Svangerskapsforgiftning - oppdatert :)

Timian

Elsker forumet
Var hos legen i går og fikk høre noe man ikke vil høre når man bare er 22 uker på vei. Etter en uke med hvile har overtrykket mitt gått ned, men undertrykket mitt er fortsatt høyt, og nå hadde jeg protein i urinen (3+). Skal på sykehuset senere i dag for videre oppfølging.

Dette er jo altfor altfor tidlig for svangerskapsforgiftning! Jeg er livredd, greier ikke gjøre annet enn å gråte..

Uff da. Jeg skal til legen nå også for å skjekke blostrykket for 2 gang. Håper mitt er gått ned.

Lykke til til deg

Uff da. Jeg skal til legen nå også for å skjekke blostrykket for 2 gang. Håper mitt er gått ned.

Lykke til til deg
Takk! Krysser fingrene for at blodtrykket har roet seg!

Huff skjønner godt at du er engstelig. Var der selv for 4 år siden. Men se det pos i det, nå blir du fulgt opp ordentlig. Om det er noe trøst så gikk jeg 10 uker med det med nøye oppfølging sist

Huff skjønner godt at du er engstelig. Var der selv for 4 år siden. Men se det pos i det, nå blir du fulgt opp ordentlig. Om det er noe trøst så gikk jeg 10 uker med det med nøye oppfølging sist
Å, så bra! Ikke at du fikk preeklampsi altså, men at du "holdt ut" så lenge. Det er virkelig en trøst.
Håpet mitt nå er selvfølgelig at det holder seg stabilt i noen måneder til, og minimum i 6 uker..

Uff:( krysser fingrene for deg!
Takk :)

Huff, dette er helt surrealistisk. Går bare og håper på at noen skal si at nei, dette stemmer ikke, det har blitt gjort en feil..

Å, så bra! Ikke at du fikk preeklampsi altså, men at du "holdt ut" så lenge. Det er virkelig en trøst.
Håpet mitt nå er selvfølgelig at det holder seg stabilt i noen måneder til, og minimum i 6 uker..
Skjønte det :) ja får håpe du går lengst mulig

uff da masse god bedring! Gi oss oppdattering når du vet mer da.
Hvor merker man at man har det? Mamma sa man måte være veldig dårlig.
en gang jeg lurte på om jeg hadde.

Du er sykemeldt 100%? Jeg har lest at magnesiumtilskudd skal hjelpe kroppen med å forebygge kramper, kan være fint å Google litt på det. Karbofattig mat skal visst være bra. (Dette er litt synsing fra legemiddelindustrien, det er ikke dokumentert). Mitt undertrykk steg til 85 i uke 24 sist, men jenta kom ikke før 32+6, rask og fin :) Prøv å ikke stress med tankene dine, tenk positivt og si til deg selv at dette skal gå bra! For det gjør det nok helt sikkert! Hvor høyt er undertrykket ditt?

Krysser fingrene for at du snart blir bra!
Lykke til:)

Håper alt gikk bra på sykehuset og at dette kan holdes i sjakk i lang tid fremover!

Var hos legen i går og fikk høre noe man ikke vil høre når man bare er 22 uker på vei. Etter en uke med hvile har overtrykket mitt gått ned, men undertrykket mitt er fortsatt høyt, og nå hadde jeg protein i urinen (3+). Skal på sykehuset senere i dag for videre oppfølging.

Dette er jo altfor altfor tidlig for svangerskapsforgiftning! Jeg er livredd, greier ikke gjøre annet enn å gråte..
Huff sånt er ikke kjekt, men som mange her sier så kan det holde seg stabilt lenge, og det kan fortsatt gå noe ned igjen. Det er viktig at du prøver å ta det helt med ro, samt å rydde av veien ting du stresser med eller bekymrer deg for. Ligg mye på sofaen og slapp av. Veldig bra at det ble fanget opp så raskt så du kan få oppfølging og veiledning fra sykehuset. Dette kan gå veldig bra, og ikke sikkert at du ender opp med et veldig prematurt barn selv om du neppe går over tiden i hvert fall.

Du er sykemeldt 100%? Jeg har lest at magnesiumtilskudd skal hjelpe kroppen med å forebygge kramper, kan være fint å Google litt på det. Karbofattig mat skal visst være bra. (Dette er litt synsing fra legemiddelindustrien, det er ikke dokumentert). Mitt undertrykk steg til 85 i uke 24 sist, men jenta kom ikke før 32+6, rask og fin :) Prøv å ikke stress med tankene dine, tenk positivt og si til deg selv at dette skal gå bra! For det gjør det nok helt sikkert! Hvor høyt er undertrykket ditt?
er 85 høyt undertrykk ? jeg hadde 82 i undertrykk forgie kontroll jeg var på ! men han sa ikke noe på det.... bare pulsen min han nevnte som er veldig høy så han forsøkte og måle den sikekrt 10 ganger fordi han kunne ikke skjønne dette her ;)

Last edited:
Håper det gikk greit på sykehuset og at alt er fint med deg og babyen i magen =)
skjønner at dette er en veldig skummel og ubehagelig beskjed også få.. kan si at min mor har hatt dette i 2 svangerskap og det har gått bra med både hun meg og lillebror fordiom det var tøffe graviditeter for henne !! ønsker deg alt hell !!

Last edited:
er 85 høyt undertrykk ? ojeg hadde 82 i undertrykk forgie kontroll jeg var på ! men han sa ikke noe på det.... bare pulsen min han nevnte som er veldig høy så han forsøkte og måle den sikekrt 10 ganger fordi han kunne ikke skjønne dette her ;)
Det trenger ikke være det, det kommer an på inngangsverdien i svangerskapet. Jeg hadde 100/60 i uke 8, derfor blir 85 som undertrykk litt høyt. Har man 80 som undertrykk tidlig i svangerskapet, så er jo ikke 82 noen særlig forskjell ;)

Pulsen min ligger 20 over vanlig, mener å ha lest at det er normalt.

Back
Topp