Svangerskapsforgiftning.. :(

Kan ta sin tid med i gangsatt fødsel skjønner jeg :) Har vel egentlig havnet i samme situasjon som deg, bare jeg ligger et døgn bak ;) Fått meg ballong kateter i dag og skal vel ha sånne modningspiller fra i morgen.. Blodtrykk var 151/98 og 144/100 i dag, så nå var det nok! Spennende å høre fra deg :D Da vet jeg litt mer hva man har i vente.. Merket du noe av ballongkateteret? Jeg har kjent vonde murringer nederst i magen og slitenhet i ryggen med litt ujevne mellomrom, men varer kanskje bare 45 sekunder.. Aldri hatt noe særlig vondt før, så antar det er det folk mener med mens murringer?

Oi, så spennende! Det er der blodtrykket mitt stort sett ligger også. Er så glad vi blir tatt alvorlig og fulgt ordentlig opp! :)
Jeg merket ingenting av ballongkateteret, ikke første og andre modningspilla heller. Den tredje fikk jeg litt sammentrekkninger av men så gikk det over. Nå skal jeg snart sette inn pille nr 5 og merker fremdeles fint lite til noe som helst. Håper det snart kommer som lyn fra klar himmel her! :p
Hvordan går det med deg nå :)?

Ønsker dere begge lykke til!
Nå er jeg innlagt selv.
BT var høyt, så måtte få en tablett for å få det ned. Utslag på urin også. Har akkurat tatt ei blodprøve her og får snart svar på om det er svangerskapsforgifning her også.
Heldigvis har jeg fått harde rier alt og 3 cm åpning.
Men kan ta sin tid dette her.. :p

Jeg fikk prøvd meg på ballongkateter med 1.mann og modningspille med nr.2 så vet akkurat hvordan dere har det. :p
Spent på om jeg må ha litt hjelp nå også..

Lykke til til deg også! Bra du ble lagt inn når du har såpass med symptomer på sv.forgiftning! Flott at du allerede er i gang på egenhånd :D da får du kanskje en litt kortere fødsel enn om du skulle vært satt igang fra scratch :)
Har de sagt noe om de kan ta vannet enda eller :)?

Oi, så spennende! Det er der blodtrykket mitt stort sett ligger også. Er så glad vi blir tatt alvorlig og fulgt ordentlig opp! :)
Jeg merket ingenting av ballongkateteret, ikke første og andre modningspilla heller. Den tredje fikk jeg litt sammentrekkninger av men så gikk det over. Nå skal jeg snart sette inn pille nr 5 og merker fremdeles fint lite til noe som helst. Håper det snart kommer som lyn fra klar himmel her! :p
Hvordan går det med deg nå :)?

Fikk rie smerter på kateteret, så datt det ut etter 10 timer.. Så roet ting seg ned.. Startet igjen så smått i 5-6 tiden, tok seg opp fra kl 9, siden det kommet med 3 min mellom og varer ca 50 sek. Så har fått regelmessige rier (vonde, men sikkert nyttige), men går utrolig tregt!! Kun 2 cm åpning :( Trenger ikke modningstabletter siden kroppen tydeligvis ordner det litt selv, men hadde satt pris på om det skjedde noe litt raskere for jeg synes faktisk det er ordentlig vondt og tørr ikke tenke på hvor vondt det skal bli :p Hva sier de om antall modningstabletter? Hvor lenge skal de holde på?

Lykke til til deg også! Bra du ble lagt inn når du har såpass med symptomer på sv.forgiftning! Flott at du allerede er i gang på egenhånd :D da får du kanskje en litt kortere fødsel enn om du skulle vært satt igang fra scratch :)
Har de sagt noe om de kan ta vannet enda eller :)?
Jeg er alt ferdig. Fødte 04.32 i dag. Veslejenta kom av seg selv i full fart. Heldigvis var det ingen SV. BT er fint igjen nå. :)

Back
Topp