Svangerskapsdiabetes

Ikke alle må ta den, nei. Kun de som er i risikogruppen, BMI over 27, diabetes i familien, stort barn ved tidligere svangerskap, sukker i urinen, etnisitet fra en liste av land i asia og afrika....kommer ikke på om det er flere risikogrupper i farta.... Men det viser seg at det er mange som har det tiltross for at de ikke er i risikogruppen etter en studie utført i Groruddalen, så mulig rutinene blir revidert, men har foreløpig ikke sett noen revidert prosedyre.

Men så bra at testen var fin, MrsBono84! :)
Alder. :) Jeg har tatt fordi jeg er over 35 år. Har hørt rykter om at de nye retningslinjene er skrevet, men er så innskjerpet at de må diskuteres vel og lenge. :P Ryktene jeg hørte sa bare kraftig senking av grensene for normalt blodsukker da, har ikke hørt noe om flere skal ta. Vi er vel sikkert ferdige med å være gravide lenge før de får ut fingeren og publiserer nye anbefalinger uansett.

Alder. :) Jeg har tatt fordi jeg er over 35 år. Har hørt rykter om at de nye retningslinjene er skrevet, men er så innskjerpet at de må diskuteres vel og lenge. :p Ryktene jeg hørte sa bare kraftig senking av grensene for normalt blodsukker da, har ikke hørt noe om flere skal ta. Vi er vel sikkert ferdige med å være gravide lenge før de får ut fingeren og publiserer nye anbefalinger uansett.

Takk!! Jeg grublet lenge på den :P

Back
Topp