RedBushTea
Glad i forumet!
Jeg har sannsynligvis fått svangerskapsdiabetes.
det var høy glu i urinprøven og nå ble henvist til KK for glukoseblastnings test. Det er virkelig urettferdig. Jeg er og har vært normalvektig og frem til nå har ikke gått opp mer enn 8 kg og har en sunt kosthold. Og nå må jeg kutte ut frukt som er det eneste jeg spiser mye av.
Er det noen andre som har fått det? Jeg er litt forvirret med hva kan man spise og ikke bør spise. Jeg allerede spiser ekstra grovt brød og pasta og ris i fullkorn form. Bør disse også kuttes ut? Kan man spise yoghurt? For eksemple yoplait 0%?
Er det noen andre som har fått det? Jeg er litt forvirret med hva kan man spise og ikke bør spise. Jeg allerede spiser ekstra grovt brød og pasta og ris i fullkorn form. Bør disse også kuttes ut? Kan man spise yoghurt? For eksemple yoplait 0%?
Var visst pga BMIen de ville sjekke meg (det føles så rart for meg for jeg har aldri sett på meg selv som overvektig? Noen ekstra kg kanskje, men ikke overvektig?! Men jeg er veldig lav også da så skal vel ikke mange kilo til før BMIen min blir høy og jeg har visst lagt på meg noen ekstra i svangerskapet
) så vet ikke engang om det har slått ut på sukker i urinen...