Svangerskapsforgiftning

Mine3nydelige

Elsker forumet
Hva er symptomene på det og må man ha alle eller kan man bare ha noen av symptomene og ha det???

Og hva er det i urinen man har utslag på vist man har svangerskaps forgiftning??

Det er protein i urinen, vann i kroppen, vondt i hode er noen tegn.
Man må ikke ha alt på en gang.. jeg hadde 2 i protein og mye vann i kroppen og ble fulgt opp tettere av jordmor og lege, men det utviklet seg aldri til svangerskapsforgiftning..

Jeg hadde det i begge svangerskapene.  Jeg merket INGENTING selv, men hadde høyt blodtrykk og proteiner i urinen. 
Hadde ganske alvorlig sv.f,  og ungene ble tatt 3 og 4 uker før termin.

Det begynte med proteiner i urinen og så høyt blodtrykk. Alt steg jevnt, men ble fulgt opp av lege... Ble til slutt satt igang, men jeg personlig merket egentlig ikke så mye til det utenom enoprme mengder vann i koppen på slutten!![:)][:'(]

Jeg hadde utslag på 4+ i dag hos legen...
Blodtrykket er fint og ingen vann i kroppen.
Litt små vondt i hodet innimellom...
Kan det da være ett tegn på begynnende svangerskaps forgiftning???

ORIGINAL: Mine3nydelige

Har du noe utslag på urinprøvene??? Var det de sjekket mest hos meg hvertfall.. hva er blodtrykket ditt da?

ORIGINAL: Delia

Har du noe utslag på urinprøvene??? Var det de sjekket mest hos meg hvertfall.. hva er blodtrykket ditt da?

Hadde 4+ på protein i urinen, men blodtrykket mitt er fint...

Trodde du mente ødemer i kroppen[;)] Men 4+ er kanskje noe å følge med på, men det kan bare være en forurenset prøve også[:)] Når skal du til legen neste gang? Og hva sa legen din i dag da??[:)]

Trodde du mente ødemer i kroppen[;)] Men 4+ er kanskje noe å følge med på, men det kan bare være en forurenset prøve også[:)] Når skal du til legen neste gang? Og hva sa legen din i dag da??[:)]

Skal tilbake om 2 uker. Men urinprøven er satt til dyrking i natt så skal ringe i morgen tidlig å høre hva som kommer ut av det..
Det kunne og være en infeksjon sa hun...
Men har ikke hatt utslag på urinen i noen av svangerskapene min før så bare greit å vite hva det kanskje kan være[:)]

Skal tilbake om 2 uker. Men urinprøven er satt til dyrking i natt så skal ringe i morgen tidlig å høre hva som kommer ut av det..
Men har ikke hatt utslag på urinen i noen av svangerskapene min før så bare greit å vite hva det kanskje kan være[:)]

Tror ikke det er noe akutt sf hvertfall[:)] Men godt å vite at legen tar det alvorlig da hvertfall., en betryggende følelse.. Jeg følte aldri noe mer enn at jeg var til sjekk litt oftere, gikk to dager over termin også![;)] Håper det bare er en forurenset prøve[:)] Lykke til!! Ble nesten nysgjerrig, så du kan oppdatere hvis du vil!![8D][;)][:D]

Tror ikke det er noe akutt sf hvertfall[:)] Men godt å vite at legen tar det alvorlig da hvertfall., en betryggende følelse.. Jeg følte aldri noe mer enn at jeg var til sjekk litt oftere, gikk to dager over termin også![;)] Håper det bare er en forurenset prøve[:)] Lykke til!! Ble nesten nysgjerrig, så du kan oppdatere hvis du vil!![8D][;)][:D]

Håper det kun er en infeksjon og litt medesin hjelper..:)
Skal oppdatere deg i morgen jeg[8D][8D]

Med min første hadde jeg svangerskapsforgitning. Var på rutine kontoll hos Jordmor. Hadde da høyt blodtrykk og 1+(nesten 2) m protein i urinen. Hun ringte kk for at jeg da skulle komme inn der på kontroll samme dag, så jeg fikk beskjed om at jeg bare måtte reise hjem å pakke med meg toalettsaker for hun mente de mest sannsynlig kom til å legge meg inn. Og det fikk hun rett i gitt! Ble lagt inn på observasjonen, og der låg jeg dag ut og dag inn i 4uker før gutten min ble født med keisersnitt 3uker før termin pga av at han ikke tok til seg næring og blodtrykket mitt var høyt og proteinen var steget til 3+ og jeg hadde så vondt i hode at jeg ikke klarte å være i rom med lys:( Hadde det ikke godt der og da. Men det skal sies at jeg hadde en kraftig svangerskapsforgitning .

Så tegna på sv.forgif er ødem, protein i urinen, høyt blodtrykk, hodepine, (vondt for lys.) Men man merker det som regel ikke selv.

Men i dag er vi så heldig at viss vi får disse tegna så blir vi godt overvåket og tatt vare på :)
Så siden jordmoren din mener alt er ok, så kan du nok ta det helt med ro:)
Men jeg ville nok ha bedt om ekstra timer for å sjekke at det forblir stabilt :)
er du langt på vei???

Lykke til !!!!

Jeg fikk det i uke 34 og føda uke 35. Ble satt i gang da.

Hadde 3  i protein i urinen
Migrene gjennom hele svangerskapet
Høyt blodtrykk
Vann i kroppen

Var på observasjon i nesten ei uke, hvor de da fant ut at jeg MÅTTE føde. Da begynte det visst å bli farlig for oss

Back
Topp