Svangerskapskløe?

Ohhh. Stakkar deg. Du har mye større mengder av dei enn meg :-O jeg har 1 der, 2 der, 2 der, 3-4 der,1 der, 3-4 der. Tror du har mer på det området du har tatt bilde av enn jeg har totalt.

Men jeg har klødd meg dette såret akkurat i sokkekanten. Ikke helt behagelig det heller :-P hehe

Ser de like ut? Dine?

Au det såret så ikke godt ut...

Hos meg startet det med en her og den her. Og har blitt mer og mer. Prikkene kommer mer tydelig fram etter har jeg klødd på de.

Testen på et område hvor det ikke klødde, klødde, men kom ingen prikker... Så er ett eller annet der...

klør også veldig mye, gjør det utenom svangerskap og, men har definitivt blitt verre. Bruker også kortisonkrem, men fikk inndratt den sterke pga graviditeten og måtte over på en svakere. Den virker nok først etter noen dager etter du har begynt å smøre! Jeg har samme type utslett som du beskriver.

Trodde den skulle virke med en gang? Kanskje jeg må smøre mer...?

Sniker fra februar, håper dere skriver her om dere finner ut hva det er for noe!:D Jeg har det selv, på armer og bein, blir gaaal! Men jeg bor ikke i Norge og har ikke legetimer, bare jordmor. Hadde vært kjekt å si 'detta må jeg ha, gief immediately if not sooner'! Haha :)

Likt som på bildet?
Jeg srar tilbake til legen om det ikke blir bedre...

Ser de like ut? Dine?

Au det såret så ikke godt ut...

Hos meg startet det med en her og den her. Og har blitt mer og mer. Prikkene kommer mer tydelig fram etter har jeg klødd på de.

Testen på et område hvor det ikke klødde, klødde, men kom ingen prikker... Så er ett eller annet der...

Vil sei at prikkene er like ja. Bare dei fleste mine har jeg klødd hull på :-P

Men samme her. Kjenner jeg klør en plass, klør og så poff, dukker det opp en eller flere sånne. Og kommer ikke om jeg bare klør meg andre random plasser som jeg ikke klør på.

Må kanskje dra meg til den elendige legen da :-( siden det enda er 1 uke til byttet skjer. For har ikke så lysst å få like mye som deg. For galen blir jeg av mengdene jeg har nå jo :-P

Likt som på bildet?
Jeg srar tilbake til legen om det ikke blir bedre...
Ja akkurat som på bildet, men de er ikke så hovne nå for jeg har ikke klødd siden jeg stod opp idag.. Kommer vel når jeg nesten sovner ;)

Har time hos jordmor på tirsdag, får høre hva ho sier. Gir deg en update ;)

Merkelig, da er det kanskje sv.skaps relatert! Jeg tenkte kanskje jeg reagerte på ny tøymykner, men siden flere har det likt så er det nok noe. Skulle også ha klødd mer på hele kroppen og ikke spesifikke plasser. Har reagert på ting før, men aldri hatt slike prikker.

Er litt betryggende da at flere har det, fordi da er det neppe en av de alvorlige svangerskapskløene, da det er sjeldent at man får det.

Også er det jo typisk at når man e hos legen så synes de ikke...

Vil sei at prikkene er like ja. Bare dei fleste mine har jeg klødd hull på :-P

Men samme her. Kjenner jeg klør en plass, klør og så poff, dukker det opp en eller flere sånne. Og kommer ikke om jeg bare klør meg andre random plasser som jeg ikke klør på.

Må kanskje dra meg til den elendige legen da :-( siden det enda er 1 uke til byttet skjer. For har ikke så lysst å få like mye som deg. For galen blir jeg av mengdene jeg har nå jo :-P

Akkurat likt...

Ville tatt meg en tur til den elendige legen:) h*n kan iallefall hjelpe deg med salve om ikke annet:)

Ja akkurat som på bildet, men de er ikke så hovne nå for jeg har ikke klødd siden jeg stod opp idag.. Kommer vel når jeg nesten sovner ;)

Har time hos jordmor på tirsdag, får høre hva ho sier. Gir deg en update ;)

De på bildet var akkurat klort på. Det er da de synes best.

Jeg har akkurat likt utslett selv... hadde det i de to andre svangerskapene også....
jeg har også hatt slike prikker utenom svangerskap, det klør så fryktelig at man våkner av at man nesten klør seg til blods... Har fått beskjed av hudlege at dette er elveblest.

Det eneste jeg har brukt på huden er hvitvask i svangerskapene(slitsomt og veldig kortvarig effekt)... utenom svangerskapene har jeg fått kortisontabletter, fordi hudlegen har ment at det er det eneste som tar det ordentlig....

Håper dere kommer med oppdatering og tips om noe dere har prøvd som funker fint som vi kan bruke nå i svangerskapet:) Kjenner jeg er rimelig desperat....

Uff da!! Her klør jeg på lårene innimellom, men det kommer heller i perioder... Gjerne når mensen egentlig skulle vært her..

Jeg har akkurat likt utslett selv... hadde det i de to andre svangerskapene også....
jeg har også hatt slike prikker utenom svangerskap, det klør så fryktelig at man våkner av at man nesten klør seg til blods... Har fått beskjed av hudlege at dette er elveblest.

Det eneste jeg har brukt på huden er hvitvask i svangerskapene(slitsomt og veldig kortvarig effekt)... utenom svangerskapene har jeg fått kortisontabletter, fordi hudlegen har ment at det er det eneste som tar det ordentlig....

Håper dere kommer med oppdatering og tips om noe dere har prøvd som funker fint som vi kan bruke nå i svangerskapet:) Kjenner jeg er rimelig desperat....

Elveblest er vel utslett som flytter på seg? Er ikke lenge på samme sted?

Skal oppdatere:)

Back
Topp