Svangerskapskløe?

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Jeg holder på å klø meg ihjel! Har kun vært på innsiden av lår og knehaser, men må er det på magen, rumpa og vrista. Har lagt merke til at det er små knopper som klør og de slutter ikke før jeg har klødd hull på de og begynner å blø.

Var hos legen i dag og han tok masse blodprøver for å se om det er relatert til sv.skapet. Fikk også en mild hydrokortison som jeg kan smøre på.

Andre som klør??

Hørtes akkurat som meg. Men dei klør innimellom etterpå og her. Jeg har hatt det mest mellom vrist og opp til knerna. Men og på lårene og av og til på andre plasser. Ekstremt irriterende. Så nå er jeg spent på hva svar du får :-P

Følte med nå faktisk, og de "gamle, gått hull på" klør også. De slutter iallefall å klø en stund...

Så bra å høre at noen andre også har slik, da er jo sjansen større for at det faktisk er noe. Og ikke den vanlige "nei det er da et utslett, men vi vet ikke hvilket".

Klør mye mer på leggene nå enn tidligere men usikker på hvorfor, og klør bare på natten. For min del burde jeg sikkert prøvd en fet krem først, været er jo blitt kjøligere i det siste og det kan påvirke min hud- men vanligvis bare ansikt og hender....

Jeg klør mye, selv om det ikke har med svangerskapet å gjøre. :P Jeg har tørr/irritabel hud slik at jeg klør, spesielt når jeg kler av meg eller nettopp kommet ut av dusjen. Etter at jeg ble gravid har jeg klødd veldig lite, faktisk! Klødde for første gang siden befruktning i går. ;)

Jeg er veldig tørr på leggene og ansiktet - kommet etter jeg ble gravid. Mye større behov for å smøre meg.. ellers klør det og føles stivt.. klør også på innsiden av kneet, men virker som at det kanskje kan være starten på en åreknute :-( og de kan jo klø litt...

Dette har jeg også hatt! Har gitt seg nå, men bar sånne små nupper som det gikk hull på. Klør kjempefælt

Holder på å bli gaaaal. Det klør å klør å klør. Har klart å klø meg et ganske stort sår akkurat der sokkeskillet er. Så det gjør vondt :-/ og klør over alt ellers på legger, kne og lår. Buhuuuu

Jeg holder på å klø meg ihjel! Har kun vært på innsiden av lår og knehaser, men må er det på magen, rumpa og vrista. Har lagt merke til at det er små knopper som klør og de slutter ikke før jeg har klødd hull på de og begynner å blø.

Var hos legen i dag og han tok masse blodprøver for å se om det er relatert til sv.skapet. Fikk også en mild hydrokortison som jeg kan smøre på.

Andre som klør??

Hjelper kremen eller hva det er du har fått? :-)

Hjelper kremen eller hva det er du har fått? :-)

Egentlig ikke....:/ smørte meg i går kveld, men kviknet til en time etter jeg la meg og holdt på å klø meg til blods. Sto opp og smørte et til lag.
Måtte ha en dyne mellom beina og en dyne oppå meg, ellers ble det for varmt på beina...

Virker som om det hjelper å ha tett bukse på seg. Kanskje jeg må prøve det i natt å ha tights på.. Klør litt nå og, men ikke på nært så ille som på kvelden.

Hvis ikke blodprøvene viser noe og det ikke blir bedre, så må jeg få noe sterkere...

Egentlig ikke....:/ smørte meg i går kveld, men kviknet til en time etter jeg la meg og holdt på å klø meg til blods. Sto opp og smørte et til lag.
Måtte ha en dyne mellom beina og en dyne oppå meg, ellers ble det for varmt på beina...

Virker som om det hjelper å ha tett bukse på seg. Kanskje jeg må prøve det i natt å ha tights på.. Klør litt nå og, men ikke på nært så ille som på kvelden.

Hvis ikke blodprøvene viser noe og det ikke blir bedre, så må jeg få noe sterkere...

Hadde håpt det hjalp deg. Sånn jeg og kunne gått og sagt at det og det funker på ei annen :-P so give me. Hehe. Jeg klør litt hele tiden, men verre på kveldstid. Blir litt halvgal. Har klødd i sikkert vertfall 3-4 uker nå. Burde vel gått til legen, men tror jeg venter til lege bytte 1 des. Fikk en elendig lege etter jeg flyttet, så bytter igjen og håper på bedre denne gangen :-)

Hadde håpt det hjalp deg. Sånn jeg og kunne gått og sagt at det og det funker på ei annen :-P so give me. Hehe. Jeg klør litt hele tiden, men verre på kveldstid. Blir litt halvgal. Har klødd i sikkert vertfall 3-4 uker nå. Burde vel gått til legen, men tror jeg venter til lege bytte 1 des. Fikk en elendig lege etter jeg flyttet, så bytter igjen og håper på bedre denne gangen :-)

Nei dessverre, tror jeg må ha noe kraftigere. Den heter mildison. Er visst lik den hydrokortison man får uten resept.

Ville gått til legen, kan være symptom på andre ting og..

Her er mitt utslett, tatt på låret i går kveld. Mitt er også værst på kvelden. Har mest utslett på innside lår og rundt knehasene. Ett par kløende prikken på vrista, skinka, framside lår oppe, like under der bh slutter..

ImageUploadedByBV Forum1416772029.871332.jpg

Hvis du skal se etter ny lege så burde du sjekke www.legelisten.no, der finner du info om alle leger i Norge og hva folk synes om dem!

Hvis du skal se etter ny lege så burde du sjekke www.legelisten.no, der finner du info om alle leger i Norge og hva folk synes om dem!

Akkurat det tipset fikk jeg etter jeg klaget min nød etter første legebesøk hos min nye lege. Så var inne der og sjekket før jeg skiftet denne gangen. Tok den "beste" som hadde plasser ledig. Han hadde mye gode anmeldelser :-) tok til og med han selv om han ikke holder til på min boplass. Må vel kjøre 10 min ca :-P men heller det enn kommunens dårligste lege som sugte MASSE

Sniker fra februar, håper dere skriver her om dere finner ut hva det er for noe!:D Jeg har det selv, på armer og bein, blir gaaal! Men jeg bor ikke i Norge og har ikke legetimer, bare jordmor. Hadde vært kjekt å si 'detta må jeg ha, gief immediately if not sooner'! Haha :)

klør også veldig mye, gjør det utenom svangerskap og, men har definitivt blitt verre. Bruker også kortisonkrem, men fikk inndratt den sterke pga graviditeten og måtte over på en svakere. Den virker nok først etter noen dager etter du har begynt å smøre! Jeg har samme type utslett som du beskriver.

Her er mitt utslett, tatt på låret i går kveld. Mitt er også værst på kvelden. Har mest utslett på innside lår og rundt knehasene. Ett par kløende prikken på vrista, skinka, framside lår oppe, like under der bh slutter..

Vis vedlegget 89865

Ohhh. Stakkar deg. Du har mye større mengder av dei enn meg :-O jeg har 1 der, 2 der, 2 der, 3-4 der,1 der, 3-4 der. Tror du har mer på det området du har tatt bilde av enn jeg har totalt.

Men jeg har klødd meg dette såret akkurat i sokkekanten. Ikke helt behagelig det heller :-P hehe

Vedlegg

• 1416776279852.jpg
    1416776279852.jpg
    32,5 KB · Visninger: 15
Back
Topp