svangerskaps migrene

frkmadelen

Januar 2015
Hei alle der ute :)

Jeg er førstegangsfødene, og har slitet veldig med mye vondt i hodet de siste ukene, og tok dette opp først med lege, noe hun sa at det kunne være stressrelatert. Tok det siden opp med jordmor på fredag, og hun sa det hørtes veldig ut som svangerskaps migrene.
Og anbefalte meg akupunktur..
Det jeg lurer på er om noen andre her inne har noen erfaringer eller anbefaler noen behandlingsmetoder mot dette?

Følger denne tråden. Har også fått veldig vondt i hodet den siste uka. Har ingen råd/erfaringer å komme med, dessverre.

Godt spm. Sa ikke Jm noe om det? Har ikke hatt det før så har ingen råd eller tips, dessverre. :(

Men huske å drikke masse vann :) Ville vel også tatt kontakt med legen for kanskje en henvisning til sykehuset om h*n ikke vet så mye om svangerskapsmigrene.

Jeg fikk svangerskapsmigrene med aura (synsforstyrrelser) sist svangerskap grunnet stress på jobben, ble 100% sykemeldt (dette var en måned før termin da), og det gikk helt over når jeg fikk slappet av hjemme... det fungerte veldig bra for meg å minke stress, så jeg prøvde aldri akupunktur eller andre behandlinger.. God bedring :-)

Termin 13.jan ❤️

Godt spm. Sa ikke Jm noe om det? Har ikke hatt det før så har ingen råd eller tips, dessverre. :(

Men huske å drikke masse vann :) Ville vel også tatt kontakt med legen for kanskje en henvisning til sykehuset om h*n ikke vet så mye om svangerskapsmigrene.

Ja, har prøvd å bli flinkere til å drikke vann ovenfor brus, og kysser fingrene for at det hjelper litt :) Skal inn igjen til legen den 07.09, så får se hvordan det har utviklet seg da.

Jeg fikk svangerskapsmigrene med aura (synsforstyrrelser) sist svangerskap grunnet stress på jobben, ble 100% sykemeldt (dette var en måned før termin da), og det gikk helt over når jeg fikk slappet av hjemme... det fungerte veldig bra for meg å minke stress, så jeg prøvde aldri akupunktur eller andre behandlinger.. God bedring :)

Termin 13.jan ❤️

Takk <3 :) kan jeg spørre hva du jobber med?:) og du har ikke hatt noen problemer etter graviditeten heller?:) JM nevnte at noen som får det under svangerskapet, har det også etter de har født?:)

Følger denne tråden. Har også fått veldig vondt i hodet den siste uka. Har ingen råd/erfaringer å komme med, dessverre.

Da får vi hjelpe hverandre litt :) Fikk beskjed at paracet ikke var noe farlig, kunne ta opptil 4 gram om dagen, ville ikke ha noe effekt på fostret:):)

Hadde det forrige svangerskap og var mye sykmeldt av den grunn. Var hos nevrolog på sykehuset ifm med det og han mente det for min del var hormonrelatert. Fikk paraglin forte mot anfallene og ellers vanlig paracet. Varte fra uke 10 frem til fødsel. Har det likt dette svangerskapet også, så forventer ikke at det går over før mini kommer.
Sist gikk det over når hormonene roet seg etter fødsel og ikke vært plaget i mellomtiden.
For å forebygge nå er jeg nødt å hvile masse, mye frisk luft, lette gåturer, jevnlig inntak med mat og drikke og tidlig i seng om kveldene.
Er sykmeldt da jeg våkner med hodepine, legger meg med hodepine våkner om natta av hodepine :( stresser jeg litt, glemmer å spise/drikke havner jeg rett i et heftig anfall som gjør meg sengeliggende alt fra 8-36 timer :(

Om det er noen trøst har jeg vært helt fin i mellom svangerskapene

Termin januar 2015

Takk <3 :) kan jeg spørre hva du jobber med?:) og du har ikke hatt noen problemer etter graviditeten heller?:) JM nevnte at noen som får det under svangerskapet, har det også etter de har født?:)

Det forsvant helt etter jeg ble sykemeldt og kom aldri tilbake... Krysser fingrene for at jeg slipper unna denne gangen, har en mye mindre stressende jobb nå :-)

Jeg arbeidet som administrasjonssekretær i et stort firma og hadde arbeidsoppgaver som tilsvarte en 150% stilling.... Også er jeg en person som lett blir stressa da! Nå er jeg sekretær i et mindre firma og har et helt annet tempo i hverdagen :)

Termin 13.jan ❤️

Det forsvant helt etter jeg ble sykemeldt og kom aldri tilbake... Krysser fingrene for at jeg slipper unna denne gangen, har en mye mindre stressende jobb nå :)

Jeg arbeidet som administrasjonssekretær i et stort firma og hadde arbeidsoppgaver som tilsvarte en 150% stilling.... Også er jeg en person som lett blir stressa da! Nå er jeg sekretær i et mindre firma og har et helt annet tempo i hverdagen :)

Termin 13.jan ❤️

Takk så mye for svar :D Tror det blir til at jeg skal prøve meg på akupunktur behandling, og krysse fingrene for at det slipper taket på meg da :)

Back
Topp