I går på sykehuset fikk jeg vite at jeg var i øvre normal når det kom til fostervann. Skal visst egentlig ha drukket en eller annen sukkerlake på et tidspunkt for å sjekke svangerskapsdiabetes. Visstnok noe man bør gjøre når man er over 35 år. Dette var ikke meg bekjent, og er ikke noe jeg har blitt tilbudt verken hos lege eller jordmor. Så skal bestille time for det nå, men har jo passert uke 37 så det er vel uansett litt sent. Men mitt spørsmål til dere som har svangerskapsdiabetes er: Finnes det ikke noen symptomer jeg da burde ha lagt merke til, eller kan man ha det uten å vite?
Kunne ikke akkurat svare nei når hun spurte "Du spiser vel ikke sukker eller karbohydrater", og "du holder deg vel mye i aktivitet"... Bekkenløsning begrenser aktiviteten betraktelig, selv om hun mente at jeg måtte bevege meg masse allikevel. Og jeg har en del karbohydrater i kostholdet, og skal heller ikke skryte på meg at jeg unngår alt av sukker. Trodde de urintestene vi leverer sa noe om dette, men tydeligvis ikke.
Kunne ikke akkurat svare nei når hun spurte "Du spiser vel ikke sukker eller karbohydrater", og "du holder deg vel mye i aktivitet"... Bekkenløsning begrenser aktiviteten betraktelig, selv om hun mente at jeg måtte bevege meg masse allikevel. Og jeg har en del karbohydrater i kostholdet, og skal heller ikke skryte på meg at jeg unngår alt av sukker. Trodde de urintestene vi leverer sa noe om dette, men tydeligvis ikke.