Ergo her og... Jobber på NAV vel og merke.Er ergoterapeut, har det ekstremt hektisk på jobb om dagen, men håper at jeg kommer meg helskinnet til jul, da blir det litt bedre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ergo her og... Jobber på NAV vel og merke.Er ergoterapeut, har det ekstremt hektisk på jobb om dagen, men håper at jeg kommer meg helskinnet til jul, da blir det litt bedre.
Helt enig, det er vanskelig. Hadde en samtale med sjefen på jobb i dag og fikk inntrykk av at hun egentlig synes at jeg kanskje burde "ta meg litt sammen" nå og klare å jobbe 100%. Litt slitsomt å føle det presset for jeg føler virkelig ikke at jeg er i stand til det. Og så får jeg jo litt dårlig samvittighet overfor jobben når jeg ikke jobber 100% også... Ikke enkelt.Ja enig! Vanskeligt når alle andre rundt forteller at de spøy i mellom slaga og samtidig jobba 100%! selv har jeg vært sykemeldt 50% siden uke 8 pga kvalme, oppkast og utmattelse, føler meg litt som en taper i forhold til dem!! men vi må bare huske på at alle er forskjellige og hva man takler! Jeg orka ikke å ofre meg slik for en jobb, da føler jeg at min helse og bebis kommer i første rekke og velger dermed å ta det med ro ! Så får de si og tenke hva de vil, det får jeg ikke gjort noe med uansett god bedring!!!
Jeg var veldig kvalm i i uke 10 til 12, og var 100% sykmeldt da. Tilbake noen uker på jobb og da slo bekkenet seg fullstendig vrang. Bekkenløsnivg er vondt! Har vært sykmeldt 40% de siste tre ukene, og det har hjulpet masse. Har fortsatt gode og dårlige dager. Skal få mer tilrettelegging på jobben, men målet med det er å holde meg i 60% jobb fremover. Er pedagogisk leder i barnehage, og det er en tøff jobb både stressmessig og fysisk. Det er begrenset hvor mye man kan tilrettelegge og belaste de andre også. Håper på å få henvisning til fysio av jordmor denne uka.
Jordmor kan ikke henvise! Hvos dere har en fysioterapeut som er manuellterapeut i kommunen (med drifttilskudd - se liste på kommunens hjemmeside) trenger du ikke henvisning siden de kan skrive det selv. MTer er dessuten ofte flinkere på bekkenlåsning en vanlige fysio.. ellers må du til lege.. ikke vent!
Jeg forstod det sånn at jordmødre her i kommunen kan det på hun jeg pratet med på telefon. Så får se hva hun sier på torsdag. Må uansett ha tak i legen min på slutten av uka for å forlenge sykmeldingen.
Hm.. de blir i alle fall ikke gjeldende i forhold til helfo da.. men kanskje til kommunal fysioterapeut hvis de har en avtale med hverandre..
Det høres ut som du beskriver meg her.. Ha ha- godt å vite at det er flere som sliter!Okay, her kommer klaginga! ;-) elendig søvn- sovner sent og våkner tidlig pluss tissepauser flere ganger om natten. Vært forkjøla i FEM uker og blir ikke bra! Hoster så jeg brekker meg hver morgen. Brekker meg generelt veldig mye lettere nå, ikle god kombinasjon. Kynnere har dukket opp, har vel 10-15 i løpet av en dag. Magesyreproblemer om jeg ikke er veldig strikt på kostholdet, kjempelett når matlysten er så som så og jeg bare har lyst på ting jeg ikke tåler. Legg på litt svangerskapskvalme på toppen så har du mine dager. Og ja, dagen etter jeg har vært på jobb ligger jeg hele dagen pga utmattelse- aldri opplevd større fatigue før. Og siste punkt- blir andpusten av å stå og kommunisere samtidig, så bare gjett hvordan jeg høres ut når jeg må gå en stund eller opp en trapp!
(Beklager at mitt lengste innlegg her på forumet ble et klageinnlegg, og det er vel kanskje obvious at jeg ikke synes det er noe særlig festlig å gå gravid....)
Okay, her kommer klaginga! ;-) elendig søvn- sovner sent og våkner tidlig pluss tissepauser flere ganger om natten. Vært forkjøla i FEM uker og blir ikke bra! Hoster så jeg brekker meg hver morgen. Brekker meg generelt veldig mye lettere nå, ikle god kombinasjon. Kynnere har dukket opp, har vel 10-15 i løpet av en dag. Magesyreproblemer om jeg ikke er veldig strikt på kostholdet, kjempelett når matlysten er så som så og jeg bare har lyst på ting jeg ikke tåler. Legg på litt svangerskapskvalme på toppen så har du mine dager. Og ja, dagen etter jeg har vært på jobb ligger jeg hele dagen pga utmattelse- aldri opplevd større fatigue før. Og siste punkt- blir andpusten av å stå og kommunisere samtidig, så bare gjett hvordan jeg høres ut når jeg må gå en stund eller opp en trapp!
(Beklager at mitt lengste innlegg her på forumet ble et klageinnlegg, og det er vel kanskje obvious at jeg ikke synes det er noe særlig festlig å gå gravid....)