Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg fikk utslag på glukose på urinprøven, og de ville sjekke for sikkerhetsskyld. Det er ikke en test alle tarEr dette en test alle tar? Eller er det pga utslag på andre tester?
Legen tok glukose test i fingeren på meg - har dette sammenheng?
Min var normal da

Hvordan var det å ta den glukosetesten?
Jeg har fått lavt stoffskifte i graviditeten og medisineres for det. Derfor skal jeg ta testen i neste uke.
Ikke noe som tilsier at jeg skal ha utslag på noe, men legen vil gjennom det for sikkerhets skyld.
Hører om folk som spyr av sukkervannet... Jeg blir kjempekvalm bare av å ta laktulose, så jeg gruer meg![]()
Her er det lagt opp til en lang dag på legekontoret, fra tidlig på morgenenDet gikk egentlig ganske fint å ta testen. Litt tungt å drikke noe så søtt og ble kvalm etterpå. Men gikk over når jeg fikk spist.Jeg fikk lov å vente et annet sted på siste blodprøven, og det var et pluss! Dro hjem og la meg ned, sov litt også
![]()
Jeg tok den flasken som visstnok skal ha "sitron" smak på seg. Det var uhyrlig søtt og jeg klarte så vidt å drikke opp innen tiden gikk ut. (Hun sa man skulle helst drikke opp innen 7-10 minutter). Var ei som tok før meg og hun spyddeHvordan var det å ta den glukosetesten?
Jeg har fått lavt stoffskifte i graviditeten og medisineres for det. Derfor skal jeg ta testen i neste uke.
Ikke noe som tilsier at jeg skal ha utslag på noe, men legen vil gjennom det for sikkerhets skyld.
Hører om folk som spyr av sukkervannet... Jeg blir kjempekvalm bare av å ta laktulose, så jeg gruer meg![]()
Hvordan var det å ta den glukosetesten?
Jeg tok den flasken som visstnok skal ha "sitron" smak på seg. Det var uhyrlig søtt og jeg klarte så vidt å drikke opp innen tiden gikk ut. (Hun sa man skulle helst drikke opp innen 7-10 minutter). Var ei som tok før meg og hun spyddetakk gud for at den var litt avkjølt...! Hadde den vært lunken eller varm hadde jeg ikke klart det
haha. Satt i to timer etterpå og ventet på ny blodprøve
sååå, det var himmelsk å få i seg litt mat etterpå <3
Grøss... Skal ta med en sitron, takk for tipset!Jeg fikk beskjed om å ta med en halv sitron for å ta i sukkervannet. Det hjalp veldig på smaken, synes jeg!
Var det før de fikk de med smaker eller nå nylig? Åffer fikk ikke jeg beskjed om at jeg kunne gjøre dette da!Jeg fikk beskjed om å ta med en halv sitron for å ta i sukkervannet. Det hjalp veldig på smaken, synes jeg!
Var det før de fikk de med smaker eller nå nylig? Åffer fikk ikke jeg beskjed om at jeg kunne gjøre dette da!ble jeg litt irritert
sitron er så nam
Jeg syns ikke det var noe ille, bare kjedelig å venteHvordan var det å ta den glukosetesten?
Jeg tok faktisk glukosebelastningstest i dagfår svar imorgen
![]()
Er det noe du må gjøre annerledes nå? Legge om kosthold osv?
Får håpe du slipper unna. Lykke til. Testen er ikke noe å redd for, er jo godt vi blir fulgt opp.Ikke enda hvertfall. Men var på kontroll idag og fikk vite at jeg skal ta glukosebelastning om ca. 2 uker, merker jeg er veldig nervøs og redd.Hvordan går det med deg? Tenker på deg! Skummelt alt vi må tenke på når vi er gravide.
![]()
Jeg fikk resultatet nå, og min var negativJeg merker ikke så mye på det selv, men måtte legge om kostholdet for at ikke baby få i seg så mye sukker. Er større sjanse for å få en stor baby samt komplikasjoner ved fødsel etc hvis man ikke er flink .
Er også viktigere med mosjon. Eneste cravings jeg har hatt er søte ting, så ganske hardt å holde seg unne