Svangerskapsdagbok

Carrie96

Flørter med forumet
Skuddårsspirene 2024
♡Oktoberskattene 2026♡
Hei!
Tenkte å skrive en svangerskapsdagbok denne graviditeten. Jeg har en gutt fra før som ble født i februar 24. Mistet i SA nå i oktober. I dag testen jeg positivt igjen og håper på at lille skatten sitter denne gangen.

Sist graviditet(altså med gutten) ble skikkelig tung og vanskelig. Hadde skikkelig svangerskapsdepresjon, jernmangel, veldig lite søvn, bekkenløsning og svangerskapsdiabetes. Hele greia ble toppet med en 3 døgn lang fødsel, hvor han lå feil med hodet i åpningen(skjevt med hodet). Jeg måtte presse i to timer og han måtte rett på nyfødtintensiven. Så er VELDIG spent på denne graviditeten og fødselen.

En tng er sikkert :laughing002 . Skal i alle fall gjøre mye for å unngå svangerskapsdiabetes og depresjon igjen. Sist hadde jeg akkurat 9,0 2 timer etter glukosebelastningen. Så lå AKKURAT på grensa. Så her blir det frøknekkebrød, lite sukker og mye aktivitet fremover. Og jeg skal være veldig flink til å møte venner/familie og sette grenser ift jobben.

Symptomer:ingen enda.
Termin:mellom 27-29.okt.
Uke nå:3+2 (testet med tidlig test)
Fødested: Lillehammer
sivilstatus: samboer
alder: 30
yrke: sykepleier

Prates neste uke. Hell og lykke til dere alle. Måtte spirene sitte. :talk017

Uke: 4+0
Symptomer: Hatt litt murringer her og der, og denne nesten kaste opp av tannpussen-greia har startet igjen :grumpy: Ellers lite.
Humør: Ganske bra foreløpig. Kjenner meg litt mer glad og gira enn sist, siden nå vet jeg mer hva jeg har å glede meg til. Men vi får se utover hvordan det utvikler seg.

Hvertfall fått ordnet to lettende avtaler denne uka. Nemlig at jeg får en legetime hos fastlegen om 5 uker. Sist gang fikk jeg ikke vært hos fastlegen min før i uke 25 og hadde en merkelig vikarlege son bare sa at det var for tidlig i graviditeten å ha smerter når jeg kom inn med bekkenplager. Jeg har også sendt melding til jordmoren som jeg hadde sist og hun skulle ordne en time til meg snart. Så allerede er graviditeten bedre enn sist gang sånn sett. Fikk ikke jordmortime før i uke 16 sist. Så dette går veien. Fint å ha en jordmor som kjenner til alle problemstillingene fra forrige gang.

Ellers har jeg fått vært sosial to ganger forrige uke. Feiret to bursdager. Kostholdet har med andre ord ikke vært helt supert. Men jeg får begynne med frøknekkis snart :laughing002

Uke: 5+1
Symptomer: Masse murringer hele tiden. Fortsatt brekninger ved tannpuss og hatt et par episoder med nesten oppkast.. Tisser ofte. Heldigvis fortsatt supersterk strek på testene. Har kjøpt en digital nå så skal jeg sjekke om det står 3+.

Kosthold: (Til dere som ikke har lest før så prøver jeg å unngå få svangerskapsdiabetes igjen.Lå akkurat på grensen sist). Kostholdet har vært ganske bra siste uken. Spist masse frøknekkebrød siste uken og bare littegrann brød. Hadde en dag i går med litt for mye melk og rundstykke i går.

Trening: Trent litt styrke, men jobbet 6 vakter forrige uke så ikke rukket så mye mer egentlig.

Humør: Veldig mye bekymret for SA. Kan nesten ikke vente til privat ultralyd om 20 dager. Men skifter mellom bekymring og å glede meg..

3 uker til privat ultralyd, 4 uker til legetime og 6 uker til jordmortime. Skal spørre legen om å starte å gå litt redusert. Jobber 90% nå. Kanskje 70% hadde fungert greit? Vil virkelig ikke ha svangerskapsdepresjon igjen, så tror det er lurt å ha litt færre vakter.

Så fint å lese dagboken din. :happy: Håper du slipper svangerskapdiabetes denne gangen. Og svangerskdepresjon. :Heartred

Jeg hadde i mitt første svangerskap, men ikke i mitt andre. Lå som deg akkurat på grensen.

Ønsker deg lykke til videre på reisen. Og gratulerer med spiren i magen. :Heartred Lykke til på ultralyd.

Så fint å lese dagboken din. :happy: Håper du slipper svangerskapdiabetes denne gangen. Og svangerskdepresjon. :Heartred

Jeg hadde i mitt første svangerskap, men ikke i mitt andre. Lå som deg akkurat på grensen.

Ønsker deg lykke til videre på reisen. Og gratulerer med spiren i magen. :Heartred Lykke til på ultralyd.
Så koselig melding! Ja, får håpe det blir sånn for min del også! Det var betryggende å høre da ♡ Tusen takk!

Uke: 6+1
Symptomer: Uggen eller småkvalm, spesielt på jobb. Murringer. Nok mer følsom enn til vanlig og gråt to forskjellige dager i helgen. Hatt en dag med ømme pupper. Våkner ofte om natten. Fortsatt bekymret for generelt lite symptomer.

Kosthold: Huff, ikke vært det beste egentlig. Blir så kvalm av frøknekkebrødene nå.

Trening: Trent styrke 2 ganger og gått en times tur forrige uken.

Humør: Er alene med 2åringen hver helg stort sett da samboeren jobber som servitør. Generelt følt at familie har hjulpet lite til og vært lite interesserte i gutten min siden han ble født. Foreldrene mine har kun passet han en gang og dem bor 40 min unna. Svigers bor to timer unna og har passet han 4 ganger siden han ble født. Så vi har hatt ganske lite avlastning, og vært mye på spesielt meg som har han alene 4-5 kvelder i uka. Bryr meg ikke så mye om det lenger og har akseptert det mer, men tror hormonene gjør det litt vanskelig å tenke på igjen. Så grått en del i helga. Så liksom for meg at venner og familie skulle fylle huset med besøk. Og det gjorde det også, den første mnd. Så var det mange som aldri kom tilbake igjen etterpå.

Back
Topp