Svangerskapsdiabetes

Jeg har fått svangerskapsdiabetes. Fikk det påvist for 2 uker siden. Vært mye frem og tilbake, og i kveld begynner jeg å ta insulin på kvelden pga høye morgenverdier..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har fått svangerskapsdiabetes. Fikk det påvist for 2 uker siden. Vært mye frem og tilbake, og i kveld begynner jeg å ta insulin på kvelden pga høye morgenverdier..

Oi da. Har klart å holde de5 ganske fint og stabilt så regulerer kun med kost.

Hva verdier har du fptt beskjed om er normalt? Hva morgenverdier har du?

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Hvilket tiltak har du satt i gang for å holde d i sjakk selv?? Jeg skal blir fugt bra opp denne gangen så skal ta første glukose test i uke 12.. også 2 planlagte etter det.. Ikke fått d påvist tidligere, men gyn og jordmor føler begge at jeg må ha hatt sjult sv.diabetes med de 2 andre pga vektoppgang og store barn. Glad jeg får oppfølging nå ihvertfall :)

Hvilket tiltak har du satt i gang for å holde d i sjakk selv?? Jeg skal blir fugt bra opp denne gangen så skal ta første glukose test i uke 12.. også 2 planlagte etter det.. Ikke fått d påvist tidligere, men gyn og jordmor føler begge at jeg må ha hatt sjult sv.diabetes med de 2 andre pga vektoppgang og store barn. Glad jeg får oppfølging nå ihvertfall :)
Har blodsukkermåler. Måler før og 2t etter matinntak for å se hvordan det ligger an og hva jeg kan og ikke kan spise. Prøver å bevege meg litt, men er ikke lett når jeg er så utslitt og trøtt. Tar husarbeidet som dagens trim he he

Jeg har en far med diabetes og tok testen i uke 11, men spydde opp alt så må ta den pånytt når kvalmen er over :P

Oi da. Har klart å holde de5 ganske fint og stabilt så regulerer kun med kost.

Hva verdier har du fptt beskjed om er normalt? Hva morgenverdier har du?

Jeg har fått beskjed om under 5,5 på morgenen og under 7 etter 1 1/2 time etter mat.. Sjeldent ligget under 6 om morgenen..

Hmm. Merkelig. Jeg fått fått beskjed om max 7 etter 2 timer.
Men regner du fra du begynner å spise eller når du er ferdig? Ligger rundt 5 om morgenen, og går ned til 4.8 før frokosten

Offda, håper det går over når babyen kommer ut! Det gjør jo oftest det :) Jeg må også ta belastninga fordi mamma hadde svangerskapsdiabetes med guttene.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp