Svangerskaps plager ?

Tvillingmamma91

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Jeg var veldig trøtt å sliten de første ukene. Gikk vel over i uke 12-13 men nå har det begynt å komme tilbake igjen. Skal ikke klage for jeg merker ingenting annet.. Så heldig er jeg :)

Men nå vet jeg ikke om jeg orker å jobbe 100% så mye lenger

Hvordan plager har du ?

Her er det også trøttheten, null energi og overskudd som har vært den største plagen. Har også slitt endel med kvalme. Er 18 uker i morgen, og dessverre har ikke plagene gitt seg enda :( Jeg har ikke jobbet 100% siden uke 6 :eek: og regner egentlig ikke med at jeg kommer meg fullt tilbake i jobb før permisjon.

Jeg er inne i en periode nå hvor jeg er utrolig trøtt og sliten og har null overskudd etter jobb. Har egentlig 9-9.5 timers dager, men klarer ikke mer enn 7 timers dager og etter det har jeg ikke energi til noe som helst annet. Heldigvis har kvalmen gitt seg, men enda plaget med mye uggenhet. Og så har jeg vært heldig å få litt bekken plager i tillegg ;) Kan bare si at det å gå gravid ikke er slik jeg forestilte meg at det skulle være ;) Men jeg ønsker meg jo ende resultatet så får vel bare ta det som kommer!

Hadde ingen symptomer de første tre månedene!
Men nå, etter 15 uker, kommer trøttheten for fullt.
Jeg har også merlket at jeg kan bli litt småkvalm og svimmel til tider, men hovedsakelig om jeg har spist eller drukket lite. Håper trøttheten går over snart! :-)

Har ikke jobbet fullt siden u6 jeg heller.. jobber 50% og kjenner at det er nok.. etter at kvalmen (heldigvis) ga seg for 2-3 uker siden har bekkenplagene kommet for fullt, og enkelte dager sliter jeg med å gå fra sofaen til kjøkkenet.. både symfyseløsning og låsning i ene bekkenleddet bak, så både gange og sitting er periodvis vondt.. håper jeg i alle fall skal klare 50% - og kanskje blir det bedre også! I tillegg lite energi, så godt å ha noen dager fri hvor jeg får gått til manuellterapeut og trent litt dersom ikke smertene er for store..!

Jeg hadde det ganske greit fram til 9-10, da kom trøttheten og toppet seg rundt høstferien. Var vel da rundt 14-15 uker. Ble litt bedre etter uke 17. Men må enda sove ett par-tre timer på dagen for å overleve uten å slukne før storebror. Begynner å få halsbrann, går heldigvis i perioder enn så lenge....

Hadde ikke klart å jobbe 100%.
Har heldigvis bare en stilling på litt over 40%.

Jeg jobber 100% og har gjort det i snart 8 uker :) Klarer ikke å stå å jobbe, får vondt i ryggen :( Men sitte å jobbe går foreløpig bra :) Er sliten etter jobb, men det var jeg før graviditeten også :p

Her er det også trøttheten, null energi og overskudd som har vært den største plagen. Har også slitt endel med kvalme. Er 18 uker i morgen, og dessverre har ikke plagene gitt seg enda :( Jeg har ikke jobbet 100% siden uke 6 :eek: og regner egentlig ikke med at jeg kommer meg fullt tilbake i jobb før permisjon.
Nei skjønner, mærker at det begynner å bli hardt

Er i full jobb som frisør, men kjenner det begynner å bli tungt å stå i 8 timer or dag. Har Vært trøtt og sur. Ellers bra :)

Har vært veldig sliten denne gangen her, svimmel og hodepine. Når ser det heldigvis ut til å ha gitt seg. Nå er det i stedet ryggsmerter og magesmerter som har tatt over sammen med kvalme. Er 20% sykmeldt ut måneden, men ønsker å prøve å jobbe fullt ut året etterpå. Akkurat nå ser det heller svart ut..

Jeg var utrolig trøtt på jobb forrige uke og litt denne uken til jeg skjønte at jeg faktisk måtte legge meg mye tidligere enn normalt. Jeg har lakenskrekk, men når jeg først legger meg blir jeg trøtt og sovner med en gang. Og vips så sovnet jeg ikke på jobb (bokstavelig talt) midt på dagen. Utrolig glad for at det var så lite som skulle til for min del :) Ser at det ikke nødvendigvis funker for alle!

Jeg har vært sykemeldt siden rett før jeg fikk vite at jeg var gravid. Jeg ble først diagnosert med magebetennelse, noe legene senere mener kommer av mageoperert, graviditet og stress. Jeg har hatt problemer med bihulene og nesen siden jeg ble gravid, har hatt meget lavt blodtrykk ( lavt nok fra før) og nå har jeg begynt å slite med Aurora migrene og vanlig vedvarende hodepine. Legen min vil ikke at jeg skal ha noe stress, og jobben min var et meget stressende miljø for meg å være i.

Jeg har ikke vært kvalm, helsigvis, men meget trøtt, sliten og humørsvigniner av dimensjoner har vært konstant de siste fire mnd. Har merket antydning til ryggvondt, men ikke noe å klage over :-)

Jeg er inne i en periode nå hvor jeg er utrolig trøtt og sliten og har null overskudd etter jobb. Har egentlig 9-9.5 timers dager, men klarer ikke mer enn 7 timers dager og etter det har jeg ikke energi til noe som helst annet. Heldigvis har kvalmen gitt seg, men enda plaget med mye uggenhet. Og så har jeg vært heldig å få litt bekken plager i tillegg ;) Kan bare si at det å gå gravid ikke er slik jeg forestilte meg at det skulle være ;) Men jeg ønsker meg jo ende resultatet så får vel bare ta det som kommer!
Uggen blir jeg også, så fort jeg anstrenger meg litt. Jeg jobber nå bare halvdager (3,75t) og det er mer enn nok for kroppen.
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier om at graviditeten ikke er som forventet. Jeg har slitt mye med de tankene, da det føles ut som det bare er jeg som ikke takler graviditeten :p hadde gledet meg sånn til å bli gravid. Strutt med magen, blid og fornøyd :D men den gang ei! Men som du sier: FOR en premie!! ❤❤

Uggen blir jeg også, så fort jeg anstrenger meg litt. Jeg jobber nå bare halvdager (3,75t) og det er mer enn nok for kroppen.
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier om at graviditeten ikke er som forventet. Jeg har slitt mye med de tankene, da det føles ut som det bare er jeg som ikke takler graviditeten :p hadde gledet meg sånn til å bli gravid. Strutt med magen, blid og fornøyd :D men den gang ei! Men som du sier: FOR en premie!! ❤❤
Litt godt å høre at det ikke bare er meg som føler at de ikke takler graviditeten ;) Jeg er omringet av veninner og kollegaer som har perfekte svangerskap uten plager eller problemer og som jobber 100% helt til de går ut i permisjon. Og så går jeg her og sliter med å klare 7 timers dager, og vet at egentlig burde jeg nok jobbet enda litt mindre for slik det er nå har jeg null energi til noe annet enn jobb. Hadde håpet og trodd at jeg skulle være en av de "gøldende" gravide med flott mage og godt humør, den gang ei ;) Prøver å unngå å sammenligne meg med andre for hver graviditet er jo tross alt forskjellig, men det er litt vanskelig.

Hva jobber dere med ? Jeg er kokk
Fysioterapeut.. må tilrettelegge slik at jeg får pasientgrupper som passer meg og i tillegg har jeg bassengtrening som også gjør bra for bekkenet..

Hva jobber dere med ? Jeg er kokk
Er ergoterapeut, har det ekstremt hektisk på jobb om dagen, men håper at jeg kommer meg helskinnet til jul, da blir det litt bedre.

Litt godt å høre at det ikke bare er meg som føler at de ikke takler graviditeten ;) Jeg er omringet av veninner og kollegaer som har perfekte svangerskap uten plager eller problemer og som jobber 100% helt til de går ut i permisjon. Og så går jeg her og sliter med å klare 7 timers dager, og vet at egentlig burde jeg nok jobbet enda litt mindre for slik det er nå har jeg null energi til noe annet enn jobb. Hadde håpet og trodd at jeg skulle være en av de "gøldende" gravide med flott mage og godt humør, den gang ei ;) Prøver å unngå å sammenligne meg med andre for hver graviditet er jo tross alt forskjellig, men det er litt vanskelig.
Ja enig! Vanskeligt når alle andre rundt forteller at de spøy i mellom slaga og samtidig jobba 100%! selv har jeg vært sykemeldt 50% siden uke 8 pga kvalme, oppkast og utmattelse, føler meg litt som en taper i forhold til dem!! :( men vi må bare huske på at alle er forskjellige og hva man takler! Jeg orka ikke å ofre meg slik for en jobb, da føler jeg at min helse og bebis kommer i første rekke og velger dermed å ta det med ro ! Så får de si og tenke hva de vil, det får jeg ikke gjort noe med uansett :) god bedring!!!

Ja enig! Vanskeligt når alle andre rundt forteller at de spøy i mellom slaga og samtidig jobba 100%! selv har jeg vært sykemeldt 50% siden uke 8 pga kvalme, oppkast og utmattelse, føler meg litt som en taper i forhold til dem!! :( men vi må bare huske på at alle er forskjellige og hva man takler! Jeg orka ikke å ofre meg slik for en jobb, da føler jeg at min helse og bebis kommer i første rekke og velger dermed å ta det med ro ! Så får de si og tenke hva de vil, det får jeg ikke gjort noe med uansett :) god bedring!!!

Huff - sånn må du ikke tenke! Jeg har vært 100% sykemeldt fra uke 6 til uke 16/17.. da begynte jeg i 20% jobb og nå 50% jobb.. Var jo ubrukelig på jobb og kunne jo ikke løpe ut å kaste opp midt under en pasientbehandling.. det er jo bare en periode av livet! Man skal ta hensyn til seg selv i denne perioden!

Back
Topp