Med min første hadde jeg svangerskapsforgitning. Var på rutine kontoll hos Jordmor. Hadde da høyt blodtrykk og 1+(nesten 2) m protein i urinen. Hun ringte kk for at jeg da skulle komme inn der på kontroll samme dag, så jeg fikk beskjed om at jeg bare måtte reise hjem å pakke med meg toalettsaker for hun mente de mest sannsynlig kom til å legge meg inn. Og det fikk hun rett i gitt! Ble lagt inn på observasjonen, og der låg jeg dag ut og dag inn i 4uker før gutten min ble født med keisersnitt 3uker før termin pga av at han ikke tok til seg næring og blodtrykket mitt var høyt og proteinen var steget til 3+ og jeg hadde så vondt i hode at jeg ikke klarte å være i rom med lys:( Hadde det ikke godt der og da. Men det skal sies at jeg hadde en kraftig svangerskapsforgitning .
Så tegna på sv.forgif er ødem, protein i urinen, høyt blodtrykk, hodepine, (vondt for lys.) Men man merker det som regel ikke selv.
Men i dag er vi så heldig at viss vi får disse tegna så blir vi godt overvåket og tatt vare på :)
Så siden jordmoren din mener alt er ok, så kan du nok ta det helt med ro:)
Men jeg ville nok ha bedt om ekstra timer for å sjekke at det forblir stabilt :)
er du langt på vei???
Lykke til !!!!