye prøver og venter på legen igjen.

19. Chilimor Flørter med forumet

Tusen takk :love2:love7

20. Chilimor Flørter med forumet

Huff, føler med deg. Det er så grusomt å klø sånn, man føler virkelig at man blir gal! Lykke til, si gjerne fra hvordan det går:love2

Del denne siden